2022-03-13, 16:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-03-10, 14:12 länk
Pudelfrillan
Mordet var inte planerat utan mer sannolikt impulsstyrt, att det blev Eva handlade om stundens ingivelse och att tillfället gavs.
Men varför mördades just Eva?

Ja varför mördades just Eva?

Mordet kan mycket väl vara ett vansinnesdåd ungefär som Linköpingsmordet, utfört av en GM som vid tillfället led av en allvarlig psykiskt störning. Det finns kanske inget svar på varför just Eva mördades.
Citera
2022-03-13, 18:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudelfrillan
Jag tror att "vittnena" som Börje Ö syftar på, som vet mer än dom sagt är Mr P och .
Ev. även MN (M*arina N*ordin) eftersom hon levde med GN.

Citat:
Hur kan vi knyta an Mr P och GN med varandra under mordnatten?

Måste man ens göra det?

Om det finns en koppling tror jag att antingen BÅ eller Mr P kan ha råkat se GN "på fel ställe" och därmed blivit ett ofrivilligt vittne under mordnatten. Sen har man stöttat och skyddat varandra i det här. GN kan ha hört av sig till någon av dom.

Alt 1. är att såg GN någonstans i området kring korsningen där Eva släpptes av.

Alt. 2 är att Mr P såg GN i samband med att han åkte ut med bilen. GN kan ha strykit runt i området kring mordplatsen eller någonstans utefter Herrgårdsvägen.

Alt. 3 är att M*arina N*ordin är vittnet som Börje Ö påstår "vet mer är vad som har framkommit" eftersom hon hade 2 små barn med GN och dom levde tillsammans. Det kan mycket väl tänkas att hon alltid har velat skydda familjen.

Citat:
Varför berättar inte Mr P hela sanningen för Börje Öhman?

Rädsla för att i efterhand åka dit för skyddande av brottsling? Om BÅ el. Mr P såg GN under mordnatten kan det ha uppstått en hotbild mot dom som gjort att ingen vågat agera och säga sanningen. Bå valde därför att flytta till Skåne.

Man även komma ihåg att Mr P frivilligt har lämnat sitt DNA. Jag utgår från att han gjorde det för att skydda sig själv och sin familj.
Enligt vad jag har förstått är det endast Mr P och cykel-Sture som har lämnat DNA.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-13 kl. 18:26.
Citera
2022-03-13, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja varför mördades just Eva?

Mordet kan mycket väl vara ett vansinnesdåd ungefär som Linköpingsmordet, utfört av en GM som vid tillfället led av en allvarlig psykiskt störning. Det finns kanske inget svar på varför just Eva mördades.

Eller så har mördaren alltid haft en psykisk störning precis som i Linköpingsfallet. Dock kan mördaren ha upplevt en trigger före mordet, dödsfall i familjen, blivit av med jobbet(som i Linköpingsfallet), hot om skilsmässa.

Hunden kan i såna fall ha varit måltavlan, varför skulle mördaren vara ute efter Eva då hon bara var hemma tillfälligt.

Nej det var troligen hunden som mördaren var förbannad på. Sedan brydde dig mördaren inte om det var Eva eller Anneli, det var troligen sekundärt. Huvudsaken var att hunden inte störde mannen mer.

Har ni inte tänkt på hundvittnet och att mordet alltid har handlat om Laban.
Hundar ska ju begravas med sin matte/husse som på Rosornas ö.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-13 kl. 19:57.
Citera
2022-03-13, 21:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eller så har mördaren alltid haft en psykisk störning precis som i Linköpingsfallet.

Ja så är det givetvis, i 99% av fallen finns det en historik av psykisk ohälsa. Gärningsmannen blir nog sällan eller aldrig sjuk just den dagen mordet begås.
I FUP brukar det väldigt ofta stå: "Det har visat sig att NN vid tidpunkten för mordet led av en allvarlig psykisk störning". Uttrycket är mer en allmän juridisk term och ska inte tolkas bokstavligt.

