2022-03-12, 13:49
Medlem
Simpelt, eftersom Ryssland har massor av kärnvapen och hotar med dem hela tiden, de är helt enkelt ett större hot mot mig och min familj än vad Ukraina någonsin kommer vara.
Citera
2022-03-12, 13:52
Medlem
Varför skulle man vilja att ett land som utgör ett hot mot sitt eget land (Sverige) ska vinna något? Låter helt ologiskt och vansinnigt

Ryssland måste falla
Citera
2022-03-12, 13:53
Medlem
För att Ukraina har samma färger i flaggan.
Citera
2022-03-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Många här tror att den som bombar först har startat kriget. Det fungerar inte så.

Krig startar aldrig någonsin med att ett land plötsligt attackerar ett annat. Typ som en galen rabies hund. Det ser bara ut så när det presenteras i Media.

Krig startas bakom kulisserna långt innan folk blir medvetna om det.
Citera
2022-03-12, 14:00
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Många här tror att den som bombar först har startat kriget. Det fungerar inte så.

Krig startar aldrig någonsin med att ett land plötsligt attackerar ett annat. Typ som en galen rabies hund. Det ser bara ut så när det presenteras i Media.

Exakt, Ukraina är inte oskyldiga. Finns en ANLEDNING att Ryssland gör en militär operation i landet. (Nej man vill inte ta Kiev man är inte ens intresserad även om media ger något annat.)
Citera
2022-03-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Exakt, Ukraina är inte oskyldiga. Finns en ANLEDNING att Ryssland gör en militär operation i landet. (Nej man vill inte ta Kiev man är inte ens intresserad även om media ger något annat.)

Precis. Folk ser nyheter på SVT och det är bekvämt. De struntar i bakgrunden till denna konflikt. Hade Svensk media skrivit att Ukraina är en skurkstat så hade svensken hatat Ukraina. Då när vi skulle försökt försvara Ukrainas position hade de skrivit " Era Jävla Ukraina-troll !" istället.
Citera
2022-03-12, 14:12
Medlem
Ifall Sverige plötsligt (vi låtsas att vi har massa kärnvapen att hota med också, för skojs skull) fick för sig att attackera Ryssland under förevändningen att det föreligger ett hot mot västerländska ideal, vilka hade ts hejat på i så fall?
Citera
2022-03-12, 14:29
Medlem
Jag ser det som ett krig mellan Ryska regimen mot nationen Ukraina. Jag vill att Ukraina ska klara detta då Ukraina verkar vara ett friare land som dessutom står inför en stor positiv utveckling medan Rysslands regim står för mycket som jag ogillar. Det verkar verkligen suga att bo i Ryssland. Finns ingen frihet för människan där. Känner samma inför Kina. Jag vill själv inte leva i något som skulle kunna påminna om Ryssland så därför är jag emot all form av expandering och influerande från deras sida. Jag väljer USA framför Ryska regimen.

Jag kan tycka att om någon som bor i väst skulle föredra Ryssland så visar det enbart på dennes missanpassning och tillkortakommande i vårat samhälle. Jag tror då att dennes dragning mot Ryssland är en slags naiv tanke om revansch om ifall samhället skulle se ut på något annat sätt. Till er säger jag - en förlorare kommer alltid vara en förlorare.
Citera
2022-03-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Ifall Sverige plötsligt (vi låtsas att vi har massa kärnvapen att hota med också, för skojs skull) fick för sig att attackera Ryssland under förevändningen att det föreligger ett hot mot västerländska ideal, vilka hade ts hejat på i så fall?

Det är skillnad på ett "upplevt hot " och ett "hot som förevändning".
Citera
2022-03-12, 14:40
Medlem
Citat:

Jo, krig startas av det landet som attackerar.

Det andra är samtal, diskussioner och kanske osämja. Förhandlingar. Till slut kan man komma nån vart. Men det finns aldrig någon anledning att starta krig.
Citera
2022-03-12, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Du kanske borde ta och alliera dig med serberna.
https://www.youtube.com/watch?v=6S95U61RGv4
Citera
2022-03-12, 14:42
Medlem
Citat:
Det är skillnad på ett "upplevt hot " och ett "hot som förevändning".

Vi kan ändra till "upplevt hot" (vilket definitivt är en realitet nu när Putin hotar länder kors och tvärs). Frågan kvarstår. Ska ts då hålla på Sverige eller Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in