2022-03-17, 20:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vad menar du med ännu tuffare? Just nu så utmanar Arsenal varken Liverpool eller City på något sätt. Inte ens i närheten om vi ska vara helt ärliga.
Hade vi bara haft 1-2 toppforwards i laget, istället för Laca och Nketiah, så är jag övertygad om att vi hade vunnit gårsdagens match mot Liverpool.

Tror knappast att Liverpool hade varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nketiah och Lacazette i anfallet.
Citera
2022-03-17, 20:35
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hade vi bara haft 1-2 toppforwards i laget, istället för Laca och Nketiah, så är jag övertygad om att vi hade vunnit gårsdagens match mot Liverpool.

Tror knappast att Liverpool hade varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nketiah och Lacazette i anfallet.

Men nu har ni inte det....

Detta kan vara det dummaste resonemang jag någonsin läst, helt ärligt.

Det är ju som att säga om Man city hade en trupp av division 3 spelare hade de inte varit där de är idag....nääähääää!??!?!!?!?!?

Du är så jävla övertygad av allt som inte existerar eller händer...hela tiden....om bara detta och om bara detta hade varit annorlunda.... hur vore det om du någonsin vaknar upp och kommer in i matchen lite.
Citera
2022-03-17, 20:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Beror på hur resten av säsongen ser ut.

Ligan: Allt sämre än plats 2 är givetvis inte godkänt.

UCL: Beror helt och hållet på vilka de lottas mot. Åker Liverpool ut mot Benfica eller Villarreal i kvarten är det väl tveksamt om det kan räknas som godkänt. Chelsea och båda Madrid-lagen bör Liverpool klara av, men det är verkligen inte något som är givet. Blir det City eller München kan det gå precis hur som helst.

FA-cupen: City får väl räknas som knappa favoriter. Chelsea något underdogs. Utträde mot något annat av lagen är väl inte riktigt godkänt (särskilt inte om det blir mot Nottingham eller Middlesbrough om de, mot all förmodan, lyckas slå Chelsea).

Ja såklart så kan man ju få en lättare väg, men jag tror nog att många skulle bli missnöjda om man inte vann mer oavsett, vi har ju typ 50/50 på 2 titlar till och CL är typ mellan City, lfc och Bayern egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Arsenal var bra, men Liverpool är ett bättre lag. Det visade man igår genom att ta chanserna som kom och sen stänga butiken. Arsenal hade inte en chans i andra, även om de inte var dåliga. De har kommit långt, men inte nära att utmana LFC. Än.

Svår fråga. Man har satt sig i en fantastisk sits - man har verkligen gett sig själva chansen i ligan igen, man är i kvart i CL och FA. Man borde vinna mot Nottingham i helgen (men sen blir det jobbigare med Chelsea och City kvar), men det är fortfarande klar fördel City i ligan.

Säsongen har varit en rejäl revansch från förra, man har visat hur jävla bra man är (att tjafset om att man är slut nu är bullshit), spelare som Tsimikas, Diaz, Elliott har visat att det finns att bygga på för framtiden.

Ur det perspektivet är säsongen godkänd oavsett utfall. Man är tillbaka som ett av världens bästa lag och kan vinna allt man ställer upp i. Man har redan tagit en titel.

Men visst blir jag besviken om man inte vinner något mer, när man placerat sig så bra som man har.

Ja, utgångsläget är ju underbart just nu, jag själv tycker att vi överpresterat mot vad jag trodde, så man är väldigt kluven, vi är med City världen bästa lag, men då måste man ju börja plocka mer titlar nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tanke på hur förra säsongen såg ut (beroende på skador etc), bara ett nyförvärv (orutinerad) och City fortsätter hagla in spelare så får man vara nöjd med en titel om en 2:a plats bärgas. Måste också väga in att man är kvar i cuperna.

Ja, kommer som sagt inte gråta över denna säsong hur den nu slutar men kommer vara bittert om vi halkar på mållinjen i resterande tävlingar.

Citat:
Kort svar Nej.

