2022-05-04, 09:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ithaur
Allt SD sagt varnat för i 30 år har infallit, blivit värre med Reinfeldt, ännu värre med Löfven

Man har erkänt vilka det är som dominerar våldtäkter är kriminella begår brott

På 2 mandat med sossarna kommer det 2 "flyktingkriser" man ska upprepa samma sak med 2022 och Ukraina med 2015

Om sossarna ökar, SD minskar, skulle det bero på naiva sossar som gick till SD gick tillbaks till sossar?

Vänstern vill ha denna sjuka importerade samhällsutveckling, är bara se hur de försvarar kriminella invandrare och våldsupplopp och sitt hat mot Ebba Busch
Du har rätt i att SD haft rätt i det mesta, men vad har de för det nu när det blårser upp till storm i Sveriges närhet? Så jag tror det är fd. sossar som återvänder från SD till S igen pga "oroliga tider". Man söker trygghet och tycker att Maggan verkar vara rätt tuff ändå och inne på rätt spår.
Citera
2022-05-04, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du har rätt i att SD haft rätt i det mesta, men vad har de för det nu när det blårser upp till storm i Sveriges närhet? Så jag tror det är fd. sossar som återvänder från SD till S igen pga "oroliga tider". Man söker trygghet och tycker att Maggan verkar vara rätt tuff ändå och inne på rätt spår.

Tyvärr har SD missat många gånger när de fått rätt

Som nu senast när Magda erkänner "integrationen fungerar dåligt" som DN körde stor rubrik om

Såg knappt ingen reaktion om det?

Känns som SD missat tåget fälla allt om invandring man haft rätt sedan programmet diskutabelt med Aschberg från 1989

På Julafton visade man inslag om 100 000 "nyanlända" av 200 000 fortfarande är inskrivna 10 år i landet. Ingen som helst reaktion från SD

Kom "prognos" från SCB att det kan komma allt mellan 200 000 och 600 000 fler invandrare på 4 år, samma sak där, ingen reaktion från SD

Men ingen kan inte påstå SD fått rätt om det mesta de varnat för har hänt, blivit värre

Men Sverige är ju väldigt PK skadat, många kan inte tänka själv, kan bara läsa vantolkade rubriker
Citera
2022-05-04, 10:13
Medlem
Citat:
Man kan tycka partiet Nyans borde komma in i mätningarna vid det här laget om de plockar röster från sossarna? De har alltså lägre än AFS och FI nu?

Dom har väl inte ens lyckats få ihop sina 1500 underskrifter för att få en partibeteckning till valet så vitt jag vet? Datumet att lämna in det har passerat, så nyans kommer inte att delta i årets riksdagsval.
Citera
2022-05-04, 10:41
Medlem
Citat:
Du tycks glömma lööfet vägrar samarbeta med kommunisterna

Hur ska S C bilda Regering när MP åker ut?

Genom att Lööf sviker sitt löfte att inte samarbeta med VPK, precis som hon svek sitt löfte att inte släppa fram Stefan Löfvén som statsminister.
Citera
2022-05-04, 11:47
Medlem
Smugumins avatar
Jävlar vad kassa SD är asså! Lyckas sjunka efter påskoroligheterna! Forza vänstern!
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Citera
2022-05-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Jävlar vad kassa SD är asså! Lyckas sjunka efter påskoroligheterna! Forza vänstern!

Det är ju lite uppförsbacke när SVT pumpar ut en tillrättalagd bild av verkligheten dygnet runt. Hur många filmklipp med närbilder på aggressiva araber och afrikaner som vrålar ”allahu akbar” har vi sett på svt de senaste veckorna?
Citera
2022-05-04, 12:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Kan man tänka sig att merparten gick till KD medan KD tappade till M? Jag tänker då på Ebbas uttalande om att skjuta skarpt.
Citera
2022-05-04, 12:24
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Riksdagsvalet är kört för oppositionen. Hjärntvätten av Sveriges befolkning är för djup. Det enda intressanta på valvakan är skadeglädjen om MP och L åker ut.

