Citat:
Tack för ett sansat inlägg 
Jag förstår uppriktigt sagt den defatism som sprider sig i tråden så fort S ökar några ynkliga procent, S är milslångt ifrån de siffror de historiskt haft och kommer aldrig någonsin komma tillbaka till dem om de inte slänger all sin nuvarande politik överbord och blir Socialdemokrater igen
SD är S,s gamla gråsossar och arbetarväljare helt enkelt och som du skriver det är omöjligt för S att samarbeta eller ta stöd för någonting via SD, det vore ju att erkänna att de haft fel och SD rätt i sin kritik.
Jag är nog lika gammal eller i närheten av dig så jag kommer myckel väl ihåg vilka det var som var stökiga på den tiden så självklart kommer den här strulputtarna att bytas ut mot strulputtar som kommer i nästa flyktingvåg, skillnaden är/var att de som kom i samband med kuppen i Chile och sammanbrottet av Jugoslavien var så få i förhållande till folkmängden så de kunde absorberas av den stora massan, nu har den stora massan krympt i förhållande till dessa strulputtar så nu absorberas de inte längre, de lever autonomt kan man säga.
Så fort el och energipriserna börjar svaja igen så kommer S att sjunka om de inte kommer med en djävligt bra lösning, så jag hyser ingen som helst oro än.

Jag förstår uppriktigt sagt den defatism som sprider sig i tråden så fort S ökar några ynkliga procent, S är milslångt ifrån de siffror de historiskt haft och kommer aldrig någonsin komma tillbaka till dem om de inte slänger all sin nuvarande politik överbord och blir Socialdemokrater igen

SD är S,s gamla gråsossar och arbetarväljare helt enkelt och som du skriver det är omöjligt för S att samarbeta eller ta stöd för någonting via SD, det vore ju att erkänna att de haft fel och SD rätt i sin kritik.
Jag är nog lika gammal eller i närheten av dig så jag kommer myckel väl ihåg vilka det var som var stökiga på den tiden så självklart kommer den här strulputtarna att bytas ut mot strulputtar som kommer i nästa flyktingvåg, skillnaden är/var att de som kom i samband med kuppen i Chile och sammanbrottet av Jugoslavien var så få i förhållande till folkmängden så de kunde absorberas av den stora massan, nu har den stora massan krympt i förhållande till dessa strulputtar så nu absorberas de inte längre, de lever autonomt kan man säga.
Så fort el och energipriserna börjar svaja igen så kommer S att sjunka om de inte kommer med en djävligt bra lösning, så jag hyser ingen som helst oro än.
Du har så klart rätt i att de som kom 2012-2015 är för många för att kunna assimileras.
Jag tror dock MENA folket kommer trängas ut från de mest lönsamma delarna inom brottsligheten om migrationsverkets extremscenario om 212 000 flyktingar till sommaren blir verklighet. Ukrainare och ryssar är inte bara generellt hårdare än MENA-folk de kommer från lika korrupta länder som menaiterna och kommer ha färska krigserfarenheter, massor av vapen samt antalet på sin sida.
Men förhoppningsvis slår detta skräckscenario inte in.
Personligen tror jag hela ryska staten rasar ihop likt ett korthus inom kort precis som 1990. Vi som minns det ser att tecknen är de samma.
Väst synade bluffen igen. Potemkinkulissen visade sig återigen vara just bara en kuliss.
Men även om flyktingarna denna gång "bara" blir 50-60 000 så kvarstår problemet med alla vapen som kommer drälla omkring i vårt närområde. Hur vi skall hindra att gangstrarna får tag i dem kommer bli en mycket viktig fråga.
El och bränslepriserna kommer att gå ner innan valet. Utbudet ökar redan nu och pressar tillbaka priserna samt att vi går mot varmare tider.
S 28% i valet 2022 tippade jag i en annan tråd för länge sedan. Jag ser inget nu som får mig att tycka annorlunda.