Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-17, 15:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Håller med, finns tyvärr länder som går mot den utvecklingen, bland annat Kina. Kanske Lava skulle utvandra dit om hen inte redan bor där.

"Går mot den utvecklingen bland annat Kina"? Du har inte gjort din Kina-läxa. Kina går inte mot den utvecklingen, de har varit där sedan Mao.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Usch, det du beskriver är fullständigt dystopiskt.

Jag kan kosta på mig det, för det är inte mitt liv som hade blivit jobbigt eller komplicerat. Dessutom kan jag tänka mig lite personligt lidande för att komma åt sådana som på olika sätt tär på samhällsmoralen och skötsamma medmänniskor.
Citera
2022-03-17, 15:58
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
De uppmärksammar folk om hur vanligt grooming är
Återigen så tycker jag inte Dumpen ger nån som helst bild av hur vanligt grooming är. I alla fall inte om man inte definierar grooming som det här:

Gädda: Här är en bild på mitt ansikte.
Decoy: Åh! Snyggo!!
Gädda: Här är en bild på mina genitalier.
Decoy: Lol! Smilies. Vet du nån parkeringsplats där vi kan träffas?

Möjligtvis ger Dumpen en fingervisning om hur många (desperata och omdömeslösa) män det finns som är villiga att ha sex med ett barn under 15 om personen ifråga verkar vara med på noterna redan från början. Majoriteten av Dumpens "lågt hängande frukt"-klientel är för korkade för att ens grooma sig själva.
Citera
2022-03-17, 16:00
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag noterar att bevisningen inte höll. Det är mycket värre med en oskyldigt dömd än en skyldig frikänd, så jag har inga problem med det.

Vidare noterar jag att mannen i fråga fick 12 års fängelse i tingsrätten. Det händer att mördare för lägre straff, så att hävda att straffen för sexbrott mot barn är låga i Sverige håller inte.

Det har jag aldrig sagt att straffen är låga

Hovrätten var oenig så för vissa höll bevisningen. En person som inleder förhållande med en tioåring behöver dock vi alla känna till som en farlig predator oavsett straff
Citera
2022-03-17, 16:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Nu hänger du bara upp dig på ordval, jag använde det ordvalet då det är så det brukar låta från dumpens sida, tex "du söker barn i sexuellt syfte" är en replik man ofta hör i dumpens videos. Men ska vi ta det mer ordagrant så går även min gräns vid att som vuxen ens söka sig till barn/unga

Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Förstår vad du menar. Men tror du är väl medveten om vart min gräns går! Kanske slarvigt skrivet av mig också. Med att "vilja träffa ett barn i sexuellt syfte " menade jag såklart när tanken ens finns i huvudet från första början på dessa pissluffare.

Så klart! Som jag skrev höjer ni standarden, ni är för denna tråd som kallt friskt vatten efter en en vecka i öken, jag hoppades att ni skulle lägga större vikt vid flirtsmileyn

Rent generellt är det ett problem att många andra lägger så stor vikt vid diskutera om männen är pedofiler eller inte, och om de hade våldtagit eller ej om de hade träffat ett riktigt barn. Utifrån redan gällande lagstiftning hade det sett mörkt ut för gäddorna om de hade chattat med riktiga barn, vilket de med all tydlighet hoppats och trott. Vi behöver som flera andra länder strama upp lagstiftningen så det kvittar om barnen är äkta eller fiktiva.
Citera
2022-03-17, 16:11
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Så klart! Som jag skrev höjer ni standarden, ni är för denna tråd som kallt friskt vatten efter en en vecka i öken, jag hoppades att ni skulle lägga större vikt vid flirtsmileyn

Rent generellt är det ett problem att många andra lägger så stor vikt vid diskutera om männen är pedofiler eller inte, och om de hade våldtagit eller ej om de hade träffat ett riktigt barn. Utifrån redan gällande lagstiftning hade det sett mörkt ut för gäddorna om de hade chattat med riktiga barn, vilket de med all tydlighet hoppats och trott. Vi behöver som flera andra länder strama upp lagstiftningen så det kvittar om barnen är äkta eller fiktiva.

