2022-03-17, 19:18
Medlem
En analys av Vladimir Putin gav en parallell till Skandiamannen.

Kan medicinering påverkat Skandiamannen som det spekuleras i att det kan påverkat Putin?
Citera
2022-03-17, 19:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om alla som nån gång sagt att man borde gått till botten med Engström -86 insett att idioter kommer använda det som stöd för att karln sköt Palme hade de cementerat igen käften på sig själva.

Han lämnade sin arbetsplats i närheten av mordplatsen strax innan mordet.
Han var som uppslukad från jordens yta under tjugo minuter.
En man vars signalement stämde in på honom lämnade mordplatsen springandes in mot gränden.
Han hittade på ett vittne som skulle bekräfta hans närvaro på mordplatsen, osv,osv ...

Det finns så mycket så det är alldeles hopplöst at räkna upp allt ... ytterligare en gång.
Citera
2022-03-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Som av en händelse har Skandiamannen väldigt bråttom att berätta, ungefär 12 timmar senare, att han såg en person stå där och titta inne på Tunnelgatan, och att han själv dessutom sprang inne på Tunnelgatan och blev förväxlad.

Det hade varit väldigt intressant att för varje sån här åh, så suspekt grej höra vad som är det rimligare beteendet om Engström är oskyldig. Jag menar, så att vi kan bedöma lite bättre hur konstigt han beter sig.
Citera
2022-03-17, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
En analys av Vladimir Putin gav en parallell till Skandiamannen.

Kan medicinering påverkat Skandiamannen som det spekuleras i att det kan påverkat Putin?

Kanske kan medicinering ha påverkat KP till att peka ut SE? Någon slags sjukdom vet vi ju att han har. Kanske han har problem med det neurologiska. Skulle också förklara den usla grafiska framställningen.

Är det rent av så att KP inte längre minns att han pekat ut SE? Han såg så annorlunda ut på pressträffen mot han gjorde i Veckans Brott, tyder ju på smärta eller obehag.
Citera
2022-03-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag förstår inte för fem öre varför det skulle betecknas kaos. Du kan ju inte visa på nåt speciellt.

Det är minst 10pers som anlänt o är i chock dom ser en döende man o hans hustru som är hysterisk...Folk hamnar såklart i ett tillstånd av panik o folk ska larma..

Jag är övertygad om att situationen var kaotisk o ganska mkt spring o höga ljud..

Men om du inte tycker Engström borde sett eller hört något trots att han går mot brottsplatsen o är 20-25m bort så får det stå för dig...
Citera
2022-03-17, 19:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är minst 10pers som anlänt o är i chock dom ser en döende man o hans hustru som är hysterisk...Folk hamnar såklart i ett tillstånd av panik o folk ska larma..

Jag är övertygad om att situationen var kaotisk o ganska mkt spring o höga ljud..

Men om du inte tycker Engström borde sett eller hört något trots att han går mot brottsplatsen o är 20-25m bort så får det stå för dig...

Ok, och du ser på håll att folk är i chock förstår jag? Vad finns för tecken på att någon annan än häxan LP har panik? Ja visst, precis vid skottet så påstås det väl att att någon skriker av skrämsel. Men det var inte mer än så.

Folk larmar i radio, i bil.

Han upptäcker ju "kaoset" på 10 m håll vad det verkar. Räcker inte det?

3 pers efter 20 sekunder, kanske 10 pers efter 40 sekunder. Oj vilket kaos. Det är väl dessutom ungefär när det blivit 10 pers som han upptäcker allt. Låter som helt rimligt i mina öron.

Nej ingen ser en döende man ligga. De ser en död man ligga. Kroppen kan du knappast kräva han ser.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-03-17 kl. 19:39.
Citera
2022-03-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han lämnade sin arbetsplats i närheten av mordplatsen strax innan mordet.
Han var som uppslukad från jordens yta under tjugo minuter.
En man vars signalement stämde in på honom lämnade mordplatsen springandes in mot gränden.
Han hittade på ett vittne som skulle bekräfta hans närvaro på mordplatsen, osv,osv ...

