2022-03-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det har jag inte gjort. Peter har själv valt att vara med i tidningen, ha en öppen Facebook där han talat om planerna på att hämta barn och fylla huset.

En sådan anmälan hade dessutom inte bekymrat mig. Jag är jävligt trött på att samhället vägrar lyfta frågan med krigsbarn och utländska barn som försvinner systematiskt genom åren utan att någon reagerar. Tyvärr, om du väljer att meddela att du ämnar att bara åka och ta barn utan att ens vara utredd, begår du ett allvarligt fel. Du får inte göra så. Orsaken till att jag inte polisanmälde honom beror på att jag inte ser en direkt kriminell gärning. Jag har alltså inte hängt ut honom som kriminell eftersom det då varit under utredning redan.

Men jag förstår att det är obekvämt för er som stödjer människohandel och skiter i oss som i många år försökt få människor att se systemfel. Jag höll på att smälla av när jag omkring 2005 fick reda på att problemet ens är ett problem. 2022. Många år jag talat om saken även om jag bara är en ensam människa. Jag slutar dagen samhället är tydlig med att
1. Det är ett stort problem att krigsbarn slukas i Sverige.
2. Det är allas vår skyldighet att anmäla om vi tror att barn kan hamna i farliga situationer och som offer för människohandel.

Alla barn som försvunnit har absolut inte gjort det genom föräldrarna. Jag anser även att föräldrar ska fängslas som gör sig av med barn i andra länder.
http://www.saknadebarn.org/fakta/statistik/

Du kan kalla mig för brottslig. Jag hade en vän som fördes utomlands och giftes bort för att socialtjänsten annars krävde en utredning. Vilket då inte skedde eftersom det inte längre fanns någon omyndig kvar att utreda. Hela familjen var kvar däremot.

Du kanske inte bryr dig. Jag har brytt mig sedan den dagen. Trots att det gått 22-23 år har ingenting förändrats. En del har helt inget värde i samhället. Särskilt inte när de inte finns

Du får nog ta och läsa ditt första inlägg i tråden igen.
Citera
2022-03-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manschauvinisten
https://ibb.co/8YwsqgK
https://ibb.co/2Z0cZB2

Den där bilden påminner starkt om detektiven i spelet disco elysium och "the expression".

OnT: uppenbart fejk, han har antingen tomatsås eller målarfärg på näsan. Uppenbarligen lider Peter av mental ohälsa och behöver hjälp. I början tyckte jag det var komiskt men nu hoppas jag någon stänger hans facebook och ger han hjälp. Tror Peter egentligen har hjärtat på rätt ställe men tyvärr saknas det vissa delar mellan öronen. Det är ingen skam i det egentligen men NÅGON anhörig måste han ha som hjälper han att stänga ner facebook och söka hjälp.
Citera
2022-03-15, 19:33
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Du får nog ta och läsa ditt första inlägg i tråden igen.
Ja det är att likställa med våldtäkt om man hämtar kvinnor och anser att man sedan kan kräva sex eller att det är acceptabelt att hålla på och ta på någon. Om han inte gör några sexuella närmanden behöver han inte ta åt sig.

Han har själv valt att ta hit flyktingar och inför TV stå och ta på en av kvinnorna på vis som majoriteten av oss finner stötande i sammanhanget.

Du är fri att be honom att anmäla mig för att jag uppmärksammar problemet.

Det är dessutom inte mig han refererar till. Även om han verkar väl medveten om tråden men det har jag haft på känn ett tag. Bland annat genom att han la upp bilder på Facebook med pojken i röd jacka efter att jag ifrågasatte någon som i tråden sa att jag borde våldtas och hamna på soptippen och sedan fick en utplacerad jacka i mitt soprum.

Sådant skulle kunna provocera fram reaktioner från andra. Jag lät ju bilden ligga uppe här rätt länge. Folk kan ha ansett det var ett smaklöst skämt från honom.
Senast redigerad av AdMortem 2022-03-15 kl. 19:40.
Citera
2022-03-15, 19:57
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewilicious
Ja men samtidigt väljer han utsatta kvinnor för att få ett övertag. Vad gäller näsan och blodet är det falskt. Ingen svullnad, blodet går uppåt, övriga ansiktet intakt och blodete är av karaktären filmblod eller "Butterix" blod utan koagulering utan bara intorkat som färget det är.

