2022-03-08, 10:44
Medlem
sandyhells avatar
Blir fan rädd når jag läser hans facebook. En kvinnlig vän till honom erbjuder sig att också ta emot flyktingar i sitt hem, men Peter vill inte det. Han vill bara ha saker och pengar. Han har ju inte råd med detta, ändå ska han tvunget ha alla boende hos sig. I en annan post så skriver han också att han stoppar kvinnorna från att personligen skriva och tacka dom som bidragit, för att dem ska vila. Karln verkar vara en spritt språngande galen, labil slisk. Och så mycket som han verkar gråta hela tiden, så skulle det inte förvåna mig om kvinnorna känner sig tvugna att ta hand om honom. Alla inlägg andas av hur svårt och jobbigt HAN har det. Och han verkar inte vilja att kvinnorna ska bygga nåt nätverk utanför hans fyra väggar. Läskigt!
Citera
2022-03-08, 10:58
Medlem
feemaxxxs avatar
[quote=Greaser|79417716]Hon ser inte helt bekväm ut när pervopeter kladdar i hennes hår. Det här är ett sexbrott som bara väntar på att hända.[/QUOTE

Fick kväljningar när jag såg hans smekning och hennes reaktion. Hon kände sig inte alls bekväm i detta.
Citera
2022-03-08, 11:05
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jo lite obehagligt med smekningen i håret men sen för att ändå vara lite skeptisk så vet jag att reportrar gärna ber människor att göra något i inslagen för dramatikens skull, detta skulle kunna vara en sån begäran men som bara blev mer creepy än dramatisk.

Oavsett vilket så ser det obehagligt ut, och om det är av enbart fri vilja så är det bara obehagligt.

Efter att ha läst hans facebook så får man ju intrycket av att det är viktigt för honom att framstå som "god" i det här och att låta stöta i horn över sin gärning. Om jag ska tolka det hela "välvilligt" så tänkte han kanske att smekningen skulle signalera att han verkligen bryr sig, vill "trösta" och framstå som omhändertagande. Kanske var det ett dumt infall han fick just i stunden, eller så är det andra känslor och intentioner bakom det än enbart en vilja att hjälpa till.

Oavsett så blev det inte alls bra i det där inslaget. Jag förstår att reportrar kan vilja "krydda" sina inslag på olika sätt, men att de skulle uppmuntra till att han skulle röra vid dem på ett väl närgånget sätt har jag väldigt svårt att tro. Dock kan de ju ha sagt något som sedan misstolkades.
Citera
2022-03-08, 11:07
Medlem
Mikibus avatar
Svenska män som är snälla och förståndiga utnyttjar inte folk på det sätt du beskriver. Tvärtom ser jag det som positivt att svenskarna hjälper ukrainarna i krig. Det är medmänsklighet.
Citera
2022-03-08, 11:08
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadfasiken
Manlig batikhäxa. Behöver nog kräkas lite.

Ja moralisera bara för han är vit man i närheten av kvinnor men att placera barn och äldre bland skäggbarn ser ni väl givetvis inget fel i. Ja jag behöver med kräkas närmare bestämt kaskad spy.
Citera
2022-03-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Glömmer aldrig då jag såg en kvinna i 55-60 års åldern, parant och snygg för sin ålder, följa efter en afghankille (de gick i par ändå)som såg ut att vara runt 16 år till tåget. Han gick före och såg klart stressad o ångestfylld ut. På hennes min hur hon belåtet tittade på honom kunde jag definitivt utröna att de morgongökat. Ja, jag blev lite illamående..framförallt pga hans ålder.

Det tyckte jag var klart värre än Peters ev intentioner.
Helt ok med hebefili/pedofili om du är av rätt värdegrund, enligt vänstern. Då är denna typ av "kärlek" fiiiiin.
Citera
2022-03-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Blir fan rädd når jag läser hans facebook. En kvinnlig vän till honom erbjuder sig att också ta emot flyktingar i sitt hem, men Peter vill inte det. Han vill bara ha saker och pengar. Han har ju inte råd med detta, ändå ska han tvunget ha alla boende hos sig. I en annan post så skriver han också att han stoppar kvinnorna från att personligen skriva och tacka dom som bidragit, för att dem ska vila. Karln verkar vara en spritt språngande galen, labil slisk. Och så mycket som han verkar gråta hela tiden, så skulle det inte förvåna mig om kvinnorna känner sig tvugna att ta hand om honom. Alla inlägg andas av hur svårt och jobbigt HAN har det. Och han verkar inte vilja att kvinnorna ska bygga nåt nätverk utanför hans fyra väggar. Läskigt!
Låter som en helt normal vänsterbliven beta-man.
Citera
2022-03-08, 11:31
Avslutad
Eftersom han verkar vara känslomässigt labil är det inte passande att han tar emot personer som just nu går igenom ett helvete. Vad gäller hans eventuella sexuella motiv så är det bara spekulationer. Men en manlig batikhäxa som utnyttjar ukrainska flyktingar för sex är så klart precis lika illa som när batikhäxorna gjorde det under senaste flyktingkrisen.

Citera
2022-03-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc
Hört talas om projektion? Om inte så läs på om det!
Citera
2022-03-08, 11:47
Medlem
sunrays avatar
Vafan så här kan det ju inte få gå till att random snubbe åker och hämtar kvinnor och barn från Ukraina. Någon från socialtjänst eller kommun måste ju ta tag i det här och få iväg dom till ett riktigt boende.
Citera
2022-03-08, 11:50
Medlem
Dalulvens avatar
Härligt! Nu är det männens tur att agera humanitär stormakt och lotsa unga tjejer till tryggheten.

Skämt åsido. Vågar vi hoppas på ett inflöde av tjejer och kvinnor från öst, så att balansen återställs?

Sverige är fullt? Då får man väl ta och skicka hem de som behövs för att bygga upp sina hemländer.
Citera
2022-03-08, 11:59
Medlem
gofigurs avatar
Gränslöst!
Han tafsar även på en SVT intervjuare!?

Vilken chat var det?
Har mammornas män dött i kriget? Varför nämns inget om dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in