Jag är övertygad om att det står samma sak i FUP:en om Linköpingsmördaren, dvs att han "vid tidpunkten för morden led av en allvarlig psykisk störning". Det betyder dock inte att han var "frisk" åren före morden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-13 kl. 22:04.
Citera
2022-03-13, 22:13
Avslutad
Citat:
Ja så är det givetvis, i 99% av fallen finns det en historik av psykisk ohälsa. Gärningsmannen blir nog sällan eller aldrig sjuk just den dagen mordet begås.
I FUP brukar det väldigt ofta stå att: "Det har visat sig att NN vid tidpunkten för mordet led av en allvarlig psykisk störning". Uttrycket är mer en allmän juridisk term och ska inte tolkas bokstavligt.

Jag är övertygad om att det står samma sak i FUP:en om Linköpingsmördaren, dvs att han "vid tidpunkten för morden led av en allvarlig psykisk störning". Det betyder dock inte att han var "frisk" åren före morden.

Det känns mer och mer som att vi letar samma typ av mördare som i just Linköping. Någon som bodde i området och som fick en drogpsykos. Det var något som mördaren störde sig på, kanske på Laban. Mordet kan ha handlat om hunden, inte om Eva eller Anneli.
Varför skulle mördaren vara ute efter Eva, finns ingen logik i det då hon bara var hemma tillfälligt. Hunden är den gemensamma nämnaren i det här fallet.
Hundvittnet
Laban
Eva var bara ivägen.
Citera
2022-03-15, 10:31
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-03-11, 18:58 länk
Handfatstrallaren
Det nämns ju ingenting nytt om mordet på Eva Söderström i media numera.
Det senaste som skrevs om mordet på Eva Söderström i media är väl nedan reportage i Aftonbladet den 5 Jan 2020?
Är tipsen om GN substanslösa?
Det senaste som skrevs om mordet på Eva Söderström i media är väl nedan reportage i Expressen den 6 aug 2020?

Anneli, 56, om mordet på sin syster: ”Ett sådant monster”
SUNDSVALL
Publicerad 6 aug 2020 kl 04.30
https://www.expressen.se/premium/nyheter/anneli-56-om-mordet-pa-sin-syster-ett-sadant-monster/
Hennes tre år äldre syster Eva hittades liggande på marken, blodig – med avslitna kläder.
Tätt intill låg familjens hund.
Båda var döda.
– Jag kan inte förstå hur någon kan bli ett sådant monster, säger Anneli, den tre år yngre systern.
Mordet begicks hundra meter från barndomshemmet – nu hoppas Anneli att det äntligen blir uppklarat.
Polisen vädjar: ”Det finns folk som vet”
SUNDSVALL
Publicerad 6 aug 2020 kl 04.30
https://www.expressen.se/premium/nyheter/polisen-vadjar-det-finns-folk-som-vet/
Eva, 27, utsattes för sexuellt våld och mördades – hundra meter från sitt barndomshem.
– Mördaren är någon med lokal anknytning, inte någon random person som bara dök upp där och då, säger Börje Öhman, som ingick i den innersta kretsen av mordutredningen.
Samtidigt vädjar han nu till den eller de som känner till vem som gjorde det – men inte har berättat.
– Jag vet att det finns folk som vet. Släpp på lojaliteten, anhöriga måste få veta.
Badkarsrunkaren var den första att lägga fram teorin om GN den 5 april 2019Flashback.

2019-04-05, 11:54 länk
Badkarsrunkaren

Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Ett rykte utan ben att stå på kan ändå springa långt.

Det är i vart fall första gången jag hör talas om det. Dock kan hans sexuella fallenhet under tid ändrat sin skepnad. Bortsett sin mor har jag aldrig sett SE offentligt hålla ihop med en man, eller kvinna. Det som sker innanför fyra väggar brukar oftast stanna där.