Precis så känner jag.

Oppositionen under Ulv Kristerssons ledning är kass. Även om jag tycker att KD och SD gör bra ifrån sig, så förknippas de för mycket med usla M. Och pga M (som av allt att döma försöker nästan medvetet förlora valet) så är det i mångt och mycket redan kört om inte någon slags mirakel sker.

Magdalena Andersson har visat viss lugn i dessa kristider medan Ulv Kristersson sprattlat omkring och bara blivit värre med idiotiska (desperata) utspel ju närmare valet vi kommit.

Jag håller tummarna på att L åker ut. Det är just nu det enda viktiga för mig i det här valet. 2,5% för L med 4 månader kvar till valet. Dags att sänka skitpartiet som mest bara står i vägen.
Citera
2022-05-04, 12:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Tyvärr har SD missat många gånger när de fått rätt

Som nu senast när Magda erkänner "integrationen fungerar dåligt" som DN körde stor rubrik om

Såg knappt ingen reaktion om det?

Känns som SD missat tåget fälla allt om invandring man haft rätt sedan programmet diskutabelt med Aschberg från 1989

På Julafton visade man inslag om 100 000 "nyanlända" av 200 000 fortfarande är inskrivna 10 år i landet. Ingen som helst reaktion från SD

Kom "prognos" från SCB att det kan komma allt mellan 200 000 och 600 000 fler invandrare på 4 år, samma sak där, ingen reaktion från SD

Men ingen kan inte påstå SD fått rätt om det mesta de varnat för har hänt, blivit värre

Men Sverige är ju väldigt PK skadat, många kan inte tänka själv, kan bara läsa vantolkade rubriker
Man behöver presentera lösningar på problem och ha visioner samt ett positivt driv att förändra.

SD presenterar en mörk bild men inga konkreta lösningar som ger väljarna en känsla av optimism. Psykologiskt vänder sig människor bort från det som känns allt igenom negativt.

Jag säger det igen; kolla valfilmen från 2018! Katastrof!
Citera
2022-05-04, 12:34
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtillalla
Dom har väl inte ens lyckats få ihop sina 1500 underskrifter för att få en partibeteckning till valet så vitt jag vet? Datumet att lämna in det har passerat, så nyans kommer inte att delta i årets riksdagsval.

Jodå det kommer dom. Dom får väl inte färdigtryckta valsedlar man det är väl bara stt skriva "Nyans" på en blank valsedel antar jag?

https://www.partietnyans.se/partiet-nyans-ar-registrerat-hos-valmyndigheten/
Citera
2022-05-04, 12:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis så känner jag.

Oppositionen under Ulv Kristerssons ledning är kass. Även om jag tycker att KD och SD gör bra ifrån sig, så förknippas de för mycket med usla M. Och pga M (som av allt att döma försöker nästan medvetet förlora valet) så är det i mångt och mycket redan kört om inte någon slags mirakel sker.

Magdalena Andersson har visat viss lugn i dessa kristider medan Ulv Kristersson sprattlat omkring och bara blivit värre med idiotiska (desperata) utspel ju närmare valet vi kommit.

Jag håller tummarna på att L åker ut. Det är just nu det enda viktiga för mig i det här valet. 2,5% för L med 4 månader kvar till valet. Dags att sänka skitpartiet som mest bara står i vägen.
Håller med i stort, med tillägget att ett Afs över 1% är viktigt.

Dessutom har vi kommun och region, och där finns möjlighet att Afs kommer in någonstans.

Enligt en opinionsundersökning Afs lät göra av Sentio kan 9% av väljarna tänka sig att rösta på Alternativ för Sverige, så det finns potential.
Citera
2022-05-04, 12:42
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Man kan tycka partiet Nyans borde komma in i mätningarna vid det här laget om de plockar röster från sossarna? De har alltså lägre än AFS och FI nu?

Med tanke på att imamer i åratal nu (i väst) uppmuntrat muslimer att inte delta i demokratiska val, så vore det konstigt om Nyans kunde få mer än en bråkdel av muslimer i Sverige att gå och rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in