För min del vill jag ha minst en titel till för godkänt om denna titel "bara" blir fa cupen.
Vinner vi ligan eller CL så är säsongen mer än godkänd. En trippel så är säsongen fantastisk och skulle vi ta alla fyra titlar då är säsongen faktiskt ...löjligt jävla bra.

Håller faktiskt med fullt ut, det är redan godkänt men oj oj oj om vi tar en Pl till iår eller CL, då blir det skumpa
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-17 kl. 20:49.
Citera
2022-03-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På tal av Crystal Palace, så har de varit bland de mest formstarkaste lagen efter nyår - det hade även du fattat om du bara hade orkat av att lyfta lite på arslet och kika upp fakta innan du uttalar dig.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg till dig har Crystal Palace spelat tio ligamatcher sedan nyår.
De har vunnit två, fem oavgjorda och har tre förluster.
Det gör att de ligger på en 12:e plats av 20:e lag på last 10-tabellen.
Om du kallar det formstarkt är du mer sinnesrubbad än vad jag tidigare anat och då har jag redan jäkligt låga tankar om dig.

Kommer f.ö. inte att bry mig om att skriva till något mer. Nöjer mig med att skriva om dig.
Citera
2022-03-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja såklart så kan man ju få en lättare väg, men jag tror nog att många skulle bli missnöjda om man inte vann mer oavsett, vi har ju typ 50/50 på 2 titlar till och CL är typ mellan City, lfc och Bayern egentligen.

Ja, det beror så klart lite på. Säg att City slår ut Liverpool ur båda cuperna (oavsett om det är QF, SF eller final) och även vinner ligan. I alla tre tävlingarna är City enskilt förvisso något av favoriter, men säsongen skulle inte kännast godkänd om City plockar hem alla tre.
Jag skulle nog ha snäppet lättare för det om City vinner ligan, Chelsea FA-cupen och München UCL, men det skulle så klart likväl kännas jäkligt surt.
Citera
2022-03-17, 20:51
Medlem
Imbazs avatar
Nu tror jag inte att Liverpool kommer vinna mer än en titel till iår (är ju otroligt svårt). Men om vi leker med tanken att Liverpool faktiskt tar kvadrupeln iår, då måste ju det ses som det största som en klubb gjort någonsin?

Funderade lite efter att sett BT sport ta upp ämnet om kvadrupeln för Liverpool.

Citat:
Ja, det beror så klart lite på. Säg att City slår ut Liverpool ur båda cuperna (oavsett om det är QF, SF eller final) och även vinner ligan. I alla tre tävlingarna är City enskilt förvisso något av favoriter, men säsongen skulle inte kännast godkänd om City plockar hem alla tre.
Jag skulle nog ha snäppet lättare för det om City vinner ligan, Chelsea FA-cupen och München UCL, men det skulle så klart likväl kännas jäkligt surt.

Men peppar, peppar tänkte inte så, man måste ju jämföra sig lite med City faktiskt och ta minst lika många titlar som dem för att det skall vara en riktigt godkänd säsong.
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-17 kl. 20:53.
Citera
2022-03-17, 20:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men nu har ni inte det....

Detta kan vara det dummaste resonemang jag någonsin läst, helt ärligt.

Det är ju som att säga om Man city hade en trupp av division 3 spelare hade de inte varit där de är idag....nääähääää!??!?!!?!?!?

Du är så jävla övertygad av allt som inte existerar eller händer...hela tiden....om bara detta och om bara detta hade varit annorlunda.... hur vore det om du någonsin vaknar upp och kommer in i matchen lite.
Alltså, du fattar ju inte poänget.

Skillnaden på Arsenal och Liverpool i går blev anfallet, efter att de fick in Salah samt Firminho där framme. Under de första 45 så var det vi som var det bättre laget, och med 1-2 toppklass forwards där uppe, så tror jag nog att vi hade punkterat matchen redan i 1:a halvan.

Om man bortser från anfallet, så är inte Liverpool ngt speciellt bra lag.