—-

När vi ändå är inne på sexuell läggning så är GN på Limstagatan 23 högintressant. GN har sedan fostervattnet bott på den adressen. Han hade full utsikt ner mot korsningen där BERIT släppte av EVA den ödesdigra septemberkvällen 1987. GN är jämnårig med både SE och PAJ. När vi ändå spekulerar, är det GN som är EVAS mördare?

Enligt mrkoll så flyttade GN till sin nuvarande villa den 7 april 1957.

https://mrkoll.se/person/Goran-Birger-Nordin-Limstagatan-23-Kramfors/ulaTuerAbTAQmbTAQmkyqRaQpuhQsqqkcYfrkyqRaQpuhQbTAQ muerA

GN bodde (och bor fortfarande) i direkt anslutning till både korsningen, Limstagatan, hundvittnet och mordplatsen.

http://sv.tinypic.com/r/245hjea/9

Hade GN någonting med ridklubben att göra, då som nu?

Fram med luppen, snart så VET VI också!

Därefter var det Handfatstrallaren som åter förde GN på tal den 15 feb 2021Flashback.

2021-02-15, 00:32 länk
Handfatstrallaren
Citat:
2021-02-14, 20:14 länk
Timeout
Jag har varit här och läst hela tiden men det skrivs så mycket strunt och utflippade teorier så jag har inte ens orkat besvara det. Jag håller mig till det som har kommit fram som verkar sannolikt.
Du säger det

2019-04-08, 20:55 länk
Badkarsrunkaren
Jag tror mig veta att det är GN som är skyldig till mordet på EVA eftersom han vid tiden bodde i direkt anslutning till händelseförloppet.
Se nedan karta:

2021-02-11, 03:44 länk
persephone
Flygbild från cirka 1975 https://kartbild.com/?fbclid=IwAR3bxD65zEBXt6_whrSxGnxj2ReAvW8DfhJhu7iK 0h0jaB96pvbuTLN7IbM#16/62.9352/17.7849/0x9
2019-04-05, 11:54 länk
Badkarsrunkaren
GN har sedan fostervattnet bott på den adressen. Han hade full utsikt ner mot korsningen där BERIT släppte av EVA den ödesdigra septemberkvällen 1987. GN är jämnårig med både SE och PAJ. När vi ändå spekulerar, är det GN som är EVAS mördare?

Enligt mrkoll så flyttade GN till sin nuvarande villa den 7 april 1957.
GN bodde (och bor fortfarande) i direkt anslutning till både korsningen, Limstagatan, hundvittnet och mordplatsen.
2019-04-05, 20:55 länk
Badkarsrunkaren
Trots allt så bodde GN i direkt anknytning till händelseförloppet.

GN såg BERIT släppa av EVA i korsningen nedanför sin villa. Skyndsamt slängde sig GN på sin mors gamla damcykel och gav järnet utmed Limstagatan på sin väg mot Bruket. Innan Kontorsvägen, efter ca 300 m trampandes i utförslut, så svischade GN förbi hundvittnet i hög fart. I Långbackens början möts GN och EVA. GN var ursinnigt arg på EVA och ville konfrontera henne. Kanske var det slumpen som gjorde att det var just EVA som mördades den aktuella kvällen; eftersom tillfället gavs.

GN har/hade problem med sitt själstillstånd, och det är som BerraSWE skriver; man fick kalla kårar i närheten av honom. Det ska sägas att det var först på nittiotalet jag bekantade mig med honom för första gången. Jag höll alltjämt GN på avstånd, eftersom det var allmänt känt att han var bisexuell och jag ville absolut inte riskera min prupp 😇 (skämt åsido)!
Vid tiden för mordet på Eva var GN 30 år gammal.

