Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Jag har ingen religion utan håller mig till Jesus budskap i evangelierna - alltså det han uttryckligen sa. Trosbekännelser är tomma ord för mig. Antingen så tror man på Jesus budskap eller så gör man det inte.
Mycket tyder på att vi nu faktiskt lever i den sista tiden, att den stora vedermödan nu hänger över oss alla och att de som håller ut till slutet utan att underkasta sig Satans vilja kommer att dömas värdig ett evigt liv i en värld där inga tjuvar stjäl och inga mal förstör. Och det känns på något vis rätt för mig att det inte förskjuts framåt att drabba de ännu ofödda.
Men självklart är alla andra alternativ sämre än Guds vilja.
Jag förstår, vad bra att du inte hamnat i JV, för där råder Anti-Krist. Jag är väl på en liknande resa så att säga, utan att vara i en församling eller anknuten till nån kyrka än.
Ja, det står ju i Bibel att det är bättre att inte vara född än att vara en tok, en syndare och otroende.
Var noga med att fasta och be, för jag tror svåra tider är nära. Det är inte läge att vara inaktivt troende dvs en som hör orden men inte gör dem.