2022-03-17, 00:24
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Skön seger och fasiken vad Robertson var bra ikväll!
Det här gjorde verkligen titelracet och kampen om den fjärde CL-platsen än mer spännande.
Rent spontant känns det som att Liverpool måste vinna över City och Arsenal måste vinna över Spurs för att respektive lag ska kunna nå sina mål. (Liverpool har tuffare avslutning än City och Arsenal har tuffare avslutning än Spurs.)

Chelsea blev f.ö. ikväll enda laget som kan gå igenom CL-slutspelet i år med idel segrar.
Robertson, som såg ut som en 65 åring som är bakis, var bra? Han blev ju totalt överkörd av Martinelli matchen igenom.

Annars så är jag inte ett dugg orolig för 4:e platsen, jag är även 100% säker på att Man City kommer att vinna ligatiteln, samt att så som tabellen ser ut nu (för 1-4) kommer den oxå att se ut efter sista omgången.

Men jag måste bara fråga.. på vilket sett har vi ett tuffare schema framför oss än vad Spuds har? Mina ögon o min hjärna säger nämligen tvärtom (Nej, jag säger inte detta p g a att jag själv är Arsenal fan).
Citera
2022-03-17, 00:28
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Generalen och alla hatare fortsätt snacka ner hos snälla.. Shitty ni får förbereda era arslen för snart kommer piskan fram för er också!!
Kommer att spara detta inlägget efter sista omgången Har redan en 6-7 inlägg ifrån div användare ”på lager”.
Citera
2022-03-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Klart City skulle missa PL när dom inte har en riktigt målskytt.
Jaja kom inte med bortförklaringar nu!! we're coming for you vi har heller inte någon renodlad striker
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kommer att spara detta inlägget efter sista omgången Har redan en 6-7 inlägg ifrån div användare ”på lager”.
GENERALEN
THERES SOMETHING THAT THE KOP WANTS YOU TO KNOW
THE BEST IN THE WORLD AT SHAGGING GUNNERS IS BOBBY FIRMINO
OUR NUMBER NINE
GIVE HIM THE BALL AND HE'LL SCORE EVERY TIME
SIIII SENIOOORRRR!
Citera
2022-03-17, 00:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Robertson, som såg ut som en 65 åring som är bakis, var bra? Han blev ju totalt överkörd av Martinelli matchen igenom.
.
Du som är så fotbollskunnig borde sett att Martinelli spelade till vänster och hade Trent som motståndare och där Trent hade stora problem defensivt men fick bra hjälp av Henderson.

Liverpool vann avsluten med 3-2, bollinnehavet med 53-47 och 2-0 i mål

Fler frågor på det?
Senast redigerad av Drickback 2022-03-17 kl. 01:00.
Citera
2022-03-17, 00:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Bra formulerat. I 1:a halvan så var vi det bättre laget, i 2:a halvan så var Liverpool strået vassare. Men allt i allt, så var det en balanserad match - förutom en 10-12 min av 2:a halvan.

Liverpool var mer kliniska framför mål än oss, men om vi hade haft en toppforward ala Vlahovic där uppe, så tror jag fort att denna match hade slutat helt annorlunda. Vi hade 2 klara målchanser som def borde ha gått i mål.
Vad i ”bättre laget” och ”strået vassare” skiljer sig åt enligt dig?
Citera
2022-03-17, 00:57
Medlem
Måste dock säga att Gunners lirade fint, finns fin potential men när vi växlar upp så är det andra bullar och sen när Bobby gör det så fint, magiskt rent ut sagt
BOBBY SI SENOR!
Citera
2022-03-17, 01:18
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du som är så fotbollskunnig borde sett att Martinelli spelade till vänster och hade Trent som motståndare och där Trent hade stora problem defensivt men fick bra hjälp av Henderson.

Liverpool vann avsluten med 3-2, bollinnehavet med 53-47 och 2-0 i mål

Fler frågor på det?
My bad, syftade på Alexander Arnold.

Enligt Sky, så var det 48 - 52% i bollinnehav mellan de två lagen.
Citera
2022-03-17, 01:37
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Måste dock säga att Gunners lirade fint, finns fin potential men när vi växlar upp så är det andra bullar och sen när Bobby gör det så fint, magiskt rent ut sagt
BOBBY SI SENOR!
Växlar upp? Liverpool hade en 12-15 min i 2:a halvan där de var det bättre laget, och deras första mål är vad som kan kallas för ”turmål”. Svagt/klantigt försvarsspel av Arsenal vid det läget.

Annars så tycker jag att det var jämnt spel mellan de två lagen, där inget lag stack ut.

Nu är det natten 🌍🌛
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-17 kl. 01:39.
Citera
2022-03-17, 01:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
My bad, syftade på Alexander Arnold.

Enligt Sky, så var det 48 - 52% i bollinnehav mellan de två lagen.
Det verkar pendla mellan 52-48 & 53-47 beroende vart man tittar, skrev först 52-48 men ändra efter läst Aftonbladet & Expressen extremt trovärdiga källor 🤣🤣🤣🤣
Citera
2022-03-17, 05:21
Medlem
zebra121s avatar
Då är Liverpool mer eller mindre ikapp Manchester City vilket oxå kommer göra att de inom kort är förbi. Oerhört imponerande men oxå jävligt väntat. Grattis alla Liverpoolfans!
Citera
2022-03-17, 06:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Då är Liverpool mer eller mindre ikapp Manchester City vilket oxå kommer göra att de inom kort är förbi. Oerhört imponerande men oxå jävligt väntat. Grattis alla Liverpoolfans!

Tack! Känns fantastiskt att redan ha säkrat ligan, FA-cupen, Champions League, VM i Qatar, Americas Top Model 2023 och Idol 2025. Lite transportsträcka kvar bara, mest av akademisk betydelse. Äntligen titlar!
Citera
2022-03-17, 10:14
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tack! Känns fantastiskt att redan ha säkrat ligan, FA-cupen, Champions League, VM i Qatar, Americas Top Model 2023 och Idol 2025. Lite transportsträcka kvar bara, mest av akademisk betydelse. Äntligen titlar!

Tror absolut att ni har chansen att ta hem alla fyra titlar. Så bra är Liverpool. Uppenbarligen verkar få tro just detta men för mig är det fullständigt glasklart att Pool är världens bästa fotbollslag. Det visar de gång på gång. Snart är man förbi City. Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in