2022-03-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han sprang dessutom med ett rappt steg i TV-inslaget. Det gjorde han förmodligen inte den där kvällen i lågskor på halkigt underlag, sannolikt alkoholpåverkad. Det man kan känna igen är möjligen den framåtböjda kroppshållingen och armvevet, har för mig LJ vittnat om sådant.

Skandiamannen mördade Palme - utan vapen och motiv - och en del i hans geniala plan för att komma undan var att exponera sig i media.

Denna självmordstaktik lyckas!

Men vänta, Skandiamannen avslöjar sig faktiskt som identisk med den flyende mördaren i Rapport, inför miljoner pigga TV-tittare, genom sin framåtböjda kroppshållingen och armvevet

Det är synd att du inte var med 1986, Barnaby. Din skarpa blick och slutledningsförmåga hade löst fallet på…89-102 minuter.

Sad.
Citera
2022-03-17, 15:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Skandiamannen mördade Palme - utan vapen och motiv - och en del i hans geniala plan för att komma undan var att exponera sig i media.

Men vänta, Skandiamannen avslöjar sig faktiskt som identisk med den flyende mördaren i Rapport, inför miljoner pigga TV-tittare, genom sin framåtböjda kroppshållingen och armvevet

Det är synd att du inte var med 1986, Barnaby. Din skarpa blick och slutledningsförmåga hade löst fallet på…89-102 minuter.

Sad.
Ja jag hade gjort som GW sa, "han borde ha kontrollerats redan dag ett!".
Citera
2022-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag vet inte om du svarat men jag provar att fråga. Tror du att SE pratade med Lisbeth och sprang in i gränden?

Vad tror du? Var Skandiamannens taktik att som mördare exponera sig i media framgångsrik?

Hur kunde samtliga 20-talet vittnen missa att det var mannen de såg mörda Palme som nu framträdde i tidningar och TV?

Hörde något enda vittne av sig till spaningsledningen?

Eller var det bara högerextrema fuckupen PH på Skandia, som sedan hamnade hos extremisten P.G. Vinge, som ville göra sig relevant?

https://efolket.eu/smalandsk-smed-kan-leda-utredningen-om-mordet-pa-olof-palme-framat/
Citera
2022-03-17, 15:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du får läsa på om fallet du jobbar halvtid på, minst. Jag tänker inte göra det åt dig.

Tänk källor utanför Filter-bubblan.

Jag har redan läst på, ett antal varv, men jag har inte lagt märke till eller sett det som du påstår, att Skandiamannen är identifierad av en eller flera som den som rycker i benen på OP under livräddningen.

Är ditt påstående en lögn, feltolkning eller bluff?

Far du med osanning?

Det är upp till dig att lägga fram bevis, från en primärkälla, för att styrka ditt påstående.

Men du har aldrig läst källorna eller hur?
Citera
2022-03-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ja jag hade gjort som GW sa, "han borde ha kontrollerats redan dag ett!".

Du får det återigen att låta som att GW inte sågat Krister Petersson och hans pinsamma framträdande den 10 juni 2020 jämns med fotknölarna…;0)

Skandiamannen utreddes, bl a, av Skandias egen säkerhetsnisse PH, som även misstänkte en kvinnlig väktare för inblandning.

Ingenting misstänkt framkom och det var inte på grund av att inte PH, som fått gå från polisen, gjorde sig alla besvär och ansträngningar för att nita Skandiamannen.

Skandiamannen utreddes givetvis i botten även av polisen, bl a kände YN, som Krister Petersson drog fram, INTE IGEN Skandiamannen som den hon mötte på DBG.

Huvudet vet maskat skrev du som förklaring till det…;0)

Men för det första såg YN inte ansiktet på mannen och för det andra så visste alla vittnen hur Skandiamannen såg ut 1986.

Inget av de runt 20 personer som befann sig på eller runt Sveavägen pekade ut honom som ens lik mördaren.

Flera såg honom dyka upp efter mordet och han är även bekräftat närvarande vid offrets kropp.
Citera
2022-03-17, 16:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Sad.

Frågan är hur många av alla vittnen som såg TV-inslaget med SE i april 1986.

Missade man något, på den tiden, så hade man kanske en eller ett par repriser att gå på.

