smaka på det bittra äpplet. kanske är det som glimmrar högst upp i trädet dock.
ja, men vad bra, då har du erkänt dig vara syndare. det är det vi ska göra nämligen, i Jesus Namn.
Jesus har gjort oss till Präster och Kungar på denna jord.
sen finns det en Jesus Brud också, som vi väntar på ska omvända sig. då hon lär hora sig med världen just nu, eller iaf rätt nyligen. rätt mycket/ofta iaf. och sen bör man givetvis kasta första stenen på sig själv. och kanske man bör avstå om man blivit renad från synd också, det är något jag spekulerar över iallafall. Den som håller ut till ändan/änden, vinner evigt liv och får sätta sig på Tron/Tronen. Sen är ju Herrens Nåd förnyad varje morgon, och ibland kan det nog vara höga pluspoäng om man lyckas förlåta sig själv.
ang om vad muslimer och allehanda religiösa har fattat, så spelar det nog föga roll. våran kunskap och människors visdom lär få stå utanför Guds Rike och skämmas. Kärleken/Jesus/Guds Ord och Lag är enda vägen in. Den som inte älskar sin nästa kan väl knappast älska Gud.
men visst, fienden vet nog mer om oss själva ofta, än vad vi vet själva, också. dock lär de nog sällan vilja stanna i sina egna länder, utan de är ute efter att ta över det vi har här.
människors natur är nog rätt galet ämne faktiskt. religiositet gör kanske ofta saken sämre, men ändå lär vi kanske vara i behov av den. inte minst av anledningen att avstå religion och söka oss in i
Herrens Heliga Hjärta. vi lever i en upp&ned värld och de som vet, riskerar de största straffen också.
Citat:
Ursprungligen postat av
.Hellraiser.
Okej hahaha ja är en HORA då så kan du pressa ner mig i gyttjan och trycka in en bibel i munnen på mig. xDD
Ja tror inte de finns särskilt många som lockar folk till kristendomen dock. Budskapet av återhållsamhet och måttlighet (har tom läst att bibeln lägger stort värde i just de) lockar oftast bara ett par gossar som haft sträng uppfostran, men i dagens frigjorda samhälle så äre få som ens orkar eller vill bry sig om kristendom. Bara förlorare.
Muslimerna och buddhisterna har fattat detta; därför vill dom inte att deras samhällen ska bli som väst.