2022-03-17, 15:20
Medlem
Tvonds avatar
Haha

Citat:
#Russians staging a show of support for the cameras in #SaintPetersburg.

The girl recording this collective stroke chuckles. "Fucking Fascists", she says.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504460875406749700?t=WtHUwhVU_6i0qKPHYxHTYQ&s=19
Citera
2022-03-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jo, men så blir det nog inte. Nu förhandlar väl Ukraina väl medvetna om att Ryssland når vart de vill i landet med artilleri och missiler. Hoppas de hittar en rimlig väg ur det från båda sidor innan Ukraina blir ett grustag.

Ryssarnas katastrofala logistik blir bara värre och värre för var dag, särskilt nu när Ukraina får missiler. Dessa kan ju dessutom än mer effektivt slå ut det artilleri som fortfarande finns kvar. När det gäller missiler har ryssarna dessutom brist på sådana.
Citera
2022-03-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad består svensk informationsinhämtning av i detta krig? Endast sånt som Nato delar med oss, eller gör vi egna insatser?

Är radiotrafikavlyssning effektiv på de avstånden?

Jag vet att man har kontakter i Ukraina. Sen kan militärer och krigsvetare tolka händelser på ett mer korrekt sätt än civila.

Men jag har funderat och ringa mina kontakter på försvarshögskolan för att vet mer. Dock är ju Sverige en inofficiell medlem av Five Eyes. Så Sverige blir säkert uppdaterad och Sverige rapporterar till USA. Sverige är duktig på lyssna.
Citera
2022-03-17, 15:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Varför skulle någon posta tre veckor gamla videosnuttar? Det får en ju nästan att misstänka att det rör sig om tillrättalagd propaganda.
Jag ser klipp hela tiden från alla möjliga dagar plus från helt andra konflikter. Det läggs ut allt möjligt hela tiden. Det kan ju också vara så att den som filmat inte lagt ut på nätet förrän nu.
Citera
2022-03-17, 15:22
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Inget ovanligt, bara liket av en ukrainsk civil som röker efter att han brutalt skjutits av den ryska militären:
https://t.me/TimeZed/2339

Du vet hur det blir. Förr eller senare hittar någon den riktiga källan och det är en klimatdemonstration i Danmark 2017 eller nåt i den stilen. Sluta tro på allt du ser på Internet 😊
Senast redigerad av reptileking 2022-03-17 kl. 15:27.
Citera
2022-03-17, 15:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jaaaaa, jag är säker. Hur jävla svårt är det med copy pasta?

Uppenbarligen inget alls eftersom jag sa att det fungerade med vpn i Spanien och Norge, men med min nuvarande svenska isp så fungerar inte sidan alls.

Antar att vissa svenska isp har blockat sidan helt enkelt.
Citera
2022-03-17, 15:23
Medlem
Om det blir atombomber så är det ryssarna(Kreml) som kommer att börja med taktiska - för att "slå sig fram"...i sin desperation i sitt anfalls krig.

Barnen i Nato - kommer då att säga Atomkrig. Och anfalla i full skala - och då är det godnatt.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-03-17 kl. 15:26.
Citera
2022-03-17, 15:24
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
I området har man tjäle 2 gånger /år - dvs Höst och Vår -

All terräng blir omölig att köra i och då måste stridsfordon följa vägar. Och i Ukraina finns det typ 3 vägar.

Så det är intressant att attackera mitt i tjäle - det tyder antingen på krigslist eller inkompetens - välj själv.

Prognos temperatur fredag morgon 18. mars kl. 7: Kiev -6 C, Kharkiv -7 C, Mariupol -5 C.
Prognosen är flera minusgrader nattetid för dessa orter hela mars månad.
Tjälen släpper inte förrän i april.
Citera
2022-03-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Inget ovanligt, bara liket av en ukrainsk civil som röker efter att han brutalt skjutits av den ryska militären:
https://t.me/TimeZed/2339
Så du håller på putin?
Citera
2022-03-17, 15:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Haha

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504460875406749700?t=WtHUwhVU_6i0qKPHYxHTYQ&s=19

Ha ha, så gulligt med den lilla klungan som viftar med flaggor och musik från ett ensamt dragspel

Undrar om de fick varsin kopp varm kålsoppa efteråt
Citera
2022-03-17, 15:26
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Ryssarnas katastrofala logistik blir bara värre och värre för var dag, särskilt nu när Ukraina får missiler. Dessa kan ju dessutom än mer effektivt slå ut det artilleri som fortfarande finns kvar. När det gäller missiler har ryssarna dessutom brist på sådana.

Ja så är det också. Samtidigt är ryska armén ändå enorm och de kan förstöra massor. Bara hoppas båda sidorna är klara snart. Ryssland har mullrat, Ukraina bitit ifrån. Sluta nu och hitta en diplomatisk lösning så att människor kan få fortsätta leva.
Citera
2022-03-17, 15:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Parallellen till Naziregimens retorik gentemot den egna befolkningen när kriget började vända efter katastrofen i Stalingrad är slående. Totalt krig, krav på uppoffring, hela världen är emot oss, förrädare kommer att rensas ut etc.

Skulle aldrig ha trott för två månader sedan att Putin skulle ha vart en sådan dumskalle, som han visade sig vara. På samma sätt som jag aldrig trodde att han skulle dra till med ett helt onödigt krig, mot sina egna "syskon" t.o.m.

Man syns ju att han hade borde ha lärt sig utav historien, och den inovativa impotens Sovjet stod bakom. Han föddes och växte ju upp iden för tusan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in