När lades det här TV-inslaget ut på YouTube första gången? Handlar det om 20-30 år efter sändningen?

Den ende som såg SE... f'låt GM springa på nära håll, komplett med armbågsvevet och allt, var LJ. Har han sagt något om hur lik springstilen på SE är, jämfört med den man som han såg på Tunnelgatan?

LJ ser även hur gärningsmannen hastigt tittar ner mot Tunnelgatan, från krönet av trappen.

Som av en händelse har Skandiamannen väldigt bråttom att berätta, ungefär 12 timmar senare, att han såg en person stå där och titta inne på Tunnelgatan, och att han själv dessutom sprang inne på Tunnelgatan och blev förväxlad.

Var han möjligen oroad över att LJ hade sett tillräckligt för att kunna känna igen honom?

Undras hur förhöret hade sett ut om inte GM hade lagt märke till LJ ...
Citera
2022-03-17, 16:28
Medlem
Min gissning är att han inte sprang in i gränden och inte heller pratade med Lisbeth.
Citera
2022-03-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jag har redan läst på, ett antal varv, men jag har inte lagt märke till eller sett det som du påstår, att Skandiamannen är identifierad av en eller flera som den som rycker i benen på OP under livräddningen.

Är ditt påstående en lögn, feltolkning eller bluff?

Far du med osanning?

Det är upp till dig att lägga fram bevis, från en primärkälla, för att styrka ditt påstående.

Men du har aldrig läst källorna eller hur?

Du har inget mandat att ställa krav på andra skribenter. Faktum är att jag sorterade in dig bland dumskallarna när du började yra om grafologi när DNA friade Skandiamannen helt från breven som den ömklige åklagaren hoppats så mycket på.

Hage talar i tidiga förhör om att någon ryckte Palme i benen när hon var fullt upptagen med livräddande åtgärder. Detta ”någon” och Hages uttalande tyder på att Skandiamannens berättelse i Aftenposten, som Thomas Pettersson avsiktligt felciterar, är korrekt.

Hage har därefter talat om närvaron av en vaktmästare från Skandia.

Case closed.
Citera
2022-03-17, 17:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Så fort någon kritiserar dig så anklagar du dem för "härskarteknik" men kan inte specifiera vad.

Om någon t.ex. menar att SE stämplade 23:19 så kallar du en sådan slutsats "sjuk" läste jag tidigare i tråden. Trots att både polisen och personalen på Skandia fastslagit att han stämplade ut 23:19. Du har massa teorier om att de har fel, men du har inget stöd för din teori. Återkommande tema bland foliehattarna på forumet.

Nej det gör jag inte, det är Henrikofsweden som gör det. Det är en härskarteknik i sig. Det är därför jag säger det till honom.

När har jag sagt det är sjukt tro 23:19? Det jag sagt är det finns lika mycket om inte mer som tyder på att den verkliga tiden var 23:20.

Var har polisen slagit fast när han stämplade ut? Jag har inte sett sådan dokumentation. Visst, det sas på pressträffen i samma mening som ett enormt faktafel. Men vi har inte sett i några utredningspapper.
Citera
2022-03-17, 17:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Krister Petersson sa på pressträffen "... frågan är vad det var som fick vagnen att stjälpa". Det var säkert flera komponenter varav drickandet var en, motflyt på jobbet, ett inneboende Palmehat och dennes politik, umgänget i Palmefientliga kretsar, typ militärer (som hårt kritiserade och attackerade OP i samband med jakten på obefintliga(?) ryska ubåtar) etc etc.

Väldigt konstigt att ens uttala sig.
Citera
2022-03-17, 17:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Sad.

Det är fantastiskt hävda att SE är GM, och att han är med i tv för att framstå som vittne men att han då springer på samma sätt som när han mördade Palme. Haha
Citera
2022-03-17, 17:36
Medlem
Citat:
Det du för fram här är dravel om hur det ”borde” vara.

Du var inte där, till skillnad från Skandiamannen, som kom till mordplatsen efter dådet och hjälpte till efter bästa förmåga.

Du måste ju själv inse att du kan inte promenera dessa 60m utan att lägga märke till något..!

Annars spelar du bara dum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in