2021-05-03, 00:54
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motGudsRike
Jesus är livet självt och Han visar sig för de som älskar Guds Son och som håller Guds Bud, precis som utlovat. John 14:21, välsignade äro de renhjärtade ty de ska få se Gud. Matteus 5:8

ja, vi fick ju knappast Guds Lag pga att vi hatar synden, tror jag.

sexuell synd kan vara på bland de lägsta nivåerna på helvete, tror jag.

fienden skickar horor till en för att man ska somna och vara ouppmärskam när han kommer, bara för att förstöra, mörda och döda.

äktenskapsbädden ska hållas obefläckade, nu kör vi! Djävulen ska fly när vi flyr synden.

Okej hahaha ja är en HORA då så kan du pressa ner mig i gyttjan och trycka in en bibel i munnen på mig. xDD

Ja tror inte de finns särskilt många som lockar folk till kristendomen dock. Budskapet av återhållsamhet och måttlighet (har tom läst att bibeln lägger stort värde i just de) lockar oftast bara ett par gossar som haft sträng uppfostran, men i dagens frigjorda samhälle så äre få som ens orkar eller vill bry sig om kristendom. Bara förlorare.

Muslimerna och buddhisterna har fattat detta; därför vill dom inte att deras samhällen ska bli som väst.
Citera
2021-05-03, 00:58
Bannlyst
smaka på det bittra äpplet. kanske är det som glimmrar högst upp i trädet dock.

ja, men vad bra, då har du erkänt dig vara syndare. det är det vi ska göra nämligen, i Jesus Namn.
Jesus har gjort oss till Präster och Kungar på denna jord.

sen finns det en Jesus Brud också, som vi väntar på ska omvända sig. då hon lär hora sig med världen just nu, eller iaf rätt nyligen. rätt mycket/ofta iaf. och sen bör man givetvis kasta första stenen på sig själv. och kanske man bör avstå om man blivit renad från synd också, det är något jag spekulerar över iallafall. Den som håller ut till ändan/änden, vinner evigt liv och får sätta sig på Tron/Tronen. Sen är ju Herrens Nåd förnyad varje morgon, och ibland kan det nog vara höga pluspoäng om man lyckas förlåta sig själv.

ang om vad muslimer och allehanda religiösa har fattat, så spelar det nog föga roll. våran kunskap och människors visdom lär få stå utanför Guds Rike och skämmas. Kärleken/Jesus/Guds Ord och Lag är enda vägen in. Den som inte älskar sin nästa kan väl knappast älska Gud.

men visst, fienden vet nog mer om oss själva ofta, än vad vi vet själva, också. dock lär de nog sällan vilja stanna i sina egna länder, utan de är ute efter att ta över det vi har här.

människors natur är nog rätt galet ämne faktiskt. religiositet gör kanske ofta saken sämre, men ändå lär vi kanske vara i behov av den. inte minst av anledningen att avstå religion och söka oss in i Herrens Heliga Hjärta. vi lever i en upp&ned värld och de som vet, riskerar de största straffen också.

Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Okej hahaha ja är en HORA då så kan du pressa ner mig i gyttjan och trycka in en bibel i munnen på mig. xDD

Ja tror inte de finns särskilt många som lockar folk till kristendomen dock. Budskapet av återhållsamhet och måttlighet (har tom läst att bibeln lägger stort värde i just de) lockar oftast bara ett par gossar som haft sträng uppfostran, men i dagens frigjorda samhälle så äre få som ens orkar eller vill bry sig om kristendom. Bara förlorare.