Enligt DOM B2194-18 (2019-06-12) har GN gjort sig skyldig till Misshandel, Olaga hot, Ofredande och Övergrepp i rättssak gentemot sin fru.

Påföljden blev att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Av den rättspsykiatriska undersökningen och utlåtandet som följt efter den
framgår att Göran Nordin begått gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk
störning och att han alltjämt lider av en allvarlig psykisk störning. Vidare framgår
att han har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och
annat tvång och att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i
brott av allvarligt slag.

För de som känner till GN är domen ingen överraskning.

Det går inte att Googla fram nyare reportage om mordet på Eva Söderström från Medias journalister än den i Expressen från den 6 aug 2020.

Beror det på alla skriverierna om GN här på Flashback?

2021-03-08, 20:59 länk
Fanttomen
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Var liksom bara tvungen att skapa ett konto Kusligt nära ändå att Guran gör ett inlägg oktober 2014 om att han "velat göra tatueringen i 28 år och nu sitter den där"

2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
Citat:
16 okt 2014
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.

2021-03-09, 10:46 länk
BerraSWE
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Wtf !!!
Är inte detta ett erkännande mer eller mindre ?
2014-1987 är alltså 28 år sedan Eva dödades när han skulle velat ha gjort sin tatuering då.
Ja eller inne på det 28e året.
Han verkar räkna sin tatuering sedan Eva mordet.
Jag trodde aldrig det kunde vara GN men nu med hans märkliga inlägg, tatueringen, närheten till mordplatsen, psykisk ohälsa.
Bitarna har fallit på plats.

Är avslöjandet om GN:s tatuering ’Förgör du mig - Förgör jag dig’ anledningen till Medias tystnad om mordet på Eva Söderström?

Medias tystnad kan vara ytterst talande!

En tystnad kan vara ytterst talande
TEXT: KARIN MILLES
PUBLICERAD 2017-12-21
https://spraktidningen.se/2017/12/en-tystnad-kan-vara-ytterst-talande/
Men tystnad är också språk. För precis som ord kan tystnader ha innebörd. Tystnader kan betyda mycket – vad beror bara på var, när och hur en tystnar.
Men det kanske viktigaste är att vi med tystnader, rätt placerade, kan insinuera, antyda, utan att vi behöver säga någonting rent ut.
Så kan tystnader användas till att säga det som inte kan sägas, det som inte får sägas.
Så är tystnaden, icke-språket, sitt eget språk. Ett språk med egna regler, egen grammatik och egen vokabulär. Så kan tystnaden tala, så kan tystnaden säga mer än tusen ord.
När kommer Media börja skriva om mordet på Eva S igen, och om GN?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-03-15 kl. 10:49.
Citera
2022-03-15, 11:07
Medlem
Citat:
Det senaste som skrevs om mordet på Eva Söderström i media är väl nedan reportage i Expressen den 6 aug 2020?

2020-08-06, 17:24 länk
agoggoge
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
En bra sammanställning och aktuella kommentarer i en artikel om Kalla fall i Expressen.

Bra bilder också.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/polisen-vadjar-det-finns-folk-som-vet/
En bra sammanställning och aktuella kommentarer i en artikel om Kalla fall i Expressen.
2020-08-07, 06:58 länk
kramiklon
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Artiklarna om mordet på Eva i gårdagens Expressen är premium artiklar och kan tyvärr inte läsas av alla, såvida man inte har ett konto. För den som inte har något konto såg jag att man för tillfället kunde få en månad gratis. Man får en helt annan överblick om man läser hela delarna av de båda artiklarna. Den ena artikeln är en intervju med Evas syster Anneli.
Det finns en del att begrunda …
Det finns en del att begrunda …
2020-08-11, 23:15 länk
kramiklon
Citat:
Jag vet inte hur många som har läst de båda premium artiklarna i Expressen om mordet på Eva, men jag kommenterar lite av innehållet.

