2022-03-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren

Ja det kan vi under vissa faktorer. Kasta ut 200 000 lyxflyktingar och mena kriminella i Sverige så är det en storslamvinst på direkten relativt
Håller med. Om vi tvångsrepatrierar det värsta skräpet, d.v.s. syrier, afghaner, somalier och irakier så blir vi av med 1 miljon drägg som tär på den offentliga ekonomin och begår brott varvid ukrainare i det läget blir ett tillskott.
Citera
2022-03-12, 11:45
Medlem
4 000 om dagen som anländer, men vart i Sverige anländer dem? Finns det någon information om detta?
Citera
2022-03-12, 11:46
Medlem
Det går att få ett bra liv i Sverige men då måste man ha pengar. Att vara utan pengar i Sverige då kan man lika med bo kvar i sitt hemland. Som tur är så är jag påväg mot att bli mångmiljonär men det är alldeles för sent. Och om jag skulle ha pengar då skulle jag hellre flytta till tex Spanien som många rika svenskar gör.
Är det inte vår skyldighet att berätta för flyktingar om Sveriges klimat så att det inte blir en chock för dem? Att det är mörkt och kallt 9 månader om året. Jag tror inte många förstår det. Man kommer att tjäna sig lurad i slutändan.
Citera
2022-03-12, 11:47
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Nej, det drabbar de grupper som saknar formell utbildning och har jobb med låga trösklar. Då majoriteten är kvinnor kommer dessa hamna i välfärdens försorg, lokalvård, barnskötare, vårdbiträde mm. Sen kommer det väl finnas en och annan akademiker.
Hur många lediga städjobb finns det i sverige?
Man måste kunna språket för att jobba inom vården,skola m.m . Frågan är hur lång tid det tar? Jag har stött på många ifrån tex forna jugoslavien som inte vill/kan lära sig svenska.
Har vi inte tillräckligt många äldre och sjuka att ta hand om som redan befinner sig i sverige?du verkar tro att endast unga kvinnor och barn är på väg hit
Hur många lediga bostäder finns det?
Ja , det kommer att bli kostsamt minst sagt och en försämring för folk i allmänhet.
Citera
2022-03-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
4 000 om dagen som anländer, men vart i Sverige anländer dem? Finns det någon information om detta?

Jag tycker fan synd om dessa folk. Fan vad lurade de är som väljer Sverige. Kallaste och mörkaste landet. Det finns en anledning till varför Sverige har en sån liten befolkning. Vill folk ens bo här? Jag tror många inte förstår.
Citera
2022-03-12, 11:51
Medlem
Som ukrainare kan du välja vilket land som helst att söka asyl. Och så väljer du Sverige. Helt sjukt. Fan vad tragiskt! Sverige är den humanitära soptippen.
Citera
2022-03-12, 11:53
Medlem
shevitas avatar
Aldrig sett så mycket tjafs och motstånd i tråden för immigration som nu.

Fattar inte vad ni tjafsar om?

Känns som att de som motsätter sig flyktingar från ukraina är feminister, vänsterdrägg och bögar. Endast dessa 3 grupper har inget att vinna på att de kommer hit.

Spännande tider minst sagt
Citera
2022-03-12, 11:54
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Som ukrainare kan du välja vilket land som helst att söka asyl. Och så väljer du Sverige. Helt sjukt. Fan vad tragiskt! Sverige är den humanitära soptippen.

Varför är du så upprörd? Känns nästan som du tar detta personligt

Är du rädd att kvoten fylls upp av vita konservativa människor och att dina skäggbarn inte får plats eller?
Citera
2022-03-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

Är du rädd att kvoten fylls upp av vita konservativa människor och att dina skäggbarn inte får plats eller?

Det finns ju bättre länder. Varför ska man välja Sverige? Klimatet suger här. Bättre att man söker sig till ett land där det åtminstone finns sol och värme.
Citera
2022-03-12, 12:02
Medlem
swebarbs avatar
Varför avsätter vi inte dessa pengar till dom som är födda här? alla gamla o sjuka dras det in hela tiden man läser om besparingar? men till flyktingar då öppnas kassan helt plötsligt.. vidrig dubbelmoral från svenska staten som alltid. Folk som jobbat ihjäl sig hela livet får leva på en skitsumma som knappt räcker till hyra o mat.
Citera
2022-03-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

Han menar ju att Sverige är inget bra land att bo i längre. På tal om det , var ska dessa placeras. Dags att fylla campingar igen?
Citera
2022-03-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det finns ju bättre länder. Varför ska man välja Sverige? Klimatet suger här. Bättre att man söker sig till ett land där det åtminstone finns sol och värme.

Dessa länderna i Europa har oftast hög statsskuld och hög arbetslöshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in