Han offerkoftar för att han internet drivs av narcissism och är egocentrisk men gör en show. Hans mål är att folk ska tycka synd om honom och kvinnor ombarma honom och ge honom närhet och sexuell energi samt pengar.

Han har faktiskt ett litet jack på näsryggen om du kollar noga, och då har blodet runnit nedåt. Tillfogat av annan? Nja..
Citera
2022-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewilicious
Ja men samtidigt väljer han utsatta kvinnor för att få ett övertag. Vad gäller näsan och blodet är det falskt. Ingen svullnad, blodet går uppåt, övriga ansiktet intakt och blodete är av karaktären filmblod eller "Butterix" blod utan koagulering utan bara intorkat som färget det är.

Han offerkoftar för att han internet drivs av narcissism och är egocentrisk men gör en show. Hans mål är att folk ska tycka synd om honom och kvinnor ombarma honom och ge honom närhet och sexuell energi samt pengar.

Blodet kommer förmodligen inte ur näsan utan från något som ser ut som ett jack på näsbenet, blodet har således runnit neråt. Hoppas han polisanmälde misshandeln.
Senast redigerad av Indeterminister 2022-03-15 kl. 20:30.
Citera
2022-03-15, 20:13
Medlem
undercover-racists avatar
Har han tagit bort sin facebook?

Bra pr för sverige btw haha
Ukrainskorna är nog vid här laget helt förvirrade. Dom tänker nog att svenskar är ett väldigt speciellt folkslag..🤣
Senast redigerad av undercover-racist 2022-03-15 kl. 20:15.
Citera
2022-03-15, 20:30
Medlem
Citat:
Blodet kommer förmodligen inte från näsan utan från något som ser ut som ett jack på näsbenet, blodet har således runnit neråt. Hoppas han polisanmälde misshandeln.
Ett riktigt jack i näsan skulle ge betydligt mer blod för det sitter många Kapillärer där.
Citera
2022-03-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist

Ukrainskorna är nog vid här laget helt förvirrade. Dom tänker nog att svenskar är ett väldigt speciellt folkslag..🤣

Ja, den verkar borttagen. Jag hittar inte honom mer. Samt andra i tråden har skrivit att den plockats bort.

Jäkligt synd! För den inbringade mkt humor 😂
Citera
2022-03-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist

Han kände sig nog tvungen till att stänga ner den efter att ha mottagit 87 hot. 😢
Citera
2022-03-15, 20:49
Medlem
Citat:
Han kände sig nog tvungen till att stänga ner den efter att ha mottagit 87 hot. 😢
Finns det några bilder på dessa 87 hot, som jag antar har skrivits online till honom. Verkar som många vill åt honon. Han kanske behöver skyddad adress och identitet.
Citera
2022-03-15, 21:10
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Om det är sant. Varför har han inte visat upp dem?

Sedan så har denne luspanka man plötsligt lagt ut
36 000. Jag minns inte summan men jag har för mig att den var betydligt lägre och han tiggde pengar från andra för att "betala bort" summan och när jag läste om hans utlägg var det 7000, närmar 8000 som kommit in. Därefter har han fortsatt få in pengar. Det tog liksom lite skjuts i populäritet av att han gått ut i Tv, radio, fått en tråd här. Trådar av andra på Instagram.

Han skrev ett inlägg efter den här tråden om hur tacksam han var för all support och kärlek från människor. Då hade antalet tusentals läsare, läst om honom här. Över 30 000.

Det finns alltid enstaka dårar och de ger sig på vem som helst som syns. Annie Lööf vid mjölkdisken ungefär.
Givetvis ska ingen börja hota folk och ge sig på dem. Men det är uppenbart att många undrar vad han håller på med.
Citera
2022-03-15, 21:42
Moderator
Humbugs avatar
Stämmer instagramkällan blev de alltså inte hämtade av polis utan kastades ut av Peter. De ska också ha sagt att de inte ville bo där.
Själva källan är väl lite av en aktivist så jag vet inte hur pålitlig den är, men stämmer det kan jag bara applådera för er intuition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in