Muslimerna och buddhisterna har fattat detta; därför vill dom inte att deras samhällen ska bli som väst.
Senast redigerad av motGudsRike 2021-05-03 kl. 01:10.
Citera
2021-05-03, 01:00
Medlem
GoUoDs avatar
Näe nompis,men enligt babylonsk norm, så av fall. Men syndigt är svårt att acgöra.
Citera
2021-05-03, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Utveckla tack.
För mig betyder ju detta att man ger upp. Man kämpar inte utan lägger sig platt. Den ultimala formen av svaghet och undergivenhet. Den totala kapitulationen.
Citera
2021-05-03, 05:43
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Jag tror inte som du att vår tid är något slags avvikelse från fornstora dagar, att satan plötsligt omkullkastat någon gyllene era, utan om något har gud och jesus varit centrala under hela utvecklingen fram till och med den extrema form av kapitalism vi lever i nu. Jesus skapades som mytologisk varelse med syfte att tvinga folk dyrka honom istället för sina egna bygudar så att det skulle bli lättare att skapa ett enat folk att kunna beskatta och kontrollera, och på den vägen har det fortsatt. USA koloniserades av extremkristna som försvarade slaveri och folkmord med myterna från bibeln. Rockefeller var övertygad om att han var utvald av gud att dominera oljemarknaden. Än idag är den kristna kyrkan, sett som helhet, oerhört mäktig, globalt sett. De flesta människor på jorden tror på någon gud, väldigt många på den kristna guden och jesus. Det finns ju också skriptat i den kristna religionen att förvänta sig (och om möjligt påskynda) en kollaps/undergång, vilket kan leda till det blir en självuppfyllande profetia.

Citat:
2 Petrusbrevet 3:10–13 — The New International Version (NIV)

10 But the day of the Lord will come like a thief. The heavens will disappear with a roar; the elements will be destroyed by fire, and the earth and everything done in it will be laid bare.

11 Since everything will be destroyed in this way, what kind of people ought you to be? You ought to live holy and godly lives 12 as you look forward to the day of God and speed its coming. That day will bring about the destruction of the heavens by fire, and the elements will melt in the heat. 13 But in keeping with his promise we are looking forward to a new heaven and a new earth, where righteousness dwells.

https://biblia.com/bible/nasb95/2-peter/3/10-13

Men, jag tror liksom du att en kollaps verkar nära av en rad kanske mer konkreta, snarare än spirituella, orsaker. Som att vi lever i ett extremt bräckligt system som är helt ohållbart i längden och som bara kan göra en av två saker: förändras eller kollapsa. Om det blir pga resursbrister, klimatförändringarna, marknadskollapser, pandemier, krig, eller annat vet jag inte. Men det verkar som att hyperkapitalismen som har utvecklats under de senaste två, tre hundra åren är på väg att antingen falla ihop, eller ta kål på de flesta av oss.
Senast redigerad av anomalign 2021-05-03 kl. 05:46.
Citera
2021-05-03, 05:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?
Vi lever inte för alltid på jorden. Gud är den ende som är riktigt god men förr eller senare låter han oss avlida.
Citera
2021-05-03, 06:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Hur ser man Satans världsordning ifråga om matproduktion ?

Personligen tänker jag mig betydligt värre saker än att plocka mat från hyllan på Ica.

Och ja, kollapsen kommer , men jag tror inte att herr Kristus Josefsson (Den senfärdige) kommer att rädda några fattiglappar inte .
Hela produktionsordningen är en galenskap, men matproduktionen är så uppenbart förfelad.

Jesus kom från en fullkomlig värld till en värld som fungerar enligt principer med förtryck och hänsynslöshet. Vi föds här och är hemmablinda, men han kungjorde att vår värld och Satan var dömda.
Citera
2021-05-03, 06:02
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Vi lever inte för alltid på jorden. Gud är den ende som är riktigt god men förr eller senare låter han oss avlida.

