2021-03-07, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Har inte läst hela tråden, men var van der Kwast åklagare i fallet? Undra på då att det blev olöst...

Ja och det var väl samma utredare i Brattås, vilket inte heller blev löst trots massor av ledtrådar.
Börje Öhman var väl utredare i båda fallen.
Citera
2021-03-07, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja och det var väl samma utredare i Brattås, vilket inte heller blev löst trots massor av ledtrådar.
Börje Öhman var väl utredare i båda fallen.

Det är nästan så man får foliehattssyndromet och börjar tro att det är det som är hans mål- att mördare ska gå fria?
Citera
2021-03-07, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det är nästan så man får foliehattssyndromet och börjar tro att det är det som är hans mål- att mördare ska gå fria?

Eller bara att han är jävligt lat och tar enkla beslut.
Citera
2021-03-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Han gör inte så mycket annat än att bara gå omkring hela dagarna? SE alltså, jag tror att jag såg honom dagligen senast jag var uppe i Kramfors.
Det där med att han går omkring i ridkläder har säkert med något trauma att göra som du sa, att han vill vara kvar i en förgången tid kanske

Om nu Eva och Mr P verkligen VAR ett par så undrar jag också varför flera har sagt motsatsen? PG som sagt och även en del här i tråden.

I bästa fall är det ett missförstånd där de som var Evas vänner kände till förhållandet och där Mr P och Eva valde att inte tala om det för alla av någon anledning vi inte vet. Då verkar det kanske konstigt ur PGs synvinkel när det står i tidningarna om "pojkvännen".

Jag har för mig att i TV-programmet Svenska fall för FBI var PG stensäker på färgen på mammans cykel men hon kunde inte svara på vilken bil Eva körde ( jag måste nog kolla en gång till dock för att vara säker om hon sa så, om det går att se den någonstans). Men det skulle ju isåfall betyda att PG inte var så nära kompis med just Eva. Systrarna kanske hade olika vänskapskretsar och olika intressen (bortsett från hästintresset då)?
Citera
2021-03-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
I bästa fall är det ett missförstånd där de som var Evas vänner kände till förhållandet och där Mr P och Eva valde att inte tala om det för alla av någon anledning vi inte vet. Då verkar det kanske konstigt ur PGs synvinkel när det står i tidningarna om "pojkvännen".

Jag har för mig att i TV-programmet Svenska fall för FBI var PG stensäker på färgen på mammans cykel men hon kunde inte svara på vilken bil Eva körde ( jag måste nog kolla en gång till dock för att vara säker om hon sa så, om det går att se den någonstans). Men det skulle ju isåfall betyda att PG inte var så nära kompis med just Eva. Systrarna kanske hade olika vänskapskretsar och olika intressen (bortsett från hästintresset då)?

Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.

Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.

Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd

Men det här är min vaga minnesbild av det hela.
Citera
2021-03-08, 20:59
Medlem
Var liksom bara tvungen att skapa ett konto Kusligt nära ändå att Guran gör ett inlägg oktober 2014 om att han "velat göra tatueringen i 28 år och nu sitter den där"
Citera
2021-03-08, 21:29
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Var liksom bara tvungen att skapa ett konto Kusligt nära ändå att Guran gör ett inlägg oktober 2014 om att han "velat göra tatueringen i 28 år och nu sitter den där"
16 okt 2014
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
Citera
2021-03-08, 21:47
Medlem
[quote=Sanninggerfrihet|74968852]Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.

Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.

Men det här är min vaga minnesbild av det ?

Jaså. Då skulle man vilja veta lite mer om "Flax" för någon har nämnt honom tidigare här I tråden. Bor han kvar i Kramfors? Jag har inte hört om någon som kallas "Flax". Är han född i Kramfors?
Citera
2021-03-08, 21:49
Medlem
10 juni 2014
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Eva S dog först av alla i cancer.
Vem var Eva S?
Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det.
Vem har Flax träffat igen?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-08 kl. 21:55.
Citera
2021-03-08, 22:44
Medlem
[quote=MamaGris|74979261]
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.

Men det här är min vaga minnesbild av det ?

Jaså. Då skulle man vilja veta lite mer om "Flax" för någon har nämnt honom tidigare här I tråden. Bor han kvar i Kramfors? Jag har inte hört om någon som kallas "Flax". Är han född i Kramfors?

Vet inte så mycket om honom annat än att det sas att han var en riktig gris. Han drog in ungdomar i beroendeträsket för att senare utnyttja dom.

Har inte sett honom sen jag flyttade från Kramfors.
Citera
2021-03-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
16 okt 2014
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.

Undrar om byborna på "rosornas ö" dödade hunden för att lägga den i samma grav som gubben eller om de gjorde det i efterhand?
Citera
2021-03-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen

2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där.
Förgör du mig ’ Förgör jag dig

2021-03-08 , 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity.
Är nedstämd och funderar.
Här satt vi som tonåringar och livet lekte.
Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss.
Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten.
Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera.
Idag finns det sorg i vår vänskap.
Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner.
Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs.
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer.
Listan är mycket lång.
Snart ska jag gå hem till vardagen igen.
Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag.
Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen.
Vi hoppas på det.
Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.
Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Varför förklara när jag slutat tro?
Vad finns det kvar mer än the biggest blow?
Den e så hundraprocentigt effektiv
När den tar våra liv
Vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Ja, vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Det blir åttahundra grader
Du kan lita på mej, du kan lita på mej
Åttahundra grader
Du kan lita på mej, du kan lita på mej
Människor med stirrande blick
Du grät fast du inte fick
Varma kläder med så kalla kårar
Inte konstigt när jag bara ser dårar
Vi fryser ihjäl...
Ibland känns det ingenting alls
Även när dom hugger av min hals
Bara så jävla tom
När jag väntar på min egen dom
Vi fryser ihjäl...

Umgicks Eva S med GN?

Eva S dog först av alla i cancer.

Förgör du mig ’ Förgör jag dig

Förgör cancer mig ’ Förgör jag cancer

Förgör Eva S mig ’ Förgör jag Eva S

Var motivet obesvarad kärlek?

Det skiljer bara tre år mellan Eva S (1960) och GN (1957).

Eva S och GN:s fru MN är båda födda 1960.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-09 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in