2022-03-09, 13:46
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
2021-12-12, 19:44
Ursprungligen postat av BezNazwy

"Jag vet och har lst p, du kanske inte sett att det r Aegirbio som diskuteras hr och drfr verkar frgande om innehllet. Jag har hjlpt dig med nedanstende lnkar och citerat s du kan uppdatera dig om aktuellt bolag och vad som diskuteras.
Problemet r att de kommunicerat olika och att det ndrats lngs med vgen. De hade mjlighet att informera till marknaden att de inte omsatt 40 miljoner innan de slppte rapporten. Vad har du fr sikt kring att bolaget undanhllit den informationen?

2021-11-23
"Omsttningen uppgick till 5,3 miljoner kronor."

2021-11-17
"Aegirbio meddelar att tidigare kommunicerade volymer och leveranstidpunkter frn den tidigare distributren Nowmed inte kommer att infrias under innevarande rkenskapsr."
https://www.avanza.se/placera/telegr...rias-i-ar.html

2021-10-07
"omsatte drygt 40 miljoner kronor i tredje kvartalet"

2021-08-24
Efter leverans kommer bolaget vara kassafldespositiva fr ret och dessutom ha ett positivt resultat.
https://www.avanza.se/placera/pressm...rsrapport.html

Ser fram emot att kunna fra en saklig diskussion, du har inte tillfrt ngot hittills gllande bolaget, aktien eller det som diskuteras i trden.

Mvh Bez

P.s. Ett mer passande namn till dig skulle vara om du bytte ut "stor" mot "liten", och brjar bete dig.
"

Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Fy fan allts jag orkar inte med dig. Ls p ordentligt och terkom igen! Allt r kommunicerad och du fastnar p gammal kebab hela tiden.

Jag har fortfarande inte sett ett svar p det jag riktade till dig i mitten av december, nu med Q4-rapporten avklarad och med den information man kan lsa ut ifrn den samt PM som kommit efter mitt inlgg s fr du grna bertta fr oss vad det r du ser som positivt och som en god investering i Aegirbio-aktien. Du har ju uppenbarligen ett intresse av att lgga kommentarer hr.

Aktien har gtt ner med cirka 80% sedan jag stllde frgorna i ovanstende inlgg riktat till dig.

Vad ser du som flera andra inte ser? Tacksam fr svar!

Sammanfattning till harenstorkuk
1.Du har inte svarat vad som r fel i tidigare inlgg, Ny chans nu.
2. Vad r det du har lst och frsttt som inte vi andra ser?
3. Du har blivit gd i debatten och verkligheten, frgor p det?

Till Bez Du r en evig optimist, hur kan du tro att kuk ska orka lsa alla orden de skrev, Om han mot frmodan ngon gng ikvll kommit igenom texten s lr risken vara verhngande att han inte frsttt den i alla fall. know your audience
Citera
2022-03-09, 17:48
Medlem
Johan Mllerstrm anhllen av EBM.
Vd fr Opticept och styrelseordfrande i SensoDetect.

Linde satt i styrelsen i bda bolagen innan han hoppade av fr att fokusera p Aegirbio.

3 anhllna och ytterligare personer utreds.
Citera
2022-03-09, 18:56
Medlem
Stmmer. Martin Linde lmnade Opticept 2021-10-13. Sensodetect lmnade han lite tidigare, i juni.

Linde r fr vrigt fortfarande styrelseledamot i Aegirbio-bolagen Viraspec AB och Thyrolytics AB.
Senast redigerad av strudelborg 2022-03-09 kl. 19:04.
Citera
2022-03-09, 21:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Snart kommer ordrarna smattra. Det tar tid att ompaketera miljarder tester och r vertygad att Schenker r p vg med hela sin flotta nu och hmta alla ordrar till Jackie och Asien med omnejd.

Vet inte om du r ironisk eller om du menar allvar.

Vad ska testas och varfr?
Citera
2022-03-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vet inte om du r ironisk eller om du menar allvar.

Vad ska testas och varfr?

