Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-17, 15:17
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag har inte svårt att respektera folk som står upp för sin övertygelse.
If you can't do the time don't do the crime.

Ni två visar anmärkningsvärd hög acceptans för att i övrigt stå för standardhöjningen bland alla dessa förtappade sodom och gomorra-användare . Min gräns går vid att söka sig till forum där barn finns OCH inleda kontakt med en minderårig. Det vore lika acceptabelt som att hitta sambon "söka nya vänner på Tinder", helvete vad rökt han hade varit.

Som sagt, Dumpen säger att deras ambition är att uppnå lagändring. Lagen vi har gör skillnad på fysiskt/fiktivt barn vilket omöjliggör den utmärkta möjligheten att verka preventivt. Lagen ska givetvis ha preventiv utformning och inte ta hänsyn till om barnet existerar eller ej. Det enda som är intressant är gäddans ambition och intention att ragga på barn.

Hög acceptans? Vad snackar du om? Vi båda idiotförklarade vad föregående idiot skrev
Citera
2022-03-17, 15:18
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Allmänt svar till er som hyllar rättssamhället.

Tycker ni rättssamhället fungerar här?
https://www.expressen.se/nyheter/frias-efter-osund-relation--med-flicka-i-10-arsaldern-/

Det jag vill tillägga att inget samhälle, inte ens den hårdaste polisstaten klarar sig utan att civilsamhället sköter de flesta konflikter eller orätter. Jag ringer inte snuten när min son betett sig illa hemma. Utan de flesta regler och reglering av moral sker ute i samhällena, på jobbet, I skolan, I hemmet, i media o ja överallt där vi människor är. Även nätet är ett sånt ställe där rättssamhället även om 20 procent av alla heltidsarbetande jobbade med det o skatten var svinhög inte skulle klara sig utan civila samhället
Där kan dumpen spela en roll.
Om ni inte gillar metoderna eller tycker att gäddorna inte förtjänar det de får är en annan sak.

Jag hade önskat att de namngav alla så vi kunde skydda våra barn bättre även om man listat ut vilka de flesta är.
Läste det också och höll på att explodera. Fyfan så jävla otroligt hur han beter sig och sen blir frikänd och skadestånd också.
Citera
2022-03-17, 15:20
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Läste det också och höll på att explodera. Fyfan så jävla otroligt hur han beter sig och sen blir frikänd och skadestånd också.

Helt sjukt att hovrätten är oenig i ett sånt här fall. Bland det äckligaste jag läst
Vem inleder ett förhållande med en tioåring ens
Citera
2022-03-17, 15:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur får vi till en sådan ändring i lagen?

Oppositionellt arbete, vilket är exakt det Dumpen utför. De uppmärksammar folk om hur vanligt grooming är och att groominglagen från 2009 är ineffektiv eftersom den inte är preventiv. Vi har namnkända bidragsdrivna organisationer som arbetat med barnövergrepp i flera decennier och som inte ens lyckats i närheten med att sparka upp dörren som Dumpen på grund av att arbetsmetodiken grundas på civiliserad diplomati och fingertoppskänsla.
Citera
2022-03-17, 15:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det var någon som skrev att personen i fråga hade ett väldigt tragiskt trauma inom familjen och att detta kommer drabba nära och kära väldigt illa så .

Det gällde inte 54-åringen utan denne gädda:
https://dumpen.se/2022/03/12/velarville-velar-i-trafiken-napp-igen/
Citera
2022-03-17, 15:29
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Jag har inte svårt att respektera folk som står upp för sin övertygelse.
If you can't do the time don't do the crime.

Ni två visar anmärkningsvärd hög acceptans för att i övrigt stå för standardhöjningen bland alla dessa förtappade sodom och gomorra-användare . Min gräns går vid att söka sig till forum där barn finns OCH inleda kontakt med en minderårig. Det vore lika acceptabelt som att hitta sambon "söka nya vänner på Tinder", helvete vad rökt han hade varit.

Som sagt, Dumpen säger att deras ambition är att uppnå lagändring. Lagen vi har gör skillnad på fysiskt/fiktivt barn vilket omöjliggör den utmärkta möjligheten att verka preventivt. Lagen ska givetvis ha preventiv utformning och inte ta hänsyn till om barnet existerar eller ej. Det enda som är intressant är gäddans ambition och intention att ragga på barn.

