Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Jo lite obehagligt med smekningen i håret men sen för att ändå vara lite skeptisk så vet jag att reportrar gärna ber människor att göra något i inslagen för dramatikens skull, detta skulle kunna vara en sån begäran men som bara blev mer creepy än dramatisk.
Oavsett vilket så ser det obehagligt ut, och om det är av enbart fri vilja så är det bara obehagligt.
Efter att ha läst hans facebook så får man ju intrycket av att det är viktigt för honom att framstå som "god" i det här och att låta stöta i horn över sin gärning. Om jag ska tolka det hela "välvilligt" så tänkte han kanske att smekningen skulle signalera att han verkligen bryr sig, vill "trösta" och framstå som omhändertagande. Kanske var det ett dumt infall han fick just i stunden, eller så är det andra känslor och intentioner bakom det än enbart en vilja att hjälpa till.
Oavsett så blev det inte alls bra i det där inslaget. Jag förstår att reportrar kan vilja "krydda" sina inslag på olika sätt, men att de skulle uppmuntra till att han skulle röra vid dem på ett väl närgånget sätt har jag väldigt svårt att tro. Dock kan de ju ha sagt något som sedan misstolkades.