2022-03-15, 21:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Källan är ju från en rapport publicerad av EVERTON ditt stolpskott
Jaha..? Var stod det att detta var en rapport som var utförd av Everton? Sånna undersökningar, där man kanske frågar en 1500-2000 pers, stämmer oavsett sällant överrens med verkligheten.

Men frågan på detta ska jag snart ta reda på. Så länge jag kan minnas, så har det alltid varit ett överlag av Everton fans i området kring Liverpool/Merseyside.
Citera
2022-03-15, 21:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jaha..? Var stod det att detta var en rapport som var utförd av Everton? Sånna undersökningar, där man kanske frågar en 1500-2000 pers, stämmer oavsett sällant överrens med verkligheten.

Men frågan på detta ska jag snart ta reda på. Så länge jag kan minnas, så har det alltid varit ett överlag av Everton fans i området kring Liverpool/Merseyside.

Läser du ens vad folk skriver till dig?
Citera
2022-03-15, 21:35
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
En undersökning som är utförd av Liverpool, och som kanske en 1000 pers deltog i? Lol.

Jag säger inte detta för att krångla eller nånting, men i Liverpool/Merseyside så hittar man def fler Everton fans än vad man gör av Liverpool fans.

Jag har bott i Liverpool och det är definitivt vanligare att folk hejar på Liverpool än Everton. Sluta chansa nu, du gör bara bort dig.
Citera
2022-03-15, 21:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Läser du ens vad folk skriver till dig?
Yep. Det gör jag, gör du?
Citera
2022-03-15, 21:37
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Yep. Det gör jag, gör du?

Nej det gör du inte eftersom jag länkade till dokumentet som släpptes av Everton.
Citera
2022-03-15, 21:37
Medlem
Jag ser verkligen fram mot toppmatchen i morgon mellan Arsenal och Liverpool. Båda lagen har bra form med många segrar på slutet, och matchen är viktig för båda. Liverpool känns för mig som knapp favorit, då de är så oerhört bra, men jag imponeras även av Arsenal, speciellt deras snabba, skickliga, yttrar som kan skapa bekymmer för alla lag.
Jag hoppas på en jämn spännande match och jag tippar 2-2.
Citera
2022-03-15, 21:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ett tips är ju att man läser en länk innan man smutskastar den.

Citat:
However, in Everton‘s own planning application document, a survey concluded that “around half the sample considered themselves Liverpool Football Club supporters, and around a quarter considered themselves Everton supporters.”

Att undersökningen inte är ensam tillförlitlig för att klargöra att Liverpool har flest fans i staden är väl ganska klart likaså.

Citat:
In mitigation, the survey was based on speaking to around 2,000 people in the city centre, which while being a reasonable number, cannot definitively be said to be representative of a city of well over half a million people.

Å andra sidan finns det inga fakta som visar på det motsatta heller. Att Everton kallas för the peoples club har inget annat än å göra med att Moyes under sin tur i taxin till jobbet såg en massa boys spela fotboll i Evertontröjor. Men med tanke på nivån här inne kanske det räknas som duglig fakta med Moyes enstaka taxitur till Goodison.

Citat:
“I was being driven into Liverpool, and for people who don't know Liverpool as a city, the kids are still on the streets playing football, the nights were just getting a little bit lighter.

“I saw all the kids on the streets playing football but they were all wearing Everton strips.

“It just stuck with me – I said 'the people on the streets of Liverpool support Everton' and I turned it into, it's The People' Club.

Att Liverpool kallas The toruist club hade väl inget annan än å göra med att en Liverpool fan rantade i sann AFTV anda på Liverpools motsvarighet på youtube när man förlorade mot southampton hemma med 1-0 och hade inget med antal supportrar och göra utan snarare höga biljettpriser som stänger ute lokala fans och dålig stämning på läktaren.
Citera
2022-03-15, 21:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jag har bott i Liverpool och det är definitivt vanligare att folk hejar på Liverpool än Everton. Sluta chansa nu, du gör bara bort dig.
Nej, det är det inte och tror knappast att det är jag som gör bort mig här 🙃

Du som hävdar att du har bott i Liverpool: I vilket område av Liverpool bodde du i? Vad är namnet på den mest populära restauranten/nattklubben i Liverpool? Vad kallas taxiplatsen i Liverpool för? Vad är det lokala smeknamnet på den kända (mest populära) maträtten i Liverpool/Merseyside? Hmm..🧐
Citat:
Nej det gör du inte eftersom jag länkade till dokumentet som släpptes av Everton.
Jasså? Var stod att denna rapport släpptes av Everton? Men som jag poängterade, så kan man inte lita på sånna listor.
Citera
2022-03-15, 21:54
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:

Du som hävdar att du har bott i Liverpool: I vilket område av Liverpool bodde du i? Vad är namnet på den mest populära restauranten/nattklubben i Liverpool? Vad kallas taxiplatsen i Liverpool för? Vad är det lokala smeknamnet på den kända (mest populära) maträtten i Liverpool/Merseyside? Hmm..🧐

Jasså? Var stod att denna rapport släpptes av Everton? Men som jag poängterade, så kan man inte lita på sånna listor.

Hahahaha du är för mycket alltså. Allt finns redan bevisat. Men det vet du ju redan
Citera
2022-03-15, 21:56
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:

Jo, det är precis det du gör, i vanlig ordning. Och jo, det är det. Fullständigt meningslöst att svara dig, Black Knight.
Citera
2022-03-15, 22:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Gällande matchen i morgon, så är jag försiktig optimist. Dvs jag tror att vi kommer att ge Liverpool en hård match, och managern samt spelarna verkar vara riktigt på hugget inför denna match. Men samtidigt så har jag inte för stora förhoppningar. Liverpool är ett riktigt starkt lag, och Arteta har blivit totalt utskolad av Klopp i typ varenda match som dessa två managers lag har stött på varandra. Men jösses vad gött det vore om vi tar 3p i morgon
Citera
2022-03-15, 22:57
Medlem
Citat:
OK. Vi lägger denna diskussion död intill vidare. Men jag delar bara vad jag upplevt/hört genom att ha bott i England, och varit fotbollsnörd genom mesta dels av livet. Och redan på 80-talet, så hörde/läste man om Everton som ”the people’s club”, och Liverpool sim ”the tourists club”. Och senare utöver 90-talet, så var det def fler blåa än röda fotbollfans i Liverpool, och jag har svårt för att tro att det har ändrat sig drastiskt sedan dess.

Annars så ska man aldrig lita fullt ut på ngn ”undersökning” där typ 1000 pers utfrågades. Det kan ge en indikation på div saker, men inte fakta.

Nej, det gör jag absolut inte.

Jag ska som sagt snart få reda på detta på ett tydligt o klart sätt, fram tills dess låter så vi saken vara död. Är det OK för dig, Herr Nilsson?
En del när det gäller antal fans till lagen kan ha hänt sedan 90-talet tror jag, sociala medier där Liverpool är stora, samt att Liverpool har haft idrottsliga framgångar och en offensiv, attraktiv spelstil, som säkert kan locka...
Själv har jag inte den typen av koll som flera av er har angående klubbarnas antal fans... Jag googlade dock på en sak du nämnde nyligen att flera legendariska Liverpool spelare som unga var evertonfans. Jag hittade en sådan artikel där bland annat Michael Owen, Ian Rush, Robbie Fowler, Jamie Caragher och Steve McManaman sas vara evertonfans (åtminstone som unga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in