2022-03-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag är supernöjd, hoppas det kommer ännu mer än 200.000. Det enda som oroa mig är att dom kommer vilja åka hem igen när kriget är slut.

Nej det behöver du nog inte oroa dig för. Efter detta krig kommer det att råda kaos i landet. Mycket är redan förstört. Hur kriget slutar vet vi inte. Men mycket talar nog för en mycket långsiktig rysk militär närvaro. I princip kommer landet att vara ett gigantiskt fångläger för överskådlig tid.
Citera
2022-03-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Fast det har dom ju inte.

Glömde bort att sarkasm ej alltid blir tydligt via text
Citera
2022-03-12, 11:17
Bannlyst
Bert Karlsson gnuggar sina händer.
Citera
2022-03-12, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej det behöver du nog inte oroa dig för. Efter detta krig kommer det att råda kaos i landet. Mycket är redan förstört. Hur kriget slutar vet vi inte. Men mycket talar nog för en mycket långsiktig rysk militär närvaro. I princip kommer landet att vara ett gigantiskt fångläger för överskådlig tid.

Efter Kievs fall och dödandet av Zelenskij är Putin inställd på att utse en pro-rysk ledare i Ukraina och återuppbygga Ukraina, som man har gjort i andra länder som Georgien, som Putins armé tidigare gick in i.
Citera
2022-03-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
När Kiev har fallit och Zelenskyj dödats är Putin inställd på att utse en pro-rysk ledare i Ukraina och återuppbygga Ukraina, som man har gjort i andra länder som Georgien som man gick in i.

det som är intressant är hur många flyktingar som vill återvända till ukraina om ryssarna vinner kriget?

är det inte risk att männen också flyr och återförenas med sina familjer i något annat land?
Citera
2022-03-12, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det som är intressant är hur många flyktingar som vill återvända till ukraina om ryssarna vinner kriget?

är det inte risk att männen också flyr och återförenas med sina familjer i något annat land?

Den risken är överhängande och därför är det oerhört viktigt att Sverige får en ny regering efter valet.
Citera
2022-03-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ledsen att göra er besvikna men släpper man folk ifrån ett av europas fattigaste länder så kommer det att drabba oss på ett negativit sätt oavsett om dom har vit hudfärg.

Nej, det drabbar de grupper som saknar formell utbildning och har jobb med låga trösklar. Då majoriteten är kvinnor kommer dessa hamna i välfärdens försorg, lokalvård, barnskötare, vårdbiträde mm. Sen kommer det väl finnas en och annan akademiker.
Citera
2022-03-12, 11:31
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Glömde bort att sarkasm ej alltid blir tydligt via text

Kan vara svårt.

Jag hoppas fanimej att detta blir spiken i kistan för dom jävla snyltarna. Narrivativet har ändrats helt runt mig vad jag har hört, folk är öppna med sin avsky mot dom.
Citera
2022-03-12, 11:35
Medlem
Sladdarens avatar

Ja det kan vi under vissa faktorer. Kasta ut 200 000 lyxflyktingar och mena kriminella i Sverige så är det en storslamvinst på direkten relativt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan vara svårt.

Jag hoppas fanimej att detta blir spiken i kistan för dom jävla snyltarna. Narrivativet har ändrats helt runt mig vad jag har hört, folk är öppna med sin avsky mot dom.

Jepp förstår dig folk tyckte jag var extrem med mina åsikter för 10 år sedan idag håller de flesta med mig jag bör säga att jag verkligen typ bara sagt att vi bör minska invandringen och enbart ta in kvinnor o barn men även detta ansågs som rasistiskt för ett par år sedan...
Citera
Medlem
Hoppas att dom kommer trivas i Sverige. För mig har Sverige varit förödande. Jag är redan död inombords. Ska flytta och söka lyckan någon annan stans när jag fixat mina pengar. För mig har Sverige varit ett helvete. Men det finns säkert invandrare som trivs här och ukrainare är vita så för som blir det mycket enklare att leva i det svenska samhället.
Citera
2022-03-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jepp förstår dig folk tyckte jag var extrem med mina åsikter för 10 år sedan idag håller de flesta med mig jag bör säga att jag verkligen typ bara sagt att vi bör minska invandringen och enbart ta in kvinnor o barn men även detta ansågs som rasistiskt för ett par år sedan...

Det är intressant hur det har förändrats så pass mycket, redan 2014-2015 var det otroligt emotionellt och rasist, nazist, fascist (alla dålig ord i ordboken) haglade som spön i backen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in