Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Resultatmässigt gör Liverpool det bra men spelmässigt är de långt ifrån toppform, tex Salah är helt ur form och hade han haft ett annat namn hade han varit ur spelartruppen..
Bara turister säger du, var alla som tog emot de i Liverpool efter CL-guld bara turister? Var ju bara några hundra tusen ute på gatorna, vissa hävdar upp till 5-700000 människor 🫣
Liverpool är def i bra form AWS. Men de kommer garanterat inte att hålla samma nivå enda fram tills mål, och troligen så kommer Man City att förbättra formen mot slutet av säsongen. Vill även påstå att Liverpool har ett tuffare schema framför sig än vad arabklubben har. Hursomhelst, så ser jag en klar fördel till Man City i frågan om vem som kommer att ta hem titeln - även om det intresserar mig mitt i röven.
Var/när skrev jag att det BARA är turister som hejar på Liverpool? Vad skrev var att majoriteten av folket i Liverpool är blåa och inte röda. I Liverpool/UK så kallas Liverpool för: ”The Tourists Club”, medans Everton kallas för: ”The People’s Club”..
Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Bryr mig inte direkt om fans på det sättet, känns som det var på mellanstadiet man körde "era fans" rants. Bryr mig bara om mitt eget supporterskap. Tror nog att Carra har större anledning att heja på Liverpool än vad du har till Arsenal, så förstår inte vad du försöker få fram ?
Lustigt att du, en svensk supporter i en liten stad i sverige som hejar på en Londonklubb försöker håna de 2 största klubbarna i Enlgand för att ha minst supportrar i sin egen stad (rätt naturligt när man har ca 500 miljoner fans i världen att inte alla kan komma från hemstaden, kan ju tycka att man ska klara av att lista ut det själv men sen är det ju trots allt du
För att vi ska gå in på lite seriösare diskussion, vad tror du om morgondagens match ?
Aha, OK. Men är det inte
lite pinsamt att de allra flesta av Liverpool’s egenodlade produkter och de flesta av klubbens största legends var Everton fans, och kom från familjer som var blåa? Detta är ngt som är ganska unikt när det gäller Liverpool, jag hade iaf tyckt att det vore rejält pinsamt om det var min klubb som detta gällde för.
Jag är svensk/irländsk, och jag tillbringade en 8-9 år av barndom i England, rättare sagt i de norra delarna av London. Därav min kärlek för Arsenal FC. Och hur vet du att jag bor i liten stad i Sverige? På världsbasis, så har Man Utd flest ”fans”, efterföljt av Chelsea, Liverpool, Arsenal och Chelsea (topp 5). När det gäller klubbar som säljer mest supporterartiklar på världsbasis, så ligger Man Utd 1:a, Arsenal 2:a, Liverpool 3:a, Chelsea 4:a och Man City 5:a. Så förklarar gärna för mig, hur Liverpool och Man Utd är de två klubbarna med flest fans (500m +)..?
När det gäller morgondagens batalj, så är jag försiktig optimist. Liverpool kommer att möta ett hungrigt och revanschsuget Arsenal på våran egen hemmaplan, samtidigt har aldrig Arteta’s Arsenal imponerat ngt när vi har stått på lagen som tränas av antingen Guardiola, Tuchel eller Klopp.