Jag är så jävla övertygad om allt som ej händer eller existerar? Lol. Ja, jag är säker på att vi hade avgjort gårsdagens match i 1:a halvan via de 2-3 halvchanserna som vi hade, ett bättre anfall hade utnyttjat de chanserna på ett betydligt bättre sätt. Och ja, jag är helt säker på vilka lag det blir som tar 1-4 för EPL denna säsong.

Nu är det din tur att svara på min fråga, om huruvida Liverpool hade varit där de är nu, ifall de var tvungna att förlita sig på en trött, omotiverad Laca och Nketiah i anfallet? 🤔
Citera
2022-03-17, 21:00
Moderator
zanteras avatar
Angående diskussionen att Arsenal nästan kan mäta sig med Liverpool så måste man ju komma ihåg att det faktum att Arsenal inte ens kvalificerat till något europa-spel samt blivit eliminerade ur båda cuperna väldigt tidigt har varit en massiv fördel för laget. Visst att man på pappret har en bra förstaelva och med en riktigt bra striker in, och en riktigt bra mittfältare bredvid Partey så ser första elvan väldigt intressant ut, men ska man verkligen upp på City/Liverpool's nivå så måste man ju även bättra bänken och ha alternativ att rotera med. Att vara "nära" (men ändå förlora klart med 2-0) när man kan toppa laget varje match i PL medans Liverpool också har cupper och CL gör ju en del.
Citera
2022-03-17, 21:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Som jag skrev i ett tidigare inlägg till dig har Crystal Palace spelat tio ligamatcher sedan nyår.
De har vunnit två, fem oavgjorda och har tre förluster.
Det gör att de ligger på en 12:e plats av 20:e lag på last 10-tabellen.
Om du kallar det formstarkt är du mer sinnesrubbad än vad jag tidigare anat och då har jag redan jäkligt låga tankar om dig.

Kommer f.ö. inte att bry mig om att skriva till något mer. Nöjer mig med att skriva om dig.
Du måste fatta det att om ett lag är formstarkt, så betyder det nödvändigtvis inte att lagen måste vinna 10 matcher på raken och göra 40 mål.. sen så måste man ju naturligtvis se på förutsättningarna till det eller det laget.. och mtp förutsättningarna, så har Crystal Palace varit bland de formstarkaste lagen sedan nyår. Vilket mitten/bottenlag menar du det är som har visat bättre form sedan januari än vad Crystal Palace har?

Du väljer att inte svara mig, enbart p g a du vet vem av oss två det är som har rätt, men du är helt enkelt inte rakryggad nog till att erkänna detta.
Citera
2022-03-17, 21:14
Moderator
zanteras avatar
"Att ett lag är formstarkt behöver inte betyda att laget är i bra form"
Citera
Medlem
Citat:
Vad menar du med ännu tuffare? Just nu så utmanar Arsenal varken Liverpool eller City på något sätt. Inte ens i närheten om vi ska vara helt ärliga.
ok, du har en poäng. Jag formulerade mig lite fel. Jag tänkte att Arsenal kanske kan vara lite närmare typ.
Citera
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Angående diskussionen att Arsenal nästan kan mäta sig med Liverpool så måste man ju komma ihåg att det faktum att Arsenal inte ens kvalificerat till något europa-spel samt blivit eliminerade ur båda cuperna väldigt tidigt har varit en massiv fördel för laget. Visst att man på pappret har en bra förstaelva och med en riktigt bra striker in, och en riktigt bra mittfältare bredvid Partey så ser första elvan väldigt intressant ut, men ska man verkligen upp på City/Liverpool's nivå så måste man ju även bättra bänken och ha alternativ att rotera med. Att vara "nära" (men ändå förlora klart med 2-0) när man kan toppa laget varje match i PL medans Liverpool också har cupper och CL gör ju en del.
Instämmer. Vi är långt ifrån att vara på City, Liverpool eller t.o.m Chelseas nivå AWS, men om vi får in 1-2 anfallare av allra första klass under sommaren, så är 90% av detta gap borta väck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in