2022-03-15, 20:43
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool gick rent sista 10 förra säsongen trots mycket sämre trupp! Varför skulle laget helt plötsligt förlora flera matcher när man bara har förlorat 20 matcher sista 5 åren inräknat nuvarande säsong. Varav 9 förluster förra året med medioker trupp pga alla skador etc etc
Citera
2022-03-15, 20:46
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool är def i bra form AWS. Men de kommer garanterat inte att hålla samma nivå enda fram tills mål, och troligen så kommer Man City att förbättra formen mot slutet av säsongen. Vill även påstå att Liverpool har ett tuffare schema framför sig än vad arabklubben har. Hursomhelst, så ser jag en klar fördel till Man City i frågan om vem som kommer att ta hem titeln - även om det intresserar mig mitt i röven.

Var/när skrev jag att det BARA är turister som hejar på Liverpool? Vad skrev var att majoriteten av folket i Liverpool är blåa och inte röda. I Liverpool/UK så kallas Liverpool för: ”The Tourists Club”, medans Everton kallas för: ”The People’s Club”..

Aha, OK. Men är det inte lite pinsamt att de allra flesta av Liverpool’s egenodlade produkter och de flesta av klubbens största legends var Everton fans, och kom från familjer som var blåa? Detta är ngt som är ganska unikt när det gäller Liverpool, jag hade iaf tyckt att det vore rejält pinsamt om det var min klubb som detta gällde för.

Jag är svensk/irländsk, och jag tillbringade en 8-9 år av barndom i England, rättare sagt i de norra delarna av London. Därav min kärlek för Arsenal FC. Och hur vet du att jag bor i liten stad i Sverige? På världsbasis, så har Man Utd flest ”fans”, efterföljt av Chelsea, Liverpool, Arsenal och Chelsea (topp 5). När det gäller klubbar som säljer mest supporterartiklar på världsbasis, så ligger Man Utd 1:a, Arsenal 2:a, Liverpool 3:a, Chelsea 4:a och Man City 5:a. Så förklarar gärna för mig, hur Liverpool och Man Utd är de två klubbarna med flest fans (500m +)..?

När det gäller morgondagens batalj, så är jag försiktig optimist. Liverpool kommer att möta ett hungrigt och revanschsuget Arsenal på våran egen hemmaplan, samtidigt har aldrig Arteta’s Arsenal imponerat ngt när vi har stått på lagen som tränas av antingen Guardiola, Tuchel eller Klopp.

https://www.thisisanfield.com/2020/02/everton-stadium-report-suggests-that-liverpool-outnumber-blues-fans-2-to-1/

Citat:
A document released by Everton to support their new stadium planning application appears to suggest that Liverpool have double the number of fans in the city compared to their blue neighbours.

Stadium application:
https://twitter.com/lovefutebol/status/1230212128902127618?t=fr1_c_j3n9d9G0VM8LDiSw&s=19
Citera
2022-03-15, 20:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
https://www.thisisanfield.com/2020/02/everton-stadium-report-suggests-that-liverpool-outnumber-blues-fans-2-to-1/

Stadium application:
https://twitter.com/lovefutebol/status/1230212128902127618?t=fr1_c_j3n9d9G0VM8LDiSw&s=19
Kommer nog inte godkännas som fakta ☺️
Citera
2022-03-15, 20:53
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det ligger dessutom inte så mycket sanning i det men vem orkar diskutera liksom. Inte så att man kan vinna.

Matchen imorgon är svårtippad men om Liverpool ska lyckas knipa ligan så är det bara att fortsätta som man har gjort. Även om spelet inte har bländat så vinner man ju i princip hela tiden, det som utmärker ett riktigt topplag.

Liverpool-Arsenal är ju nästan alltid underhållande, det känns som om vad som helst kan hända.
Liverpool har i princip alla friska, Salah tränade idag tydligen. Tror det blir en kamp även mellan målvakterna.

Nej, blir bara pajkastning. Ja asså såklart har vi en bra vinstrad, men på något sätt känns det som Arsenal vill visa sig klara av att slå ett topplag iår, blivit utskåpade av oss varje år och känns som Liverpool dippat lite trots att vinsterna haglat in, visst det är ju vad som utpekar ett vinnarlag.

Kul att salah är tillbaka då ! Har inte hängt med senaste dagen. Frågan är hur klopp kommer formulera fronttrion? Blir det Arsenals mardrömsmotståndare firmino från start tro?
Citera
2022-03-15, 20:55
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kommer nog inte godkännas som fakta ☺️

Haha troligtvis inte. Generalen vet såklart bättre än Everton själva
Citera
2022-03-15, 21:01
Medlem
Drickbacks avatar
Så som jag uppfattar det är Milner & Tsimikas borta imorgon och Salah lär känna efter. Även om Salah uteblir kommer Liverpool aldrig medge det förrän i sista stund. Blir som boost för Arsenal..
Konate tränade visst i måndags så då borde han vara med i truppen.

Blir säkert samma lag som sist med förhoppningsvis byts Keita ut mot en Elliot/Jones annars sätt ner Diaz och in med Firmino centralt och Mané ut på sin kant.

Någon som vet om Diaz har lirat på mittfältet isf med 3 eller 4 spelare?
Senast redigerad av Drickback 2022-03-15 kl. 21:09.
Citera
2022-03-15, 21:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Haha troligtvis inte. Generalen vet såklart bättre än Everton själva
Ändå googla du 🤣
Citera
2022-03-15, 21:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Stadium application:
En undersökning som är utförd av Liverpool, och som kanske en 1000 pers deltog i? Lol.

Jag säger inte detta för att krångla eller nånting, men i Liverpool/Merseyside så hittar man def fler Everton fans än vad man gör av Liverpool fans.
Citera
2022-03-15, 21:15
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
En undersökning som är utförd av Liverpool, och som kanske en 1000 pers deltog i? Lol.

Jag säger inte detta för att krångla eller nånting, men i Liverpool/Merseyside så hittar man def fler Everton fans än vad man gör av Liverpool fans.

Nej det gör man inte. Men verkligheten har aldrig varit något du bryr dig om.

Tror du Everton hade haft med undersökningen och lagt vikt vid den om den inte stämde? Pajas.
Senast redigerad av BirosKorlaff 2022-03-15 kl. 21:18.
Citera
2022-03-15, 21:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej det gör man inte. Men verkligheten har aldrig varit något du bryr dig om
Du/ni har ju uppenbarligen inte koll. Men hör med folket som faktiskt är från Liverpool/Merseyside, och gör lite undersökningar själv.

Att du drar fram en källa, från en sajt för Liverpool fans. Blir ju ungefär som att fråga Greta om hon tror att Co2 skadar naturen.
Citera
2022-03-15, 21:23
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Du/ni har ju uppenbarligen inte koll. Men hör med folket som faktiskt är från Liverpool/Merseyside, och gör lite undersökningar själv.

Att du drar fram en källa, från en sajt för Liverpool fans. Blir ju ungefär som att fråga Greta om hon tror att Co2 skadar naturen.

Källan är ju från en rapport publicerad av EVERTON ditt stolpskott
Citera
2022-03-15, 21:25
Medlem
Ravel Morrison gör åter mål för Derby..kul för snubben göra mål igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in