Smileyn kan ha passerat förbi mina ögon. 😊 Detsamma, du är lite mer saklig när du skriver än en annan. Är lite mer känslostyrd i mina inlägg. (Är väl medveten om detta) Men huvudsyftet är detsamma i alla fall.
Men ja jag håller med dig. Jag blir irriterad och arg när människor letar "fel" och kör på sitt "men tänk om..." race. Fakta kvarstår att dessa äckel vill träffa barn och förgripa sig på dom sexuellt. Som du skriver spelar det ingen roll om det är äkta eller fiktiva barn. Tänker att flera av dessa säkerligen haft kontakt med riktiga barn också. Men säger man så kommer det någon och kastar i ansiktet att det inte finns bevis för det.. Nää kanske inte! Men faktan vad dom vill kvarstår!
Citera
2022-03-17, 16:13
Medlem
USK1s avatar
Citat:

Exakt , samt att det ska slutas dalta med dom på alla sätt å vis. Såg bla en dokumentär nyligen "Pervert park" och blev fan bara förbannad, 99% av den var massa daltande om hur synd det är om förövarna, att dom skulle behöva övervakas efter frigivning etc knappt ett ord om dess offer och deras lidande...
Något som jag gillade var att när dom sen var släppta och levde i sin lilla trailer park så hade dom krav att alltid ha en gps på sig, som i sin tur va kopplat till en app, så vem som helst, kunde se ALL info om peddot med bild, personuppgifter och domar, samt var dom befinner sig i realtid.

https://youtu.be/vyCIsz2hPp8
Citera
2022-03-17, 16:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Återigen så tycker jag inte Dumpen ger nån som helst bild av hur vanligt grooming är. I alla fall inte om man inte definierar grooming som det här:

Gädda: Här är en bild på mitt ansikte.
Decoy: Åh! Snyggo!!
Gädda: Här är en bild på mina genitalier.
Decoy: Lol! Smilies. Vet du nån parkeringsplats där vi kan träffas?

Möjligtvis ger Dumpen en fingervisning om hur många (desperata och omdömeslösa) män det finns som är villiga att ha sex med ett barn under 15 om personen ifråga verkar vara med på noterna redan från början. Majoriteten av Dumpens "lågt hängande frukt"-klientel är för korkade för att ens grooma sig själva.

Tidigare i denna tråd postades en fil med flera års samlade pedofildomar, fram till år 2017, för att folk skulle få en inblick. Läser man de chattar som finns i flera groomingdomar så sticker inte Dumpen ut, det gäller även gäddorna i fråga. Det enda som gör att Dumpen sticker ut är att de publicerar materialet publikt, och med konfrontationsfilm, men deras uthängningar hade lika gärna kunnat vara en i mängden av domar. Några av dumpens gäddor figurerar redan bland sexualdomarna.

Något annat som publicerats tidigare i denna tråd är informationen om SvDs gräv år 2019 där de gick tillväga exakt som Dumpen fast att de lockade med fiktiv 14-årig pojke på HBTQ-forum där de blev flitigt uppvaktade. Det skapade rabalder enkom för att de fick en Pridekändis på kroken. Poängen är dock att metoden fungerar, det kryllar av vuxna svenskar som raggar på barn i sexuellt syfte. Dumpen lyckas visa det tydligare än SvD, jag menar, är det någon som kom ihåg SvDs artikel längre än under en vecka? Knappt.
Senast redigerad av Lava 2022-03-17 kl. 16:29.
Citera
2022-03-17, 16:16
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Exakt , samt att det ska slutas dalta med dom på alla sätt å vis. Såg bla en dokumentär nyligen "Pervert park" och blev fan bara förbannad, 99% av den var massa daltande om hur synd det är om förövarna, att dom skulle behöva övervakas efter frigivning etc knappt ett ord om dess offer och deras lidande...
Något som jag gillade var att när dom sen var släppta och levde i sin lilla trailer park så hade dom krav att alltid ha en gps på sig, som i sin tur va kopplat till en app, så vem som helst, kunde se ALL info om peddot med bild, personuppgifter och domar, samt var dom befinner sig i realtid.

