2022-03-12, 15:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nico Nihilist - Putinpaktens förlaga var Rippentrop - Molotovpakten. Två onda makters allians höll inte länge.
Citera
2022-03-12, 15:22
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Ukraina har bombat, mördat och allmänt trakasserat den ryska minoriteten i 8är..

Oja. Ukraina under den där hemska rysshatande nazisten, som bara råkar vara en rysktalande jude.

Nej Ukraina har vare sig bombat, mördat eller trakasserat den ryska minoriteten, Tvärtom så valde man en person ur denna minoritet till president och han hade för övrigt starkast stöd i de rysktalande regionerna av Ukraina.

Notera vidare att det framförallt är rysktalande ukrainare som har drabbats av Ryssland terror och krigsförbrytelser i form av bombningar av bostadsområden och sjukhus, plundringar, mord och våldtäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Alltså civila människor, vart är demokratin och olika åsikters värde?

Demokratin och olika åsikters värde finns i det fria Ukraina, men inte i den Putinistiska ryska diktaturen, där oliktänkande riskerar att drabbas av avsked, misshandel, tortyr, mord och skenrättegångar.
Citera
2022-03-12, 15:23
Medlem
-benito-s avatar
Här kommer något som de flesta svenskar inte verkar fatta. Varesig det kommer till detta krig och andra frågor.

Man kan vara emot både Putins idiotiska krig och NATO/EUs globalistiska runkfantasier.
Citera
2022-03-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Varför ska man anpassa sej ?
Vad menar du med tillkortakommande? Jag har säkerligen mer pengar än vad du har.

Min åsikt är att det faller sig naturligt för människor utan anti-socialt beteende. Jag anser i och med att faktumet att du inte förstår så faller du in inden gruppen.

Säkert - men rubeln är inte värd så mycket. Jag tycker inte du verkar vara en särskilt nöjd person om något.
Citera
2022-03-12, 15:32
Avstängd
Grontarskonts avatar
Nja hatar inte rysssar egentligen. Hatar ryssarnas ledare och att befolkningen har nån form av slavmentalitet och att de inte har någon fri vilja. Våga tänka själv, bara för att nån säger att jag ska hoppa utför stupet betyder det inte att jag gör det även om nån piskar mig gul och blå!
Citera
2022-03-12, 15:36
Medlem
Ukraina har all min sympati. Det är ett anfallskrig av en oskyldig nation, som förtjänar sin suveränitet, oavsett om du gillar den eller ej. Sen är jag finsk, så det påverkar säkert lite. Är inte heller störtförtjust i NATO och USA, men skulle aldrig kunna tänka mig att stödja Putins Ryssland
Citera
2022-03-12, 15:37
Medlem
Alla ni ryssvänner, hade ni även stött en rysk invasion av Finland?
Citera
2022-03-12, 15:54
Medlem
remixutoheavens avatar
Tycker detta är en bra sammanställning till varför Ryssland är ett skitland och förtjänar allt hat. Helt oförstående hur man kan försvara vatniks och Putin som det skulle vara sista landet mot ”globolhomo” etc.

Citat:

>Russia

>Highest divorce rate in world
>Highest abortion rate in world
>Highest HIV rate in Europe
>Army is basically a gay rape ring (10,000 REPORTED sexual assaults in the army, overwhelmingly teen conscripts by older officers)
>Church attendance of 6%
>Highest rate of sex workers in Europe outside of Romania
>Biggest Muslim minority in Europe
>Holocaust Denial/'incitement to ethnic hatred' illegal
>Gives their muslim region (Chechnya) a billion Roubles a year
>More immigrants than any country on Earth except America
>Every city's main street is named after a Bolshevik Jew who murdered the inhabitants
>Most beloved leader is a Georgian who killed more of them than anyone in history

>vatniks: THIS IS SO HECKIN BASED PUTIN STRONK Z Z Z
Citera
2022-03-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Ryssar är ett jävla skit folk. Går inte att resonera med dem. Ingen empati. Fruktansvärt aggressiva.

Jorden skulle klara sig bättre utan dessa.

De personer med ryskt ursprung jag lärt känna har inte mycket empati, med det går väl inte att generalisera så, det är säkert lika individuellt som när det t ex gäller svenskar.
Citera
2022-03-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Oja. Ukraina under den där hemska rysshatande nazisten, som bara råkar vara en rysktalande jude.

Nej Ukraina har vare sig bombat, mördat eller trakasserat den ryska minoriteten, Tvärtom så valde man en person ur denna minoritet till president och han hade för övrigt starkast stöd i de rysktalande regionerna av Ukraina.

Notera vidare att det framförallt är rysktalande ukrainare som har drabbats av Ryssland terror och krigsförbrytelser i form av bombningar av bostadsområden och sjukhus, plundringar, mord och våldtäkter.

Demokratin och olika åsikters värde finns i det fria Ukraina, men inte i den Putinistiska ryska diktaturen, där oliktänkande riskerar att drabbas av avsked, misshandel, tortyr, mord och skenrättegångar.

Alltså det här är bara för mycket. Det finns inte en enda indikation på att Ukraina leder i något annat än fattigdom, korruption, människohandel. Men detta land är någon slags västerländsk HBTQ-liberal demokrati? Vad fan har du rökt? Förvisso kanske du tänker att eftersom det är Washington som har dragit och fortsätter att dra i trådarna så är Ukraina via proxy, typ som oss? Igen sniffar ni limm eller vad fan är det här?
Citera
2022-03-12, 15:56
Medlem
Melmiums avatar
Ukraina är också en skurkstat och Zalensky är ingen fin kille, alla är så lurade. Båda presidenterna är svin.
Citera
2022-03-12, 16:02
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hoppas du får bra betalt av Putin. Ett land som utan orsak inleder ett krig med ett annat land får finna sig i kritik. Ett tips är att skaffa en annan arbetsgivare då Putin snart kommer ställa in betalningarna till sina tjänare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in