Visar vi hög acceptans? hur lyckades du vrida våra inlägg till att ha hög acceptans?
Citera
2022-03-17, 15:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Då stöder ni alltså även att brotts- och bevisprovokation införs inom alla andra fält? Poliser får sätta dit er för försök till narkotikaköp genom att låtsas sälja kokain till Patrik. Polisen får sätta dit er för försök till sexköp genom att låta en polis spela hora och locka Patrik till sexköp. Polisen kommer älska dessa nya verktyg.

Jag har personligen inga som helst problem med införande av fingeravtrycksavläsning och chipinplantat på alla som ska leva i det här landet, statlig kameraövervakning överallt, prottsprovokation inom alla områden, förbud mot icke identifierbar kommunikation, drogklassa och förbjud alkohol och cigaretter osv. Be my guest. Däremot anser jag att preventiva lagar är mer relevanta inom vissa områden än andra, opassande intresse för barn är ett sådant område.
Citera
2022-03-17, 15:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Allmänt svar till er som hyllar rättssamhället.

Tycker ni rättssamhället fungerar här?
https://www.expressen.se/nyheter/frias-efter-osund-relation--med-flicka-i-10-arsaldern-/

Det jag vill tillägga att inget samhälle, inte ens den hårdaste polisstaten klarar sig utan att civilsamhället sköter de flesta konflikter eller orätter. Jag ringer inte snuten när min son betett sig illa hemma. Utan de flesta regler och reglering av moral sker ute i samhällena, på jobbet, I skolan, I hemmet, i media o ja överallt där vi människor är. Även nätet är ett sånt ställe där rättssamhället även om 20 procent av alla heltidsarbetande jobbade med det o skatten var svinhög inte skulle klara sig utan civila samhället
Där kan dumpen spela en roll.
Om ni inte gillar metoderna eller tycker att gäddorna inte förtjänar det de får är en annan sak.

Jag hade önskat att de namngav alla så vi kunde skydda våra barn bättre även om man listat ut vilka de flesta är.
Jag noterar att bevisningen inte höll. Det är mycket värre med en oskyldigt dömd än en skyldig frikänd, så jag har inga problem med det.

Vidare noterar jag att mannen i fråga fick 12 års fängelse i tingsrätten. Det händer att mördare för lägre straff, så att hävda att straffen för sexbrott mot barn är låga i Sverige håller inte.
Citera
2022-03-17, 15:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Hög acceptans? Vad snackar du om? Vi båda idiotförklarade vad föregående idiot skrev

Jag kommenterade alltså gränsdragningen enligt

Citat:
"Jag tycker det finns "etiska tveksamheter" att vilja träffa ett barn i sexuellt syfte".

Citat:
"Finns inga "etiska tveksamheter" när det gäller svin som söker barn i sexuellt syfte, inga alls".

- vilket jag jämförde med min personliga gräns dvs att som vuxen man övht söka sig till fjortisforum och söka kontakt med småtjejer. Där går gränsen för när jag slutar bry mig om att fråga varför, det är liksom inte intressant. I jämförelse blev just era citat mer toleranta. Det var alltså ett påpekande med viss glimt, därav flirtsmileyn.
Senast redigerad av Lava 2022-03-17 kl. 15:45.
Citera
2022-03-17, 15:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Visar vi hög acceptans? hur lyckades du vrida våra inlägg till att ha hög acceptans?

Se ovan.
Citera
2022-03-17, 15:49
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Se ovan.

Nu hänger du bara upp dig på ordval, jag använde det ordvalet då det är så det brukar låta från dumpens sida, tex "du söker barn i sexuellt syfte" är en replik man ofta hör i dumpens videos. Men ska vi ta det mer ordagrant så går även min gräns vid att som vuxen ens söka sig till barn/unga
Citera
2022-03-17, 15:50
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Jag kommenterade alltså gränsdragningen enligt

Citat:
"Jag tycker det finns "etiska tveksamheter" att vilja träffa ett barn i sexuellt syfte".

Citat:
"Finns inga "etiska tveksamheter" när det gäller svin som söker barn i sexuellt syfte, inga alls".

- vilket jag jämförde med min personliga gräns dvs att som vuxen man övht söka sig till fjortisforum och söka kontakt med småtjejer. Där går gränsen för när jag slutar bry mig om att fråga varför, det är liksom inte intressant. I jämförelse blev just era citat mer toleranta. Det var alltså ett påpekande med viss glimt, därav flirtsmileyn.

Förstår vad du menar. Men tror du är väl medveten om vart min gräns går! Kanske slarvigt skrivet av mig också. Med att "vilja träffa ett barn i sexuellt syfte " menade jag såklart när tanken ens finns i huvudet från första början på dessa pissluffare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in