2022-03-13, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
Tro du att Jesus är en människa som dog på korset lever du i lögn. Det är Satan som korsfäste Jesus som människa. Hans död skulle skymma korsets sanning. Korset utgör den liksidiga triangeln "allseende ögat".
Käre lejongadden. Vill du vara snäll att förklara lite mer ingående vad du menar här?
Citera
2022-03-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har ingen religion utan håller mig till Jesus budskap i evangelierna - alltså det han uttryckligen sa. Trosbekännelser är tomma ord för mig. Antingen så tror man på Jesus budskap eller så gör man det inte.

Mycket tyder på att vi nu faktiskt lever i den sista tiden, att den stora vedermödan nu hänger över oss alla och att de som håller ut till slutet utan att underkasta sig Satans vilja kommer att dömas värdig ett evigt liv i en värld där inga tjuvar stjäl och inga mal förstör. Och det känns på något vis rätt för mig att det inte förskjuts framåt att drabba de ännu ofödda.

Men självklart är alla andra alternativ sämre än Guds vilja.
Jag förstår, vad bra att du inte hamnat i JV, för där råder Anti-Krist. Jag är väl på en liknande resa så att säga, utan att vara i en församling eller anknuten till nån kyrka än.
Ja, det står ju i Bibel att det är bättre att inte vara född än att vara en tok, en syndare och otroende.
Var noga med att fasta och be, för jag tror svåra tider är nära. Det är inte läge att vara inaktivt troende dvs en som hör orden men inte gör dem.
Citera
2022-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Käre lejongadden. Vill du vara snäll att förklara lite mer ingående vad du menar här?
Occult skräpprat. I sista tiden är det som när Moses kämpade mot faraos magiker, dvs. Guds makt mot den occulta (den ondes) makt. Occultismen är idag väldigt närvarande i film, serier etc.

Andra Thessalonikerbrevet 5:22-24
Abstain from all appearance of evil.
Citera
2022-03-13, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Occult skräpprat. I sista tiden är det som när Moses kämpade mot faraos magiker, dvs. Guds makt mot den occulta (den ondes) makt. Occultismen är idag väldigt närvarande i film, serier etc.

Andra Thessalonikerbrevet 5:22-24
Abstain from all appearance of evil.
Det ser så ut, tyvärr.
Citera
2022-03-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du jämför djur som saknar förnuft med dig själv och din icke existerande moral. Ställ den alltid aktuella frågan: hur dum får man vara?
Oj. Hur dum får man vara?
Dina argument rann snabbt ut i sanden och du kände dej kränkt av att någon annan tyckte annat än dej.
Hallå..-förnuft och existerande moral..

"Någon" skrev såhär i detta forum nyligen: Kristna är också inympade på det ädla judiska trädet

Jag förlåter dej
Citera
2022-03-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Oj. Hur dum får man vara?
Dina argument rann snabbt ut i sanden och du kände dej kränkt av att någon annan tyckte annat än dej.
Hallå..-förnuft och existerande moral..

"Någon" skrev såhär i detta forum nyligen: Kristna är också inympade på det ädla judiska trädet

Jag förlåter dej
Jag känner mig inte kränkt av hur dum du är.

Så du är inte bara dum utan antisemit också?

Varför skulle någon förlåta dig? Så länge du beter dig som en primat behandlar jag dig som en blind ledare för blinda.
Citera
2022-03-13, 14:00
Medlem
Citat:
Jag känner mig inte kränkt av hur dum du är.

Så du är inte bara dum utan antisemit också?

Varför skulle någon förlåta dig? Så länge du beter dig som en primat behandlar jag dig som en blind ledare för blinda.
Jag är smart.

Inlägget om judar plockade jag i din historik. Jag har inget emot judar eller andra människor.

Jag kan se och har inte ens glasögon.

Du är inte en snäll eller bra människa men jag förlåter dej igen och skall inte kalla dej för primör
Citera
2022-03-13, 16:51
Medlem
Citat:
Jag är smart.

Inlägget om judar plockade jag i din historik. Jag har inget emot judar eller andra människor.

Jag kan se och har inte ens glasögon.

Du är inte en snäll eller bra människa men jag förlåter dej igen och skall inte kalla dej för primör
Nej, du är blind.

Vad består kritiken av då? För det handlar specifikt om att judar är Guds utvalda folk. Du inser inte hur dum och blind du är.

Du tål inte kritik. Jesus egna ord:

Sannerligen, människorna skall få förlåtelse för allt, för sina synder och för sina hädelser, hur de än hädar. Mark 3:28
Citera
2022-03-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?

De kommer till Himlen, en härlig utväg ur denna satans värld
Citera
2022-03-14, 00:17
Medlem
Citat:
Nej, du är blind.

Vad består kritiken av då? För det handlar specifikt om att judar är Guds utvalda folk. Du inser inte hur dum och blind du är.

Du tål inte kritik. Jesus egna ord:

Sannerligen, människorna skall få förlåtelse för allt, för sina synder och för sina hädelser, hur de än hädar. Mark 3:28
Ok då, fast jag är inte blind
Citera
2022-03-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ok då, fast jag är inte blind
Jesus svarade: »Om ni vore blinda skulle ni vara utan synd. Men nu säger ni att ni ser. Er synd står kvar. Joh 9

Du jämför dig med djur, och tror antagligen på evolutionen. Så du kommer från apor och tänker som en primat.
Citera
2022-03-15, 04:28
Medlem
Vi kan väl ändå komma överens då, pffffft.
Senast redigerad av Eminalshewani 2022-03-15 kl. 04:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in