2022-03-17, 10:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tror absolut att ni har chansen att ta hem alla fyra titlar.
Tveklöst.

Citat:
Så bra är Liverpool.
Ja.

Citat:
Uppenbarligen verkar få tro just detta men för mig är det fullständigt glasklart att Pool är världens bästa fotbollslag.
Man City, Bayern, Real har lite invändningar.

Citat:
Snart är man förbi City.
Det är lite fotboll som ska spelas före det händer.

Citat:
Grattis!
Jinx!
Citera
2022-03-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Robertson, som såg ut som en 65 åring som är bakis, var bra? Han blev ju totalt överkörd av Martinelli matchen igenom.

Annars så är jag inte ett dugg orolig för 4:e platsen, jag är även 100% säker på att Man City kommer att vinna ligatiteln, samt att så som tabellen ser ut nu (för 1-4) kommer den oxå att se ut efter sista omgången.

Men jag måste bara fråga.. på vilket sett har vi ett tuffare schema framför oss än vad Spuds har? Mina ögon o min hjärna säger nämligen tvärtom (Nej, jag säger inte detta p g a att jag själv är Arsenal fan).

Med tanke på att du inte ser skillnad på Robertson och Alexander-Arnold ger jag inte särskilt mycket för dina ögon.
Med tanke på att du hade fått för dig att Crystal Palace är ett av de formstarkaste lagen ger jag inte heller särskilt mycket för din hjärna.

Men ok,
Spurs har fler hemmamatcher.
Färre derbyn.
Färre matcher mot topp 8 (och även färra matcher mot lag från övre halvan).
Färre matcher mot formstarka lag.
De två sista omgångarna får Spurs sannolikt möta minst ett avsågat lag, kanske t.o.m. två.

Fördelen för Arsenal är att de har en match till godo samt att de hållt en jämnare nivå under 2022.
(Spurs hade en svit där fem matcher resulterade i en seger och fyra förluster, men har direkt efter det spelat fyra matcher med tre storsegrar, samt en uddamålsförlust, och är trea i formkurvan.)

Vinner Spurs hemma mot Arsenal bör sannolikheten därmed även vara hög för att de placerar sig före lokalkonkurrenterna i tabellen

Hursomhelst är det väl upp till bevis för Arsenal nu på lördag när de reser till Birmingham för att ta sig an ett Aston Villa som har 10-2 i målskillnad på de fyra senaste.

Just Aston Villa och Newcastle är väl jokrarna och de ska såväl Spurs som Arsenal möta. Båda har en riktigt bra formkurva och kan vålla problem för vilka lag som helst. Villas 10-2 nu på slutet nämnde jag nyss och Newcastle har det här kalenderåret plockat poäng mot såväl Manchester som West Ham United och förlorade mot Chelsea efter målet i 89:e minuten.
Citera
2022-03-17, 11:14
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Växlar upp? Liverpool hade en 12-15 min i 2:a halvan där de var det bättre laget, och deras första mål är vad som kan kallas för ”turmål”. Svagt/klantigt försvarsspel av Arsenal vid det läget.

Annars så tycker jag att det var jämnt spel mellan de två lagen, där inget lag stack ut.

Nu är det natten 🌍🌛
Liverpool kontrollerar 2:a mer än vad ni gjorde i 1:a. Förarbetet till 1:a målet är fint och genomtänkt, ni var nära att måla anfallet innan efter en jättebjudning av Thiago fast då hade målet inte varit en bjudning enligt dig. 2:a målet kommer för ni hamnar under press och inte lyckas tjonga iväg den av olika anledningar sen tittar ni inte var Firmino står som avslutar snyggt och otagbart för Ramsdale.
Hur som så var Liverpool närmre segern är Arsenal som dock bjöd på bra motstånd första 50 min sen började er ork ta ut sin rätt och rutin tog över och efter målen kontrollerade hem matchen.
Citera
2022-03-17, 12:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
My bad, syftade på Alexander Arnold.

Enligt Sky, så var det 48 - 52% i bollinnehav mellan de två lagen.

"If anyone say Trent cant defend, they should come to me, ill knock them down" - Klopp.

För övrigt så är jag så otroligt ointresserad av vem som var bäst i vilken minut, vilka som var argast på sidlinjen, vilka som sköt mest eller liknande, jag bryr mig bara om 3 points in the bag, det är det enda viktiga i fotboll.

Tycker Liverpool hade bra kontroll på matchen igår, släppte inte riktigt till något farligt läge förutom när man själv slarvade (se thiago). Man skall inte glömma att det är bortamatch på Emirates, aldrig en walk in the park där oavsett hur dåliga Arsenal må vara på Anfield. 6-0 på 2 matcher i i ligan mot ett bra Arsenal, det är ju mer än godkänt.

