2022-03-17, 15:36
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, cancersvulsten Ryssland är dagens nazityskland, eller mer precist: dagens fascistiska Italien, speciellt med tanke på landets militära sk. "prestationer".🙂

Ps. Bra också att den svenska försvarsmakten vill behålla en god grundförmåga, även om det "skulle lugna ned sig längre fram". Helt rätt: Den ryska cancersvulsten är inget att lita på! Den kan, rent av, framstå som "civiliserad" när den är väldigt försvagad. Men så fort den blir lite starkare så kommer den att försöka ge sig på sina grannländer! Ds.

Med tanke på att vi rustade ner rejält både in för WW1 & WW2 skulle jag inte lita på politikernas ord. Skulle Ryssland hamna i en lugnare period kommer vi börja rusta ner på nytt tills något nytt händer.
Citera
2022-03-17, 15:36
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Skulle det vara möjligt att skicka specialutbildade elitsoldater till ryssland och sabotera deras kärnvapencentraler? Vad är oddsen för att lyckas med en sån operation? SAS eller Mossad kanske?
Citera
2022-03-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle aldrig ha trott för två månader sedan att Putin skulle ha vart en sådan dumskalle, som han visade sig vara. På samma sätt som jag aldrig trodde att han skulle dra till med ett helt onödigt krig, mot sina egna "syskon" t.o.m.

Man syns ju att han hade borde ha lärt sig utav historien, och den inovativa impotens Sovjet stod bakom. Han föddes och växte ju upp iden för tusan ?
Han har väl aldrig varit den vassaste kniven i lådan om man säger så. Sedan blev det värre med åren
Citera
2022-03-17, 15:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Med tanke på att vi rustade ner rejält både in för WW1 & WW2 skulle jag inte lita på politikernas ord. Skulle Ryssland hamna i en lugnare period kommer vi börja rusta ner på nytt tills något nytt händer.

Tragiskt om så händer.
Citera
2022-03-17, 15:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhavaren
40 000 stridsvana syriska soldater kommer att avgöra slaget om vissa städer men för att kämpa i terrängen krävs mer och framförallt mer avancerad materiell.
Om Kiev faller så faller troligtvis även hela Ukraina till sist.
Kan du förklara varför.
Regeringen har väl flyttat.
Citera
2022-03-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Haha

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504460875406749700?t=WtHUwhVU_6i0qKPHYxHTYQ&s=19
Vilen entusiasm flaggviftandet visar på. Wow
Citera
2022-03-17, 15:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det var 75 % av Rysslands stående armé av s.k. bataljonsstridsgrupper. Det är de offensiva förbanden och alla har sats in i Ukraina nu. Jag tror tjetjener etc. som tillkommit senare bara ersätter skadade, döda, deserterade, försvunna, tillfångatagna. De är inte nya bataljonsstridsgrupper. Det är så jag förstått siffrorna. Samma som de skickar nya pansarbilar, lastbilar etc. de är inte nya stridsgrupper utan skall bara ersätta förlorad materiel i de stridsgrupper som redan är där.

Om de tar in värnpliktiga har de väldigt många mer trupper men det vill inte Putin göra för då måste de kalla det ett krig och inte en speciell operation. Antagligen tror han att det skulle vara mycket impopulärt hos ryska befolkningen.
Kadyrov fick en förfrågan på Telegram och när han klickade på den så kunde han lokaliseras till Grozny.
Karln har aldrig lämnat Tjetjenien och hans soldater TikTokar i Vitryssland.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Stackars Finland säger jag. https://www.rt.com/news/552139-finland-sanctions-diesel-trucks/

Vad har det med ryska helikoptrar i Ukraina att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bland annat.

Andra hälften kan jag inte posta eftersom det går under upphovsrätt här på flashback.

Även Svenska bransch tidningar har skrivit om en eventuellt brist på AdBlue

https://www.trailer.se/artikel/adblue-riskerar-ta-slut
https://www.dagensinfrastruktur.se/2022/03/11/utan-adblue-stannar-transportsverige-stoppade-leveranser-fran-ryssland-satter-stopp/

Det är inte bara transportfordon som skulle drabbas. Mest troligen så behöver alla personbilar med en diesel motor som uppfyller Euro 6 kraven Adblue.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Omöjligt. Jag kan inte se RT. Då använder du VPN eller något.

Vissa bredbandsleverantörer har stoppa RT, andra inte men det är lätt att komma förbi det. Ändra bara DNS till 1.1.1.1. Fungerar tex om man har Telia som bredbandsleverantör.

Detta är så fruktansvärt enkel. Tror att många som får stämpeln rysstroll inte är annat än enkla små individer som tror dom är något när dom försvara Putin. Personligen läser jag hellre dem vettiga och genomtänkta inläggen, diskussionerna och dom som frågar för att lära sig och förstå. Resten är brus som jag försöker undvika.
Citera
2022-03-17, 15:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bland annat.

Andra hälften kan jag inte posta eftersom det går under upphovsrätt här på flashback.
Tack, nu finns det dock även andra länder som har urea.
Citera
2022-03-17, 15:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Även Svenska bransch tidningar har skrivit om en eventuellt brist på AdBlue

https://www.trailer.se/artikel/adblue-riskerar-ta-slut
https://www.dagensinfrastruktur.se/2022/03/11/utan-adblue-stannar-transportsverige-stoppade-leveranser-fran-ryssland-satter-stopp/

Det är inte bara transportfordon som skulle drabbas. Mest troligen så behöver alla personbilar med en diesel motor som uppfyller Euro 6 kraven Adblue.

AdBlue är dock inget du behöver för att framföra fordonet... det är bara för att minska på avgaserna... så ser inte riktigt hur det ska slå hårt på transporterna... sen bör ju AdBlue kunna produceras i Sverige då det är "grispiss"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in