2022-03-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jo, krig startas av det landet som attackerar.

Det andra är samtal, diskussioner och kanske osämja. Förhandlingar. Till slut kan man komma nån vart. Men det finns aldrig någon anledning att starta krig.

Om jag kastar en sten i huvudet på dej så skulle en eventuell publik tro jag startat ett bråk. Men du kanske dödat min pappa dagen innan. Förstår du?
Citera
2022-03-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Vi kan ändra till "upplevt hot" (vilket definitivt är en realitet nu när Putin hotar länder kors och tvärs). Frågan kvarstår. Ska ts då hålla på Sverige eller Ryssland?

Den som känner sig hotad har rätt att attackera. Absolut.
Citera
2022-03-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Den som känner sig hotad har rätt att attackera. Absolut.

Okej. Så du ger NATO rätt att i samlad trupp attackera Ryssland nu?
Citera
2022-03-12, 14:50
Medlem
Citat:
Okej. Så du ger NATO rätt att i samlad trupp attackera Ryssland nu?

Men de känner sig inte hotade. Varför skulle de känna så? De är ju helt överlägsna och det vet ju du med.
När jag skriver "känner sig hotad" menar jag inte att man spelar teater.
Citera
2022-03-12, 14:51
Medlem
Citat:
Om jag kastar en sten i huvudet på dej så skulle en eventuell publik tro jag startat ett bråk. Men du kanske dödat min pappa dagen innan. Förstår du?

Det kanske fanns en anledning till att din pappa mördades? Det ena leder till det andra. Våld föder våld och det är destruktivt.

Mord och brott ska hanteras av polis och rättsväsendet.

Man startar inte krig.

Man löser problemen tillsammans. Säger Ukraina, backa, ut ur mitt land land ,så är det du som måste backa.

Om någon gör slut med sin partner och är tydlig med att nu vill inte jag mer. Det är finito. Då är det slut. Då avlägsnar man sig. Du kan inte tvinga dig på en part som inte vill.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-03-12 kl. 14:54.
Citera
2022-03-12, 14:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Vi kan ändra till "upplevt hot" (vilket definitivt är en realitet nu när Putin hotar länder kors och tvärs). Frågan kvarstår. Ska ts då hålla på Sverige eller Ryssland?
Rysstrollen och Putins hejarklack här på Flashback är ett ynkligt släkte av landsförrädare och allmänna drägg som blint förlitar sig på Twitter och RT; tveka inte en sekund på dessa "nationalister" (lol!) skulle hugga Sverige i ryggen så fort de fick chansen!
Citera
2022-03-12, 14:55
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Så klar du håller på ryssar när du är ryss och spämar flashback med skit.

Bröd och vodka är er föda om några månader, lycka till 🤣
Citera
2022-03-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det kanske fanns en anledning till att din pappa mördades? Det ena leder till det andra. Våld föder våld och det är destruktivt.

Mord och brott ska hanteras av polis och rättsväsendet.

Man startar inte krig.

Man löser problemen tillsammans. Säger Ukraina, backa, ut ur mitt land land ,så är det du som måste backa.

Om någon gör slut med sin partner och är tydlig med att nu vill inye jag mer. Det är finito. Då är det slut. Då avlägsnar man sig.

Ja det hade varit bekvämt att dra sig ur detta med Nato-ansökan på en sekund. Men Ukraina har startat en grej och får helt enkelt ta konsekvenserna. Ukraina ångrar sig nu och avstår Nato...men de har redan förlorat ryssarnas förtroende.
Citera
2022-03-12, 14:58
Medlem
Citat:
Men de känner sig inte hotade. Varför skulle de känna så? De är ju helt överlägsna och det vet ju du med.
När jag skriver "känner sig hotad" menar jag inte att man spelar teater.

Klart de känner sig hotade när Putin vill återuppliva Sovjet och tjötar om kärnvapen.
Citera
2022-03-12, 15:01
Medlem
Hej ts.
Varför hävdar du grundlöst att jag hatar ett land och hejjar på ett annat? Ge fan i det!
Jag älskar hela världen.

/Lennart Love
Citera
2022-03-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ja det hade varit bekvämt att dra sig ur detta med Nato-ansökan på en sekund. Men Ukraina har startat en grej och får helt enkelt ta konsekvenserna. Ukraina ångrar sig nu och avstår Nato...men de har redan förlorat ryssarnas förtroende.

Ryssland har startat en grej och får helt enkelt ta konsekvenserna. Ryssland ångrar sig nu ...men har redan förlorat ukrainarnas förtroende.

Många andra länder har också förlorat förtroendet mot Ryssland och har tröttnat på Rysslands tvärtomspråk.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-03-12 kl. 15:04.
Citera
2022-03-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Jag tror att en stor del av dem som "hejar" på Ukraina är sverigedemokrater och dylikt eller bara kapitalister, Nato-onanister m.m. som hatar mångfald. Övriga har inga direkta åsikter utan tycker som svenska sagomedier berättar.

Okej Revej men frågan är ändå om ni som "håller" på Ukraina hade gjort det om ni vore ryssar och hade bott i Ryssland. Jag tror inte det så vad de flesta tycker måste beror på någon slags följa.john.mentalitet.
Hur kan du ta orden mångfald och Ryssland i munnen samtidigt? Menar du på allvar att Ryssland är ett land för mångfald? Varför öppnar dom inte sina gränser och tar emot alla mena som flyr? Hur behandlas homosexuella i Ryssland? Vad händer med oposionsledare?
Men jag får ge dig lite beröm ändå, du är nog ett av de bättre rystrollen här inne du för fram ditt budskap på ett bra sätt. Men ändå faktalöst till stor del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in