Tyvrr r jag ironisk. Det finns inga ordrar och kanske inte ngra tester heller. Schenker hinner nog g i knken innan de fr ngon krning frn Aegir p grund av de hga dieselpriserna
Citera
2022-03-09, 22:06
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Tyvrr r jag ironisk. Det finns inga ordrar och kanske inte ngra tester heller. Schenker hinner nog g i knken innan de fr ngon krning frn Aegir p grund av de hga dieselpriserna

Du skriver hr s sllan, s det r svrt med ironi d.

Det finns knappt 20000 gare p Avanza, tminstone tusen av dom tror stenhrt p bolaget och r vertygad om att vi andra r ondskefulla individer som har som enda agenda att f dom att slja fr att vi sjlva eller ngra andra ska tjna pengar. Oklar logik bakom, men s har jag tolkat de f som jag talat med.

Det enda gldjande r att siffran ntligen kommit under 20000. Frhoppningsvis kpte de inte bull olja x12 idag fr pengarna.
Citera
2022-03-11, 10:38
Medlem
https://www.lifesciencesweden.se/art...r_insiderbrott

OptiCept Technologies & Sensodetect:
VD Johan Mllerstrm har anhllits av ekobrottsmyndigheten. Flera personer kan eventuellt omfattas. Brotten verkar ha begtts r 2000 och rr i huvudsak Sensodetect. Johan r nu slppt men misstanke kvarstr. Ingen status p vriga.

Aegirbios till nyligen VD Martin Linde tilltrdde som VD fr Sensodetect 2019 och lmnade sommaren 2021:
(https://www.medtechmagazine.se/artic..._i_sensodetect)

Kortfattat jobbar myndigheter lngsamt. EBM t ex ligger tv r efter i tiden. Inget r skert med Aegir. Det som iofs r bra fr aegir r att vra myndigheter har s stora resursbrister att vldigt f renden inleds. Lite mer komplexa upplgg (som i aegirs fall) har strre chans att komma undan. Den som inte tror mig kan fundera p varfr rjan Berglund fortfarande inte r hmtad..

Reflektion:
Hur lyckas Linde sylta in sig i all den hr skiten? Han borde ju vara en paria i Lunds entreprenrskretsar. Eller t om hela sveriges.
Senast redigerad av strudelborg 2022-03-11 kl. 10:45.
Citera
2022-03-11, 11:12
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg

VD Johan Mllerstrm har anhllits av ekobrottsmyndigheten. Flera personer kan eventuellt omfattas. Brotten verkar ha begtts r 2000 och rr i huvudsak Sensodetect. Johan r nu slppt men misstanke kvarstr. Ingen status p vriga.

Aegirbios till nyligen VD Martin Linde tilltrdde som VD fr Sensodetect 2019 och lmnade sommaren 2021:
(https://www.medtechmagazine.se/artic..._i_sensodetect)

Kortfattat jobbar myndigheter lngsamt. EBM t ex ligger tv r efter i tiden. Inget r skert med Aegir. Det som iofs r bra fr aegir r att vra myndigheter har s stora resursbrister att vldigt f renden inleds. Lite mer komplexa upplgg (som i aegirs fall) har strre chans att komma undan. Den som inte tror mig kan fundera p varfr rjan Berglund fortfarande inte r hmtad..

Reflektion:
Hur lyckas Linde sylta in sig i all den hr skiten? Han borde ju vara en paria i Lunds entreprenrskretsar. Eller t om hela sveriges.
rjan Berglund anvnde/ anvnder Ibra Kadabra som "hantlangare" Har inte tittat vilka uppdrag rjan har och huruvida han ens r insider i mer n sina egna brplockningsbolag (tror han r i den branchen (Jacky koppling?))

M.Linde r nog rtt s kall fr vidare uppdrag men var het nr det begav sig s att han lyckades trassla in sig r inte s konstigt i efterhand.
Problemet fr Johan Mllerstrm kvarstr. Redan misstanken ligger fortsatt som en vt filt ver OPTI kursutveckling och att erstta en VD i ett fr vrigt friskt bolag r ingen stor hndelse. Gissar p Time-out snart.
Men vi ska nog lsa sista PM frn OPTI dr JM hvdar att han inte var listad som insider i det bolaget som EBM utreder.