Var tionde sekund så dör ett barn av svält på Jorden. Och detta helt enligt Guds vilja. Det är ju ganska märkligt kan man tycka.
Citera
2021-05-03, 06:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Utveckla tack.
För mig betyder ju detta att man ger upp. Man kämpar inte utan lägger sig platt. Den ultimala formen av svaghet och undergivenhet. Den totala kapitulationen.
Nu kommer den stora vedermödan när de starkare börja trampa ner de svagare alltmer panikartat. Den som överlever en liten tid extra på det sättet är inte värd ett evigt liv.
Citera
2021-05-03, 06:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jesus kom från en annan värld, ovanifrån (Joh 8:23), och lät sig födas som ett utomäktenskapligt barn. Som vuxen vandrade han omkring i Israel, gjorde mirakel och kungjorde sitt budskap.

I vår nedre värld är Satan furste (Joh 12:31, 14:30, 16:11). Han har alltid varit en mördare och han är lögnens fader (Joh 8:44). I vår värld utnyttjar de starkare de svagare, de plundrar och tar för sig vad de vill ha. Världshandelns grund är att någon kan berika sig på handel. Med fossila bränslen har teknik, produktion och handel lett till en välfärd där allt fler människor kan födas på jorden. Allt fler har också blivit beroende av en global verksamhet som leder till klimatförändringar, dålig hållbarhet och pandemier. Och mycket få av oss kan klara oss utan denna civilisation.

https://iesho.blogspot.com/
Citera
2021-05-03, 06:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Var tionde sekund så dör ett barn av svält på Jorden. Och detta helt enligt Guds vilja. Det är ju ganska märkligt kan man tycka.
Det är inte Guds vilja som styr våra handlingar. De som leder till den värld av svält och krig där Gud låter ett svältande barn ge upp andan.
Citera
2021-05-03, 06:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tror inte som du att vår tid är något slags avvikelse från fornstora dagar, att satan plötsligt omkullkastat någon gyllene era, utan om något har gud och jesus varit centrala under hela utvecklingen fram till och med den extrema form av kapitalism vi lever i nu. Jesus skapades som mytologisk varelse med syfte att tvinga folk dyrka honom istället för sina egna bygudar så att det skulle bli lättare att skapa ett enat folk att kunna beskatta och kontrollera, och på den vägen har det fortsatt. USA koloniserades av extremkristna som försvarade slaveri och folkmord med myterna från bibeln. Rockefeller var övertygad om att han var utvald av gud att dominera oljemarknaden. Än idag är den kristna kyrkan, sett som helhet, oerhört mäktig, globalt sett. De flesta människor på jorden tror på någon gud, väldigt många på den kristna guden och jesus. Det finns ju också skriptat i den kristna religionen att förvänta sig (och om möjligt påskynda) en kollaps/undergång, vilket kan leda till det blir en självuppfyllande profetia.

https://biblia.com/bible/nasb95/2-peter/3/10-13

Men, jag tror liksom du att en kollaps verkar nära av en rad kanske mer konkreta, snarare än spirituella, orsaker. Som att vi lever i ett extremt bräckligt system som är helt ohållbart i längden och som bara kan göra en av två saker: förändras eller kollapsa. Om det blir pga resursbrister, klimatförändringarna, marknadskollapser, pandemier, krig, eller annat vet jag inte. Men det verkar som att hyperkapitalismen som har utvecklats under de senaste två, tre hundra åren är på väg att antingen falla ihop, eller ta kål på de flesta av oss.
Människan har under hela sin tid på jorden varit på väg mot kollapsen. Och innan har det varit minst fem ekologiska kollapser. Vid den senast fullbordade utrotades alla stora dinosaurier, vars släkte nu lever vidare som fåglar.

Lagren av fossilt kol är resultatet av tidigare kollapser och nu en orsak till vår kollaps. Människans primitiva natur och jordiska kunskapssamlande leder hit där vi nu står. Hade vi lyssnat efter Guds röst hade vi fått vägledning, men vi lyssnade till honom som mördar oss och ljuger för oss.

Nu är det försent att rädda människosläktet, men vi kan ännu rädda oss själsligen genom att studera och sprida Jesus manual för undergång och uppståndelse.

Bara den som är ståndaktig är värdig det eviga livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in