Mordet var inte planerat utan mer sannolikt impulsstyrt, att det blev Eva handlade om stundens ingivelse och att tillfället gavs.Men varför mördades just Eva?
Det nämns ju ingenting nytt om mordet på Eva Söderström i media numera.
Det senaste som skrevs om mordet på Eva Söderström i media är väl nedan reportage i Aftonbladet den 5 Jan 2020?
Är tipsen om GN substanslösa?Det senaste som skrevs om mordet på Eva Söderström i media är väl nedan reportage i Expressen den 6 aug 2020?
Hennes tre år äldre syster Eva hittades liggande på marken, blodig – med avslitna kläder.Polisen vädjar: ”Det finns folk som vet”
Tätt intill låg familjens hund.
Båda var döda.
– Jag kan inte förstå hur någon kan bli ett sådant monster, säger Anneli, den tre år yngre systern.
Mordet begicks hundra meter från barndomshemmet – nu hoppas Anneli att det äntligen blir uppklarat.
Eva, 27, utsattes för sexuellt våld och mördades – hundra meter från sitt barndomshem.Badkarsrunkaren var den första att lägga fram teorin om GN den 5 april 2019 på Flashback.
– Mördaren är någon med lokal anknytning, inte någon random person som bara dök upp där och då, säger Börje Öhman, som ingick i den innersta kretsen av mordutredningen.
Samtidigt vädjar han nu till den eller de som känner till vem som gjorde det – men inte har berättat.
– Jag vet att det finns folk som vet. Släpp på lojaliteten, anhöriga måste få veta.
Jag har varit här och läst hela tiden men det skrivs så mycket strunt och utflippade teorier så jag har inte ens orkat besvara det. Jag håller mig till det som har kommit fram som verkar sannolikt.Du säger det

Jag tror mig veta att det är GN som är skyldig till mordet på EVA eftersom han vid tiden bodde i direkt anslutning till händelseförloppet.Se nedan karta:
Flygbild från cirka 1975 https://kartbild.com/?fbclid=IwAR3bxD65zEBXt6_whrSxGnxj2ReAvW8DfhJhu7iK 0h0jaB96pvbuTLN7IbM#16/62.9352/17.7849/0x92019-04-05, 11:54 länk
GN har sedan fostervattnet bott på den adressen. Han hade full utsikt ner mot korsningen där BERIT släppte av EVA den ödesdigra septemberkvällen 1987. GN är jämnårig med både SE och PAJ. När vi ändå spekulerar, är det GN som är EVAS mördare?
Enligt mrkoll så flyttade GN till sin nuvarande villa den 7 april 1957.
GN bodde (och bor fortfarande) i direkt anslutning till både korsningen, Limstagatan, hundvittnet och mordplatsen.2019-04-05, 20:55 länk
Trots allt så bodde GN i direkt anknytning till händelseförloppet.Vid tiden för mordet på Eva var GN 30 år gammal.
GN såg BERIT släppa av EVA i korsningen nedanför sin villa. Skyndsamt slängde sig GN på sin mors gamla damcykel och gav järnet utmed Limstagatan på sin väg mot Bruket. Innan Kontorsvägen, efter ca 300 m trampandes i utförslut, så svischade GN förbi hundvittnet i hög fart. I Långbackens början möts GN och EVA. GN var ursinnigt arg på EVA och ville konfrontera henne. Kanske var det slumpen som gjorde att det var just EVA som mördades den aktuella kvällen; eftersom tillfället gavs.
GN har/hade problem med sitt själstillstånd, och det är som BerraSWE skriver; man fick kalla kårar i närheten av honom. Det ska sägas att det var först på nittiotalet jag bekantade mig med honom för första gången. Jag höll alltjämt GN på avstånd, eftersom det var allmänt känt att han var bisexuell och jag ville absolut inte riskera min prupp 😇 (skämt åsido)!

Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
Men tystnad är också språk. För precis som ord kan tystnader ha innebörd. Tystnader kan betyda mycket – vad beror bara på var, när och hur en tystnar.
Men det kanske viktigaste är att vi med tystnader, rätt placerade, kan insinuera, antyda, utan att vi behöver säga någonting rent ut.
Så kan tystnader användas till att säga det som inte kan sägas, det som inte får sägas.
Så är tystnaden, icke-språket, sitt eget språk. Ett språk med egna regler, egen grammatik och egen vokabulär. Så kan tystnaden tala, så kan tystnaden säga mer än tusen ord.När kommer Media börja skriva om mordet på Eva S igen, och om GN?
En bra sammanställning och aktuella kommentarer i en artikel om Kalla fall i Expressen.2020-08-07, 06:58 länk
Det finns en del att begrunda …2020-08-11, 23:15 länk
”Jag vet att det finns folk som vet. Släpp på lojaliteten, anhöriga måste få veta.”2020-08-14, 09:22 länk
Ja, släpp på lojaliteten.
Personen som gjorde detta måste få sitt straff.2020-09-27, 10:17 länk
Tyvärr verkar det som att det finns inslag av en tysthetskultur som fått fäste runt fallet.Åtminstone i Media.
Wearing two nautical stars may indicate status. Those that survived some dangerous sea activities have the right to tattoo two stars on their chest. This star itself may represent a light that a person follows. It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.”It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.”
Göran Gudfadern Nordin”där han vilar med sin hund”
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera