Citat:
Ursprungligen postat av
BuckAdams
Lite konstigt bara att dessa " goda människor" som vill " hjälpa sina medmänniskor" alltid är medelålders/äldre män, och att det alltid är yngre kvinnor dom " hjälper".
Eller äldre kärringar, som alltid bara " hjälper" yngre afrikanska män med jättestake.
En normalbegåvad babian kan ju räkna ut att han såklart sätter på dom och i gengäld får dom mat/husrum mm.
Så är det ju inte. Men yngre människor är väl mer upptagna. Givetvis finns det goda människor.
Jag har ifrågasatt och inte någon säger sig haft någon otillbörlig relation med de kvinnor de bott hos.
Det är givet att det är sexturister, många gånger kanske vi skulle kalla majoriteten av dem som åker iväg och "hittar" en partner för kärleksturister. Det är lika fult med män som "hämtar" kvinnor från hemlandet isåfall. Men problemet är, när det kommer till de relationerna, när partnern sitter ekonomiskt beroende i hemmet och skadas fysiskt, psykiskt och/eller sexuell. Dvs som fångar för att de ville komma iväg och få ett bättre liv. Alla skulle önska sig det med de sämsta förutsättningarna, men inte för att leva som slavar.
Väldigt många är i tråden säkra på att pojkar används sexuellt mot mat och husrum. Jag undrar varför ni inte slagit larm isåfall?
Om vi sedan hoppar vidare till vuxna människor med äldre partners så är det som så att det blir svårare med åren för en person med "besvärliga" egenskaper. Män som kvinnor. När man är 22 då får man lättare partners eftersom både män och kvinnor är blindare pga hormoner som redan börjat sjunka. Omkring 30 är det mer i balans. Det är lättare att vara en skitstövel på 22 än att vara det vid 32 eller 42. Äldre människor har även mer erfarenhet och tolererar inte skit på vis yngre människor gör. Så för somliga med en mängd varierande personligheter är det svårare att vara annorlunda ju äldre de blir. I slutändan blir det en del som söker partner utomlands. Men det är faktiskt många fler än vad folk tror som får hjärtat krossat, blir lurade, även förlorar en hel del pengar.
Oavsett vad. När det gäller människor i utsatt position, då måste man tänka till ordentligt. Jag har svårt att tänka mig att yngre kvinnor vill ha in män att hjälpa. En kille ville exempelvis att vi skulle skaffa hus och ha en massa ensamkommande pojkar. Jag var iofs inte intresserad av honom, att leva med honom eller något alls, men jag ville definitivt inte bo med honom och en massa unga killar boendes med oss. Jag vet att de får ekonomi som om de vore advokater men jag kände idéen som lite konstigt till helt galet faktiskt. Jag ville inte heller dras in i projekt. Majoriteten som hjälper unga killar och arbetar med dem och är familjehem är faktiskt invandrarmän vad jag främst vet. Annars är det oftast familjer. Vilken ensam kvinna som helst skull nog säga nej till att få en tonårkille med svårare problem placerat hos dem. Saken är att påståendet är helt skevt. Fysiskt kan inte kvinnor övermanna en tonårsgrabb som går bananas. Män kan alltid övermanna en tonårsflicka som blir arg.
Jag tror att förutom att en del faktiskt är predatorer så ska man minnas att en person kan få 50 000 - 60 000 i månaden om den har några krigsbarn placerat hos sig. Åtminstone uppgav en person summan för mig som dess närstående fått. Jag vet inte hur många dock som var placerade där dock.
Alla pratar om hur "goda" de här människorna är (om ett sexuellt motiv saknas). Ingen om att de ser människorna som inkomst.