Möjligen ökar aktiviteten i tråden nu när fallet måhända är på väg att få en ny uppmärksamhet genom Kalla fall - gruppen region nord.

Mattias Lundmark förundersökningsledare Kalla fall - utredningar: ”Han utesluter inte ett rejält omtag av Eva - utredningen, ett av hundratals olösta mord i Sverige, kan göras framöver: ”Dessa mord kommer aldrig att bli preskriberade, och vi gör vad vi kan. Då får man helt enkelt gå igenom hela utredningen en gång till och höra alla inblandade. Det är så man måste börja, säger han.”

B. Öhman: ”Det finns åtminstone två personer som har varit intressanta i den här utredningen, och en av dem är ”cykelmannen”, som satt anhållen ett tag. Vad beträffar den andre personen, och de uppgifter han lämnade i förhör, så var endast delvis av dem kontrollerbara. Men han är naturligtvis synad upp och ner, kors och tvärs, och man har inte kommit längre, säger Börje Öhman.”

Nej Öhman, cykelmannen (Sture) är den ”ENDE” som blivit synad upp och ner, kors och tvärs – husrannsakan, kroppskontroll etc. Den andre mannen (P) blev aldrig ”skäligen misstänkt” och synad på det sättet.

Frågan som Kalla fall - gruppen måste besvara: vad finns det och om det finns (?) för uppgifter och omständigheter i den gamla utredningen som överträffar och motiverar varför P aldrig blev ”skäligen misstänkt”, trots de besvärande omständigheter som förelåg, vilka blev kända efter ”Svenska fall för FBI” och SVT:s granskning av fallet.

Förhoppningsvis prioriterar Kalla fall ärendet och går igenom allt igen. Även tipset om att mordet skulle kunna vara ett ”beställningsjobb” kan vara värd att syna närmare. Absolut!

De uppgifter som P lämnat i förhör och inte är kontrollerbara borde vara väl känt vid det här laget, av de som följt fallet – grumligheterna kvarstår, mycket är oklart, det finns många obesvarade frågor …

Det nämns också i artikeln att Seppo Penttinen än idag tror benhårt på ”cykelmannen”- spåret. Några av hans ”få argument” för den saken, ”övertygar inte” – även om jag kan hålla med honom i vissa delar – men det har inte direkt med ”cykelmannen” att göra.

Börje Öhman vädjar kraftfullt i artikeln till den eller de som vet vem som mördade Eva att berätta: ”Jag vet att det finns folk som vet. Släpp på lojaliteten, anhöriga måste få veta.”

Jag kan ha förståelse att den som ”VET” kan känna en viss vånda och rädsla för att berätta – kanske en oro att bli hårt dömd av gemene man, för att inte ha berättat tidigare. Till dig som vet : Det behöver inte bli så – istället kan du möjligen få ett visst medkännande. Det kan ha funnits omständigheter som gjort att du inte tidigare har valt att berätta. Om du kan bidra till att mordet på Eva klaras upp, skulle det betyda oerhört mycket, för väldigt många, och givetvis allra mest för Evas anhöriga.

Mattias Lundmark Kalla fall: ”En person som under alla år känt till vem som begick mordet, men inte har det berättat för polisen, riskerar inte att bli dömd för skyddande av brottsling, betonar Mattias Lundmark. Rubriceringen skyddande av brottsling omfattas inte av det här med ej preskription, så de går fria.”

Tips om mordet på Eva Söderström kan skickas direkt till kriminalinspektör
Mattias Lundmark på mejl: mattias.lundmark@polisen.se
”Jag vet att det finns folk som vet. Släpp på lojaliteten, anhöriga måste få veta.”
2020-08-14, 09:22 länk
MamaGris
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Ja, släpp på lojaliteten. Det måste ju vara fruktansvärt för dom anhöriga att inte få något avslut. Och det smutsiga rykte som Kramfors fått på grund av det här. Personen som gjorde detta måste få sitt straff. Så är det bara.
Ja, släpp på lojaliteten.
Personen som gjorde detta måste få sitt straff.
2020-09-27, 10:17 länk
kramiklon
Citat:
Det var ett udda förslag – det behöver inte vara sämre för den skull. All publicitet om fallet är bra. Tyvärr verkar det som att det finns inslag av en tysthetskultur som fått fäste runt fallet.
Tyvärr verkar det som att det finns inslag av en tysthetskultur som fått fäste runt fallet.
Åtminstone i Media.