Så hur ser alla lfc vänner(och antagonister) på denna säsong om Liverpool mot all förmodan bara vinner 1 titel iår, alltså carabao cup, är säsongen godkänd då ?
Citera
2022-03-17, 12:54
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
"If anyone say Trent cant defend, they should come to me, ill knock them down" - Klopp.

För övrigt så är jag så otroligt ointresserad av vem som var bäst i vilken minut, vilka som var argast på sidlinjen, vilka som sköt mest eller liknande, jag bryr mig bara om 3 points in the bag, det är det enda viktiga i fotboll.

Tycker Liverpool hade bra kontroll på matchen igår, släppte inte riktigt till något farligt läge förutom när man själv slarvade (se thiago). Man skall inte glömma att det är bortamatch på Emirates, aldrig en walk in the park där oavsett hur dåliga Arsenal må vara på Anfield. 6-0 på 2 matcher i i ligan mot ett bra Arsenal, det är ju mer än godkänt.

Så hur ser alla lfc vänner(och antagonister) på denna säsong om Liverpool mot all förmodan bara vinner 1 titel iår, alltså carabao cup, är säsongen godkänd då ?

Kort svar Nej.

För min del vill jag ha minst en titel till för godkänt om denna titel "bara" blir fa cupen.
Vinner vi ligan eller CL så är säsongen mer än godkänd. En trippel så är säsongen fantastisk och skulle vi ta alla fyra titlar då är säsongen faktiskt ...löjligt jävla bra.
Citera
2022-03-17, 13:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Tanke på hur förra säsongen såg ut (beroende på skador etc), bara ett nyförvärv (orutinerad) och City fortsätter hagla in spelare så får man vara nöjd med en titel om en 2:a plats bärgas. Måste också väga in att man är kvar i cuperna.
Citera
2022-03-17, 14:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Arsenal var bra, men Liverpool är ett bättre lag. Det visade man igår genom att ta chanserna som kom och sen stänga butiken. Arsenal hade inte en chans i andra, även om de inte var dåliga. De har kommit långt, men inte nära att utmana LFC. Än.

Svår fråga. Man har satt sig i en fantastisk sits - man har verkligen gett sig själva chansen i ligan igen, man är i kvart i CL och FA. Man borde vinna mot Nottingham i helgen (men sen blir det jobbigare med Chelsea och City kvar), men det är fortfarande klar fördel City i ligan.

Säsongen har varit en rejäl revansch från förra, man har visat hur jävla bra man är (att tjafset om att man är slut nu är bullshit), spelare som Tsimikas, Diaz, Elliott har visat att det finns att bygga på för framtiden.

Ur det perspektivet är säsongen godkänd oavsett utfall. Man är tillbaka som ett av världens bästa lag och kan vinna allt man ställer upp i. Man har redan tagit en titel.

Men visst blir jag besviken om man inte vinner något mer, när man placerat sig så bra som man har.
Citera
2022-03-17, 15:48
Medlem
Citat:

Beror på hur resten av säsongen ser ut.

Ligan: Allt sämre än plats 2 är givetvis inte godkänt.

UCL: Beror helt och hållet på vilka de lottas mot. Åker Liverpool ut mot Benfica eller Villarreal i kvarten är det väl tveksamt om det kan räknas som godkänt. Chelsea och båda Madrid-lagen bör Liverpool klara av, men det är verkligen inte något som är givet. Blir det City eller München kan det gå precis hur som helst.

FA-cupen: City får väl räknas som knappa favoriter. Chelsea något underdogs. Utträde mot något annat av lagen är väl inte riktigt godkänt (särskilt inte om det blir mot Nottingham eller Middlesbrough om de, mot all förmodan, lyckas slå Chelsea).
Citera
2022-03-17, 18:02
Moderator
zanteras avatar
Liverpool har det ju i egna händer med tanke på att de har City kvar, personligen tycker jag mest det är kul att det lever. Aldrig roligt när ett lag ligger 7-10p före 2an med 10 omgångar kvar och nu finns det ju lite nerv där.

