Citat:
Ursprungligen postat av
Rasseltass
Nu är det 2015 igen för naiva svenskar med godhetssjuka. "Kommer bidra". Vi som har lite koll kan istället upplysa om att ukrainare är lika korrupta som övriga post-sovjetiska folkslag. "Kan man lura staten ska man göra det". Sådan är deras moral. De är inte alls som oss eller andra väst-europeer utan helt annorlunda. Svartjobb och annat ekonomiskt fiffel är helt självklart för ukrainare. Inbilla dig inget annat.
När det blir krig någonstans i världen blir Sverige sittande med Svarte Petter. Detta verkar vara en naturlag.
Eh det där är individuellt. Kände en svensk kille som svartjobbade även fast han jobbade som kock och hade ett bra jobb. Blev själv erbjuden en gång svart anställning av araber, en kontorsstjänst som jag tackade nej till dels av moraliska skäl. Kanske dumt av mig dock när en del andra fuskar för att de är giriga och skiter i rätt och fel. (Är född i Östeuropa, kom som barn, bott här i 30 år, det var inget asyltrams) Det finns svenskar som fuskar med VAB och säkert annat, kände araber som fuskar med bidrag. Det går inte att generalisera, men absolut är inte slaver bättre än något annat folk. Därför skulle jag inte vara förvånad om det var ukrainare som trängde sig före i kön utanför Migrationsverket igår. You never know.