...såja, då är jag med i matchen igen!
Jag satte precis 0,5 ml Susta och 0,25 ml Deca. Båda av märket ZPHC. Spontant så är oljorna mjuka och lena och kändes knappt. Vilket iofs var förväntat med de små mängderna jag nu börjar med. Sustadon är en ny bekantskap så det ska bli intressant att se hur jag upplever det. Deca är däremot något av en gammal kompis. Nu var det länge sedan jag körde deca men då smorde det lederna fint (något jag nu ser fram emot) och jag minns att jag har liknat decan vid basisten i ett band. Medan gitarristen (testo) syns och hörs, verkar decan mer i bakgrunden och håller stadigt takten.
Kör sustan e3d och decan e6d.
Initialt blir det totalt 375 mg med 2/3 susta och 1/3 deca på en 6-dagars cykel eller ca 470 mg EW.
Som alltid börjar jag rätt blygsamt. Känns det bra så kliver jag upp på 500 mg susta och 250 mg deca. Men den eventuella höjningen ligger ett par veckor in i framtiden. Planerar att köra kombon susta/deca i 16-20 veckor. Juli-Aug blir det lite sommarterapi med 125 mg Testo C e5d.
Min målsättning är att under den här perioden få tillbaka lite muskler men i alla fall helst inte förlora några. Detta eftersom jag ligger på kaloriunderskott. Jag kör en tämligen slavisk diet. Jo, jag vet: Kroppen bygger så klart mer med ett överskott av kalorier. Men, nu är mitt primära mål att bli av med fläsk. Det är inte första gången jag kör så här. Och historiskt sett har det gått ypperligt. Antagligen för att jag blir så gravt nördig med kosten och sköter den perfekt; ger den - trots färre kalorier - optimala förutsättningar.
Går det som planerat så går jag i snitt ner 0,5-0,7 kg per vecka.
Så protein av fisk och skaldjur, fågel och kött samt en hel del ägg. Tillsammans med ovan jord-grönsaker, grönkål och sallad, olivolja och smör, nötter och avokado. Mycket kvalitativt fett, måttligt med protein (Aj! det där gjorde garanterat ont för vissa att läsa, inte sant?

) och gigantiska sallader. Kör som sagt med smör, en del grädde och fet ost men i övrigt inga mejeriprodukter. Vilket också innebär att jag helt slutat med proteinshakes liksom kvarg.
På gymet fortsätter jag köra på med mitt vanliga upplägg där jag tränar en muskelgrupp åt gången. Jag kör sammanbitet och fokuserat och efter 35-40 minuter har jag tagit ut mig helt och har i regel yrsel och blodsmak i munnen.
Med det sagt så har jag lekt med tanken på att köra två pass om dagen när oljorna väl kickat in.
Antingen rygg på morgon och biceps på eftermiddagen eller två antagonister. Sneglar också på
Push and Pull för att kunna köra igenom kroppen 2 ggr i veckan men utan att behöva dra till gymet två gånger samma dag. Det enda jag spontant är lite tveksam till är antalet set blir relativt få per muskel. Jo, det går så klart att köra fler set men fan; jag orkar inte vara på gymet i 75-90 minuter.
Två frågor
Hur resonerar ni som kör Push & Pull kring detta? Hur många övningar och set?
Annan fråga på samma tema: När kör ni traps? Tillsammans med rygg eller med axlar?
I morgon bitti blir det rygg, kanske adderar jag till biceps.
Rygg är alltid roligt
//Ivan