Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Personligen tycker jag inte att vara favoriten (1 val ) och en av favoriterna (1 av absolut minimum 2. Troligtvis fler.) inte är samma sak. De flesta så kallade experter hade väl United i topp 3 eller 4. Men det är ju jag det. Nu vet jag ju inte exakt vad Rio sa, så jag utgår från vad folk sagt här.
Och i ärlighetens namn var det väl inte många som förväntade sig en såpass kollaps som man ändå får anse att säsongen har varit. Man förbättrade sina resultat, tog sig till final i EL och slutade tvåa i PL så att man precis som du säger är en av flera favoriter av tjugo ser inte jag som ett korkat uttalande.
Som hänvisning kan ju även sägas att Rio gick ut med innan säsongen började att Chelsea var favoriter till att ta titlen och att han ändrade sitt tips från innan säsongen till att vara City i oktober. Rio känns lite som Merson i sina uttalande så kanske inte är den pundit man enkom skall sätta sin tillit till (vilket jag dessutom vet att majoriteten här inte gör).
Däremot ser jag inte kopplingen att racka ner på samtliga pga två lite halvdankade personer.