Ingen annanstans än här på Flashback går det att läsa om GN:s efterlängtade tatuering ’Förgör du mig - Förgör jag dig’ som publicerades i hans sociala medier 28 år efter mordet på Eva Söderström, där även Monogrammet PAB (Payback's A Bitch) nämns.

Att därefter själv kommentera sitt eget inlägg medDe orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.” är otäckt med tanke på att hunden Laban placerades bredvid Evas själlösa kropp.

Tillika att GN bodde i direkt anslutning till händelseförloppet

GN:s psykiska ohälsa.

GN:s sexuella perversiteter (ej sexuella läggning) som utfördes i hans butik Redlight systems Ltd (som påkommen runk bakom ett draperi).

https://www.allehanda.se/2009-04-08/familjeforetag-med-fokus-pa-data
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-03-15 kl. 12:06.
Citera
2022-03-15, 11:37
Medlem
Mördaren ska självklart få sitt straff!

Måste säga att det är verkligen en långlivad tråd, som förmodligen upprätthålls av några få personer kanske bara en med flera alias

Att det inte längre tas upp i media beror på att det inte alls är av intresse längre.

Det är ju klart att vi alla hoppas på nya metoder att få en lösning på mordet.

Men har man inte ännu löst mordet så lär det förbli olöst
Citera
2022-03-15, 14:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Mördaren ska självklart få sitt straff!

Måste säga att det är verkligen en långlivad tråd, som förmodligen upprätthålls av några få personer kanske bara en med flera alias

Att det inte längre tas upp i media beror på att det inte alls är av intresse längre.

Det är ju klart att vi alla hoppas på nya metoder att få en lösning på mordet.

Men har man inte ännu löst mordet så lär det förbli olöst

Om Kalla Fall bara får arslet ur vagnen någongång och gör ett omtag kan det bli stora rubriker i media på nytt. Dom kan börja med att gå till botten med högintressanta G*öran N*ordin.

Gör man inte det begår man tjänstefel!
Då kan Kalla Fall lika gärna lägga ner sin verksamhet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-15 kl. 14:37.
Citera
2022-03-15, 14:40
Medlem
https://m.facebook.com/547504080/posts/10152548128594081/?d=n&substory_index=0

Vad står de två rödsvarta tatuerade stjärnorna på GN:s bröstkorg för (under hans tatueringar ’Förgör du mig - Förgör jag dig)?

Nautical Star Tattoo Design: Good Luck, Guidance And Return Home
https://tattooartfromtheheart.com/tattoo-meanings/nautical-star-tattoo-design/
Wearing two nautical stars may indicate status. Those that survived some dangerous sea activities have the right to tattoo two stars on their chest. This star itself may represent a light that a person follows. It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.
It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.

Det kan också betyda ett samband med någon som har gått bort, eller tron ​​på en makt som är större än oss alla.

2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
där han vilar med sin hund

Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.

Det är mycket som går hand i hand …
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-03-15 kl. 15:02.
Citera
2022-03-15, 15:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Efter att ha funderat lite på om tatueringen skulle kunna ha med M*arina att göra uppenbarade sig ett riktigt bra och realistiskt motiv. Ett motiv som aldrig tidigare har diskuterats och som dessutom skulle kunna förklara det extrema hatet och övervåldet mot Eva.