För övrigt föga förvånande att en viss användare inte kan säga "Liverpool var bättre och de förtjänade vinsten" men det visste vi ju alla på förhand att så skulle det inte bli.
Citera
2022-03-17, 18:50
Medlem
Mycket bra match i går mellan Arsenal och Liverpool. Båda lagen kunde i långa stunder elegant hålla bollen inom laget trots trånga lägen, imponerande passningsspel. Liverpool visar att de är ett av världens bästa lag, med en kvalitetsbänk där en av världens bästa kommer in i andra halvlek, och även spelskicklige Firmino byts in och de bidrar till att Liverpool vinner.
Men jag imponeras även stort av Arsenal. Många löpstarka, unga spelare som är väldigt bra. Martinellos ytterspel var riktigt imponerande. Även Partey på mitten och flera till var mycket bra. Arsenals ungdomar kan säkert utvecklas mer och då kanske laget kan utmana Liverpool och City ännu tuffare...
Citera
2022-03-17, 19:11
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Mycket bra match i går mellan Arsenal och Liverpool. Båda lagen kunde i långa stunder elegant hålla bollen inom laget trots trånga lägen, imponerande passningsspel. Liverpool visar att de är ett av världens bästa lag, med en kvalitetsbänk där en av världens bästa kommer in i andra halvlek, och även spelskicklige Firmino byts in och de bidrar till att Liverpool vinner.
Men jag imponeras även stort av Arsenal. Många löpstarka, unga spelare som är väldigt bra. Martinellos ytterspel var riktigt imponerande. Även Partey på mitten och flera till var mycket bra. Arsenals ungdomar kan säkert utvecklas mer och då kanske laget kan utmana Liverpool och City ännu tuffare...

Vad menar du med ännu tuffare? Just nu så utmanar Arsenal varken Liverpool eller City på något sätt. Inte ens i närheten om vi ska vara helt ärliga.
Citera
2022-03-17, 20:16
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Med tanke på att du inte ser skillnad på Robertson och Alexander-Arnold ger jag inte särskilt mycket för dina ögon.
Med tanke på att du hade fått för dig att Crystal Palace är ett av de formstarkaste lagen ger jag inte heller särskilt mycket för din hjärna.

Men ok,
Spurs har fler hemmamatcher.
Färre derbyn.
Färre matcher mot topp 8 (och även färra matcher mot lag från övre halvan).
Färre matcher mot formstarka lag.
De två sista omgångarna får Spurs sannolikt möta minst ett avsågat lag, kanske t.o.m. två.

Fördelen för Arsenal är att de har en match till godo samt att de hållt en jämnare nivå under 2022.
(Spurs hade en svit där fem matcher resulterade i en seger och fyra förluster, men har direkt efter det spelat fyra matcher med tre storsegrar, samt en uddamålsförlust, och är trea i formkurvan.)

Vinner Spurs hemma mot Arsenal bör sannolikheten därmed även vara hög för att de placerar sig före lokalkonkurrenterna i tabellen

Hursomhelst är det väl upp till bevis för Arsenal nu på lördag när de reser till Birmingham för att ta sig an ett Aston Villa som har 10-2 i målskillnad på de fyra senaste.

Just Aston Villa och Newcastle är väl jokrarna och de ska såväl Spurs som Arsenal möta. Båda har en riktigt bra formkurva och kan vålla problem för vilka lag som helst. Villas 10-2 nu på slutet nämnde jag nyss och Newcastle har det här kalenderåret plockat poäng mot såväl Manchester som West Ham United och förlorade mot Chelsea efter målet i 89:e minuten.
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att det var Alexander Arnold som jag syftade på, gjorde jag inte? På tal av Crystal Palace, så har de varit bland de mest formstarkaste lagen efter nyår - det hade även du fattat om du bara hade orkat av att lyfta lite på arslet och kika upp fakta innan du uttalar dig.

Spuds ska möta lag som WHU, NUFC, Liverpool, samt svårtippade lag som Brentford, Leicester & Burnley. AFC ska nu möta Villa, Palace, Brighton, Soton, Man Utd, WHU, Leeds, Newcastle, Spuds, Chelsea & Everton. Jag är tämligen så säker på att vi kommer att ta 3p i minst 6 av dessa matcher, tror även att vi kommer att vinna över Villa, samt ta minst 1 poäng i matcherna mot Spuds o Man Utd. När det gäller ”Derbyn”, så är det huvudsakligen bara Spuds och dvs Chelski som räknas som derbyn för The Gunners, möten mot de övriga London-lagen är som en walk in the park för våran del.

Jag skrev så tidigt som i juli mnd att topp 4 för EPL 21/22 blir: 1. Man City, 2. Liverpool, 3. Chelsea, 4. Arsenal. Och såhär långt, så har min försäsongsanalys (för 1-4 lagen) stämt in med ca 95%, och jag är 100% säker på att jag kommer ha rätt ang vilka lag det blir som kniper 1:a, 2:a, 3:e och 4:e platsen i EPL 21/22.

Jag är inte dugg orolig för att Arsenal ska gå miste om fjärdeplatsen, eftersom att jag är 100% säker på att det blir oss som tar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in