Har också sett den tidigare. Håller med om att det kanske daltas en del men samtidigt så görs det i alla fall något och som du skriver är dom bevakade och samhället ser vilka asen är. Här i Sverige kan man istället få skyddad adress och namnbyte. Great
Citera
2022-03-17, 16:22
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Har också sett den tidigare. Håller med om att det kanske daltas en del men samtidigt så görs det i alla fall något och som du skriver är dom bevakade och samhället ser vilka asen är. Här i Sverige kan man istället få skyddad adress och namnbyte. Great

Exakt, hur i helvete kan man ens tänka tanken att låta såna vidriga "waste of air" ska få byta namn, eller få skyddad identitet.
Bara det att dom "skyddas" på anstalt vid fängelsestraff är vidrigt, dom borde ha en färgkod för sexualförbrytare över lag och placera dom bland alla andra "vanliga" intagna"

Något som fick mig att småflina ang Pervert park var att med den där appen så var verkligen ALL info med, ner till vilken ögonfärg personen har och andra kännetecken som synliga ärr osv

EDIT: Den var ju visserligen Svensk producerad, så kanske därför det var så mycket "offerkofta" över den
Citera
2022-03-17, 16:27
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Jag har sett den och en uppsjö av amerikanska dokumentärer om hur de försöker arbeta med sina sexbrottslingar. USA har iaf kommit så långt att deras lagstiftning matchar acceptansen inför att parafili är en läggning och således inte botbar.

Citat:
Tänker att flera av dessa säkerligen haft kontakt med riktiga barn också. Men säger man så kommer det någon och kastar i ansiktet att det inte finns bevis för det.. Nää kanske inte! Men faktan vad dom vill kvarstår!

Intention och ambition väger tungt, de flesta av oss har lärt oss att det i goda sammanhang är viktigt att "tanken räknas". Min erfarenhet säger mig att det överlag är lättare för kvinnor att diskutera dessa ämnen eftersom de har exklusiv förståelse. Många kvinnor, kanske de allra flesta, kan relatera till 1. sexuella övergrepp 2. att redan som unga bli direkt/indirekt uppvaktade av äldre män/gubbar 3. att många män kan gå nästan hur långt som helst i förnedringsträsket för att få ligga/titta/röra och den erfarenheten kommer redan under barnaåren.
Citera
2022-03-17, 16:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Oppositionellt arbete, vilket är exakt det Dumpen utför. De uppmärksammar folk om hur vanligt grooming är och att groominglagen från 2009 är ineffektiv eftersom den inte är preventiv. Vi har namnkända bidragsdrivna organisationer som arbetat med barnövergrepp i flera decennier och som inte ens lyckats i närheten med att sparka upp dörren som Dumpen på grund av att arbetsmetodiken grundas på civiliserad diplomati och fingertoppskänsla.

Ja, det Dumpen gör är att belysa problemet vilket är mycket bra.
Jag måste erkänna att jag aldrig tidigare har funderat närmare på att det finns barn och unga som utsätts för övergrepp och utnyttjande. Jag såg den här tråden om Dumpen av en slump och blev väldigt illa berörd när jag kollade närmare vad det handlade om. Det här måste upp på bordet rejält.
När jag läste Klickis inlägg att hon är en Överlevare höll mitt hjärta på att brista.
Citera
2022-03-17, 16:37
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Något annat som publicerats tidigare i denna tråd är informationen om SvDs gräv år 2019 där de gick tillväga exakt som Dumpen fast att de lockade med fiktiv 14-årig pojke på HBTQ-forum där de blev flitigt uppvaktade. Det skapade rabalder enkom för att de fick en Pridekändis på kroken..
Det var mer än jag visste. Kanske därför Dumpen förefaller undvika den vinkeln och istället nischar sig mer mot gäddor i form av Svenssons, knegare och missanpassade individer?

I USA-förlagorna brukar de ju fånga mängder med skolpersonal, tränare, coacher etc genom att köra med pojkar som decoys. Finns ingen direkt anledning till att tro att det skulle funka sämre i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in