Fr AegirBio r nog situationen vrre. Covid r troligen frbi i de lnderna som betalar nstan vilket pris som helst fr tester.
vriga produkter Thyroidea och andra salivtestbaserade behver ett antal r till sljstart och drtill erforderligt kapital.
Citera
2022-03-11, 11:52
Medlem
Citat:
rjan Berglund anvnde/ anvnder Ibra Kadabra som "hantlangare" Har inte tittat vilka uppdrag rjan har och huruvida han ens r insider i mer n sina egna brplockningsbolag (tror han r i den branchen (Jacky koppling?))

Inte bara Ibra. ven Randow, Jennie, mfl. Insider-vinkeln r irrelevant. rjan pumpar med hjlp av andra.

Jacky och Nowmed r ngot annat. Tvtt eller sofistikerade ekobrott (typ momshrva) i kombination med eventuell pump. Om ngon har kpt Aegir billigt och slt dyrt i somras r det, om man man r smart, inte en insynsperson.

Citat:
M.Linde r nog rtt s kall fr vidare uppdrag men var het nr det begav sig s att han lyckades trassla in sig r inte s konstigt i efterhand.

Jo, det r konstigt. Finns gott om heta profiler som INTE trasslar in sig i skrp. Dessutom, en situation som den med Nowmed, Kevann Solutions och Nord kommer inte frn ingenstans. Vem startade kedjan?

Citat:
Problemet fr Johan Mllerstrm kvarstr. Redan misstanken ligger fortsatt som en vt filt ver OPTI kursutveckling och att erstta en VD i ett fr vrigt friskt bolag r ingen stor hndelse. Gissar p Time-out snart.
Men vi ska nog lsa sista PM frn OPTI dr JM hvdar att han inte var listad som insider i det bolaget som EBM utreder.

Det PMet var ungefr lika frtroendeingivande som Aegir-Patriks film om att de inte r ett bluffbolag. Det har han iofs rtt i, men hur de bemtte situationen lunkade mer skunk n fungerade som damage control.

Citat:
Fr AegirBio r nog situationen vrre. Covid r troligen frbi i de lnderna som betalar nstan vilket pris som helst fr tester.
vriga produkter Thyroidea och andra salivtestbaserade behver ett antal r till sljstart och drtill erforderligt kapital.

Korrekt.
Citera
2022-03-11, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg

Borde vl vara 2020 snarare n 2000 ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba

Problemet fr OPTI r vl att Johan Mllerstrm ven ger en hel del aktier. Tror han kpte ut grundaren Per Henrikssons andel.

Fr mig s har Johan Mllerstrm alltid framsttt som betydligt mer skurkaktig r Martin Linde, s det lr nog komma fram mer smuts om ekobrottsmyndigheten rotar vidare.
Citera
2022-03-11, 12:10
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Problemet fr OPTI r vl att Johan Mllerstrm ven ger en hel del aktier. Tror han kpte ut grundaren Per Henrikssons andel.

Fr mig s har Johan Mllerstrm alltid framsttt som betydligt mer skurkaktig r Martin Linde, s det lr nog komma fram mer smuts om ekobrottsmyndigheten rotar vidare.

Ska lgga ett "sista" inlgg om fel bolag i AegirBio trden.
En stor skillnad r att Ulf Hagman ledde Optifreeze som sedermera fusionerade med Arc Aroma. Ulf Hagman r styrelseordfrande i OPTI. Det borgar fr att JM inte haft lsa tyglar och kunnat gra vad som helst.

Stmmer att JM kpte ut PH mycket billigt kort tid fre kursrusningen + att JM (och personalen nyligen kpte stora mngder optioner (inlsen strax ver 120 SEK))

2020 r rtalet som EBM borrar i.
Citera
2022-03-11, 12:15
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

I min pm-fond, en memeportflj fr bolag som slpper PM med tvivelaktigt vrde fr att lyfta kursen, r opticept med. ven Intellego, dr Linde fr vrigt ocks satt i styrelsen. S jag r inte direkt frvnad, jag vntar bara p att Intellego ska bli indragna i en process.

Opticept har lyckats f ett vldigt hgt brsvrde, r inte direkt insatt i deras verksamhet, mer n att de strsslar med PM och naturligtvis inte gr med vinst.
Till Kirabo, jag antar det var denna lnk du menade
(FB) PM-fonden kp din biljett till mnen fr 5000 kr och flj med p resan
Senast redigerad av brolinlever 2022-03-11 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in