M*arina
och Eva var födda samma år (-60), kanske gick dom i Brunneskolan och sedan i högstadiet tillsammans? Kanske rent av i samma klass? Var dom goda vänner? Kanske t.o.m. bästa vänner under någon tidsperiod i livet? - Inte alls omöjligt!
Deras vänskap kan dessutom ha varit något som GN ogillade.

Enligt Have-mercy beklagade sig GN på jobbet (SJ) över familjesituationen hemma, han kunde t.o.m. sitta och gråta över det.
M*arina kanske inte orkade med GN längre? Tänk om hon hade långt gångna planer på att lämna honom under sensommaren -87? Situationen hemma med 2 små barn var kanske ohållbar? Kan det i sin tur ha lett till att GN's missbruk ökade? Plötsligt dog hans far i samma veva (28/7 -87), kanske fick han nu även sparken från SJ?
Om så var fallet lär GN's psykiska hälsa ha försämrats, kanske var han helt ur balans? Gick det sen så långt att han t.o.m. hotade M*arina till livet om hon skulle lämna honom? Förgör Du Mig - Förgör Jag Dig.
Frågorna är många...

Nu till knäckfrågan:
Kan M*arina under den turbulenta tiden ha vänt sig till Eva Söderström för att få hjälp och stöd?

Upprinnelsen till mordet:
Fick GN tillslut reda på att det var Eva som stöttade och t.o.m. uppmuntrade M*arina att våga lämna honom?

Det måste i sådant fall ha gjort honom fullständigt ursinnig!

Här har vi ett riktigt starkt motiv!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-15 kl. 16:29.
Citera
2022-03-15, 16:01
Avslutad
Citat:
Efter att ha funderat lite på om tatueringen skulle kunna ha med M*arina att göra uppenbarade sig ett riktigt bra och realistiskt motiv. Ett motiv som aldrig tidigare har diskuterats och som dessutom skulle kunna förklara det extrema hatet och övervåldet mot Eva.

M*arina
och Eva var födda samma år (-60), kanske gick dom i Brunneskolan och sedan i högstadiet tillsammans? Kanske rent av i samma klass? Var dom goda vänner? Kanske t.o.m. bästa vänner under någon tidsperiod i livet? - Inte alls omöjligt!
Deras vänskap kan dessutom ha varit något som GN ogillade.

Enligt Have-mercy beklagade sig GN på jobbet (SJ) över familjesituationen hemma, han kunde t.o.m. sitta och gråta över det.
M*arina kanske inte orkade med GN längre? Tänk om hon hade långt gångna planer på att lämna honom under sensommaren -87?
Situationen hemma med 2 små barn var kanske ohållbar? Kan det i sin tur ha lett till att GN's missbruk ökade? Plötsligt dog GN's far i samma veva (28 juli -87), kanske fick han nu även sparken från SJ? GN 's psykiska hälsa försämras, gick det sen så långt att han hotade M*arina till livet om hon skulle lämna honom?

Nu till knäckfrågan:
Kan M*arina under den turbulenta tiden ha vänt sig till Eva Söderström för att få hjälp och stöd?

Upprinnelsen till mordet:
Fick GN tillslut reda på att det var Eva som stöttade och t.o.m. uppmuntrade M*arina att våga lämna honom?

Det måste i sådant fall ha gjort honom fullständigt ursinnig!

Här har vi ett riktigt starkt motiv.

Det finns ju en möjlighet att Eva gjorde det i rent privat syfte i såna fall, att det inte fanns reggat som ett ärende på socialen, utan dom kanske försökte lösa det själva innan man tog det vidare, som en slags studie och för att hjälpa en vän ??
Var det därför Eva ville gå sista biten, för att stanna och prata med någon.
Kanske var MN inte hemma den kvällen och Eva gick vidare men kom inte så långt.
Mördaren kan ha velat komma åt anteckningarna, tog han även hennes dagbok ?
Den hittades väl aldrig.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-15 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in