Det finns så mycket så det är alldeles hopplöst at räkna upp allt ... ytterligare en gång.

Om det finns så mycket, varför bara rabbla upp skräpet?

Vi vet att han lämnade jobbet vid den här tidpunkten. Det är själva anledningen till att den här tråden finns. Det är inte konstigt att han lämnade sitt arbete och passerade mordplatsen. Det skedde varenda dag.

Han var inte som uppslukad i 20 minuter. Det du menar är att ingen annan redogjort för vad han gjorde under denna tid. Det är inte i sig anmärkningsvärt. Du är tvungen att förklara exakt varför detta är konstigt. Annars bli det bara en tom svepande formulering.

Samma med signalementet. Det räcker inte att ständigt säga att det stämmer in på Engström. Du måste förklara vad överensstämmelsen består i så att det går att bedöma värdet av det. Eller förresten, du behöver inte. Matchning mot signalementet är oavsett misstänkt värdelöst i bevishänseende eftersom halva manliga befolkningen ryms i det.

Vi vet inte om han hittat på nåt vittne. Är det här nån sorts fakta påstår du?
Citera
2022-03-17, 19:45
Medlem
Citat:
Kanske kan medicinering ha påverkat KP till att peka ut SE? Någon slags sjukdom vet vi ju att han har. Kanske han har problem med det neurologiska. Skulle också förklara den usla grafiska framställningen.

Är det rent av så att KP inte längre minns att han pekat ut SE? Han såg så annorlunda ut på pressträffen mot han gjorde i Veckans Brott, tyder ju på smärta eller obehag.

Vad har KP med saken att göra?

Är du inte ens intresserad av medicineringen påverkan på hjärnan ?

Är du inte intresserad vilken medivcine det gäller ?
Citera
2022-03-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur kommer det sig att han inte kunde peka ut AH vid fotovisningen och beskriva henne på rätt sätt?

Samma här. Du kom ihåg att misstankefeta texten men glömde att förklara vad som är så märkligt. Vad menar du att vi kan dra för slutsatser här? Och vad är anledningen till att gärningsmannen Engström inte pekar ut Hage? Det måste väl i konsekvensensens namn finnas nåt särskilt skäl till det som kastar ljus över den här detaljen?
Citera
2022-03-17, 19:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är fakta, allt jag räknade upp är fakta.

Jag tror Bemp menade den riktiga definitionen av fakta. Inte trumptolkningen du kör med: åsikt = fakta.

Som sagt är SE inte uppslukad av jorden, det är bara att han inte syns till i andras vittnesmål. Precis som flera andra vittnen.

Som intressant instick fick vi ju för några år sen höra talas om ett grekiskt vittne som tidigare var okänt för oss. Det motsäger att vi har en helhetsbild över alla vittnen.

Det påhittade vittnet är ju ditt eget påhitt.
Citera
2022-03-17, 19:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag tror Bemp menade den riktiga definitionen av fakta. Inte trumptolkningen du kör med: åsikt = fakta.

Som sagt är SE inte uppslukad av jorden, det är bara att han inte syns till i andras vittnesmål. Precis som flera andra vittnen.

Som intressant instick fick vi ju för några år sen höra talas om ett grekiskt vittne som tidigare var okänt för oss. Det motsäger att vi har en helhetsbild över alla vittnen.

Det påhittade vittnet är ju ditt eget påhitt.
Nej det är SE:s påhitt, det vet du med.
Citera
2022-03-17, 19:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vad har KP med saken att göra?

Är du inte ens intresserad av medicineringen påverkan på hjärnan ?

Är du inte intresserad vilken medivcine det gäller ?

Jo jag är intresserad av hur medicinering påverkar hjärnan. Det var därför jag ställde frågor om det.

Men jag kan säga nej, jag är inte intresserad av vilken medicin det gällde för varken SE eller KP. Någon slags integritet ska vi väl ha.

Men KP såg lite annorlunda ut, man ser liknande skillnader hos Putin. Det kan ju tyda på att allt inte var så bra. Kanske pressen av att va i riskgrupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in