2022-03-11, 19:54
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Någon av er som har koll på om det verkligen är ukrainare som väller in i Sverige?

Men jag som umgåts med ukrainare här i Sverige kan intyga att det blir dubbelt fler än 200 000 därifrån.
Folk passar på förstår du...Samt deras män kan återförenas med sina familjer här i Sverige efteråt.
Citera
2022-03-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Men jag som umgåts med ukrainare här i Sverige kan intyga att det blir dubbelt fler än 200 000 därifrån.
Folk passar på förstår du...Samt deras män kan återförenas med sina familjer här i Sverige efteråt.

Hur kommer integrationen gå tror du?
Citera
2022-03-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Nu är det 2015 igen för naiva svenskar med godhetssjuka. "Kommer bidra". Vi som har lite koll kan istället upplysa om att ukrainare är lika korrupta som övriga post-sovjetiska folkslag. "Kan man lura staten ska man göra det". Sådan är deras moral. De är inte alls som oss eller andra väst-europeer utan helt annorlunda. Svartjobb och annat ekonomiskt fiffel är helt självklart för ukrainare. Inbilla dig inget annat.

När det blir krig någonstans i världen blir Sverige sittande med Svarte Petter. Detta verkar vara en naturlag.

Eh det där är individuellt. Kände en svensk kille som svartjobbade även fast han jobbade som kock och hade ett bra jobb. Blev själv erbjuden en gång svart anställning av araber, en kontorsstjänst som jag tackade nej till dels av moraliska skäl. Kanske dumt av mig dock när en del andra fuskar för att de är giriga och skiter i rätt och fel. (Är född i Östeuropa, kom som barn, bott här i 30 år, det var inget asyltrams) Det finns svenskar som fuskar med VAB och säkert annat, kände araber som fuskar med bidrag. Det går inte att generalisera, men absolut är inte slaver bättre än något annat folk. Därför skulle jag inte vara förvånad om det var ukrainare som trängde sig före i kön utanför Migrationsverket igår. You never know.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-11 kl. 20:27.
Citera
2022-03-11, 19:58
Medlem
Citat:

Det kommer dessvärre dröja innan kriget är över och ta ännu längre tid att bygga upp allt igen i landet. Många av flyktingarna som kommer hit kommer nog stanna permanent.
Citera
2022-03-11, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad gäller för alla hundar och katter, måste de i vanlig ordning vara vaccinerade mot rabies med intyg och chip eller sitta i karantän? Har inte sett att någon kontrollerar eller hindrar dem att komma in i landet. Inte heller att media bryr sig med frågor eller vad som gäller mer än att zooma in djuren. Detta kan medfara en otrolig smittspridning av rabies i landet av sällan skådat slag!
Klart att djuren ska få komma in i landet. Det är väl inte deras fel
Citera
2022-03-11, 20:01
Medlem
score!s avatar
Positivt inställd till detta. Arbetsamt folk. Riktiga kvinnor. Mannen arbetar bra. Bara de tar hänsyn till svensk kultur och inte begår massa brott. Välkommen till Sverige 🇸🇪
Citera
2022-03-11, 20:05
Medlem
Har inga problem med det.
Det enda är att jag vet att det kommer smusslas in tiotusentals Afghanska, Syriska män.

Ensamma mammor och barn kommer råka illa ut på flyktingboenden för de blandas upp med muslimska män. Vänta något år så kommer historierna komma. Hoppas verkligen dessa Européer inte blandas med MENA och Negrer kommer sluta i katastrof för stackarna som flyr ensamma från kriget.
Citera
2022-03-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad fan är det med dig din jävla idiot

Som sagt verklighetsfrånvänd så det skriker om det. Till och med S kommer stoppa invandringen av Ukrainare om någon/några veckor när de märker att det urartat fullständigt och KOSTAR för mycket. Samt allmänheten/valboskapet (utom dig då) ändrar i opinionen angående flyktingmottagningen.
Citera
2022-03-11, 20:06
Avslutad
Hjälper mycket hellre ukrainare än sandnegrer.
Citera
2022-03-11, 20:06
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Poppa popcornen, ska bli kul och höra Allahiansen prata om att bygga murar och skicka ut "Invandrare" medans SD försvarar Ukrainska flyktingar, such a clown world.
SD kommer inte få min röst i det här valet. Dom var för vaccinpass, öppnar upp för Nato medlemskap och nu vill dom ha hit tusentals Ukrainska flyktingar.
Citera
2022-03-11, 20:07
Medlem
Citat:
Okej så 400 000 till Sverige, du bara svamlar.
Så många kommer inte komma till Sverige för det klarar inte vårat land av.

Hade dock hellre skickat hem lite MENA män/Somalier som inte har i Sverige att göra, ge deras lägenheter till Ukrainska familjer direkt.
Citera
2022-03-11, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Som sagt verklighetsfrånvänd så det skriker om det. Till och med S kommer stoppa invandringen av Ukrainare om någon/några veckor när de märker att det urartat fullständigt och KOSTAR för mycket. Samt allmänheten/valboskapet (utom dig då) ändrar i opinionen angående flyktingmottagningen.
Varför låta 300 000 skäggbarn från Mellanöstern komma hit och porta 200 000 kvinnor och barn från Ukraina. Vilka vill man helst ha hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in