Citat:
Ursprungligen postat av
Straiter
Med tanke på att du inte ser skillnad på Robertson och Alexander-Arnold ger jag inte särskilt mycket för dina ögon.
Med tanke på att du hade fått för dig att Crystal Palace är ett av de formstarkaste lagen ger jag inte heller särskilt mycket för din hjärna.
Men ok,
Spurs har fler hemmamatcher.
Färre derbyn.
Färre matcher mot topp 8 (och även färra matcher mot lag från övre halvan).
Färre matcher mot formstarka lag.
De två sista omgångarna får Spurs sannolikt möta minst ett avsågat lag, kanske t.o.m. två.
Fördelen för Arsenal är att de har en match till godo samt att de hållt en jämnare nivå under 2022.
(Spurs hade en svit där fem matcher resulterade i en seger och fyra förluster, men har direkt efter det spelat fyra matcher med tre storsegrar, samt en uddamålsförlust, och är trea i formkurvan.)
Vinner Spurs hemma mot Arsenal bör sannolikheten därmed även vara hög för att de placerar sig före lokalkonkurrenterna i tabellen
Hursomhelst är det väl upp till bevis för Arsenal nu på lördag när de reser till Birmingham för att ta sig an ett Aston Villa som har 10-2 i målskillnad på de fyra senaste.
Just Aston Villa och Newcastle är väl jokrarna och de ska såväl Spurs som Arsenal möta. Båda har en riktigt bra formkurva och kan vålla problem för vilka lag som helst. Villas 10-2 nu på slutet nämnde jag nyss och Newcastle har det här kalenderåret plockat poäng mot såväl Manchester som West Ham United och förlorade mot Chelsea efter målet i 89:e minuten.
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att det var Alexander Arnold som jag syftade på, gjorde jag inte? På tal av Crystal Palace, så har de varit bland de mest formstarkaste lagen efter nyår - det hade även du fattat om du bara hade orkat av att lyfta lite på arslet och kika upp fakta innan du uttalar dig.
Spuds ska möta lag som WHU, NUFC, Liverpool, samt svårtippade lag som Brentford, Leicester & Burnley. AFC ska nu möta Villa, Palace, Brighton, Soton, Man Utd, WHU, Leeds, Newcastle, Spuds, Chelsea & Everton. Jag är tämligen så säker på att vi kommer att ta 3p i minst 6 av dessa matcher, tror även att vi kommer att vinna över Villa, samt ta minst 1 poäng i matcherna mot Spuds o Man Utd. När det gäller ”Derbyn”, så är det huvudsakligen bara Spuds och dvs Chelski som räknas som derbyn för The Gunners, möten mot de övriga London-lagen är som en walk in the park för våran del.
Jag skrev så tidigt som i juli mnd att topp 4 för EPL 21/22 blir: 1. Man City, 2. Liverpool, 3. Chelsea, 4. Arsenal. Och såhär långt, så har min försäsongsanalys (för 1-4 lagen) stämt in med ca 95%, och jag är 100% säker på att jag kommer ha rätt ang vilka lag det blir som kniper 1:a, 2:a, 3:e och 4:e platsen i EPL 21/22.
Jag är inte dugg orolig för att Arsenal ska gå miste om fjärdeplatsen, eftersom att jag är 100% säker på att det blir oss som tar den.