2022-03-04, 17:39
Medlem
Haha! Jag rknade med svengelska men det hr r ju ett skmt. Kul svar frn Messmer:

Itt hass binn samm tricki tajms fr de kampani diis past manths. Wtt is yr kamment?
- Thats putting it mildly uhm

Jag tyckte frra Aegirfilmen med Patriks fnoskler var riktigt illa. Hela idn och hur bolaget valde att bedriva damage control luktafe mer skubk och panikhandling n ngot annat .

Trots att det hr ocks ser amatrigt ut (den plagda vinjetteringen hjlper inte och verlag verkar det klippt av en mellanstadieelev)

s gr Messmer ett serist och tryggt intryck.

Problemet r att det inte spelar roll. inget av det han vill gra nu r inkomstbringande och kassan sinar. Dessutom har han suttit med och startat Aegir med Ingvarsson och Linde, frgan r hur avskiljd de menar att han varit fram tills nu?

Undrar fortfarande var Linde fick tag i Nowmed och gnget. Mjligt att kontakten var ngon annan p Aeg, och ven Linde blev blst. Jag menar, Ingvarsson r ju den som skrev PM om Messmers phittade influensrika utmrkelse, ett inte helt serist drag.

Min pong dr r att ven utan Linde r bolaget mer intresserade av att ge sken av kompetens n att faktiskt ha den, och sdana bolag ska man ge fan i att investera i. Eller anpassat fr Aegirs aktiegare: Hr ligger en hund begraven.

Just det. En till versttning. Det vi ser nu, frn bytet av Messmer som VD till den hr filmen och patentanskan, r frberedelser fr finansieringsrunda. Aegir frsker visa upp tillrckligt stora frndringar fr att trots historiken locka in kapital i bolaget.
Senast redigerad av strudelborg 2022-03-04 kl. 17:48.
Citera
2022-03-04, 18:05
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Haha! Jag rknade med svengelska men det hr r ju ett skmt. Kul svar frn Messmer:

Itt hass binn samm tricki tajms fr de kampani diis past manths. Wtt is yr kamment?
- Thats putting it mildly uhm

Jag tyckte frra Aegirfilmen med Patriks fnoskler var riktigt illa. Hela idn och hur bolaget valde att bedriva damage control luktafe mer skubk och panikhandling n ngot annat .

Trots att det hr ocks ser amatrigt ut (den plagda vinjetteringen hjlper inte och verlag verkar det klippt av en mellanstadieelev)

s gr Messmer ett serist och tryggt intryck.

Problemet r att det inte spelar roll. inget av det han vill gra nu r inkomstbringande och kassan sinar. Dessutom har han suttit med och startat Aegir med Ingvarsson och Linde, frgan r hur avskiljd de menar att han varit fram tills nu?

Undrar fortfarande var Linde fick tag i Nowmed och gnget. Mjligt att kontakten var ngon annan p Aeg, och ven Linde blev blst. Jag menar, Ingvarsson r ju den som skrev PM om Messmers phittade influensrika utmrkelse, ett inte helt serist drag.

Min pong dr r att ven utan Linde r bolaget mer intresserade av att ge sken av kompetens n att faktiskt ha den, och sdana bolag ska man ge fan i att investera i. Eller anpassat fr Aegirs aktiegare: Hr ligger en hund begraven.

Just det. En till versttning. Det vi ser nu, frn bytet av Messmer som VD till den hr filmen och patentanskan, r frberedelser fr finansieringsrunda. Aegir frsker visa upp tillrckligt stora frndringar fr att trots historiken locka in kapital i bolaget.

Den sista delen om finansieringsrundan, dr verkar det som att det r ngot nytt p ingng," i am really excited about som stuff that are going to come out shortly "- typ det Messmer sa fritt frn minnet. S det ska bli intressant om det faktiskt r ett test eller ett hypemeddelande av ngot slag. Eller bda delarna. Det r lite svrt att veta vad, d "stuff" kan betyda mycket.

Fr att finansieringen inte ska spda ut aktiemngden med 50% s behver det hnda ngot positivt i bolaget s kursen lyfter. Aegir behver ta in en bit ver 100 miljoner bara fr att verleva 12 mnader till, s goda rd brjar bli dyra. Rcker godknnande frn NB nu, tveksamt, men jag har haft fel frr, srskilt vad gller kursrrelser i Aegirbio.
Vi fr se om Brad r bra p att slja drmmar och visioner, det kommer behvas
Citera
2022-03-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Den sista delen om finansieringsrundan, dr verkar det som att det r ngot nytt p ingng," i am really excited about som stuff that are going to come out shortly "- typ det Messmer sa fritt frn minnet. S det ska bli intressant om det faktiskt r ett test eller ett hypemeddelande av ngot slag. Eller bda delarna. Det r lite svrt att veta vad, d "stuff" kan betyda mycket.

Fr att finansieringen inte ska spda ut aktiemngden med 50% s behver det hnda ngot positivt i bolaget s kursen lyfter. Aegir behver ta in en bit ver 100 miljoner bara fr att verleva 12 mnader till, s goda rd brjar bli dyra. Rcker godknnande frn NB nu, tveksamt, men jag har haft fel frr, srskilt vad gller kursrrelser i Aegirbio.
Vi fr se om Brad r bra p att slja drmmar och visioner, det kommer behvas

Jag tror energi och kapital sinat ganska rejlt fr de okunniga "aktie garna" i bolaget, krvs ju fler som inte begriper verkligheten som ska stoppa in sina pengar fr att kursen ska komma upp. Finns det? Isfall reagerar jag med bestrtning.

Hur mnga PM om patensanskning osv ska komma innan de aviserar en Nyemission? Fr den borde vara runt hrnet. Emissionskurs 8 kr och TO1, 2, 3, 4 eller First North vaknar till och avnoterar bolaget pga historiken med felaktig och bristfllig information till marknaden?

Med tanke p den anstrngda kassan i bolaget s undrar jag om det varit ytterligare en pengainsamling i Discord-gruppen? Hela avgiften till Bolagsverket r nmligen numera betald.
Citera
2022-03-05, 12:47
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
Jag tror energi och kapital sinat ganska rejlt fr de okunniga "aktie garna" i bolaget, krvs ju fler som inte begriper verkligheten som ska stoppa in sina pengar fr att kursen ska komma upp. Finns det? Isfall reagerar jag med bestrtning.

Hur mnga PM om patensanskning osv ska komma innan de aviserar en Nyemission? Fr den borde vara runt hrnet. Emissionskurs 8 kr och TO1, 2, 3, 4 eller First North vaknar till och avnoterar bolaget pga historiken med felaktig och bristfllig information till marknaden?

Med tanke p den anstrngda kassan i bolaget s undrar jag om det varit ytterligare en pengainsamling i Discord-gruppen? Hela avgiften till Bolagsverket r nmligen numera betald.

Sknt att hra att de fick ihop summan till bolagsverket Jag var nstan beredd att donera en slant fr att inte mista underhllningen, nr jag nd ska sknka till Ukrainas offer.

Ngot att hlla koll p i samband med att Aegir ynglar av sig en hg med TO r om Aktiepionjren gr comeback i aktien. Han gillar att blsa sina fljare genom TO d dessa ofta fr rejla tuppjuck nr ngon obetydlig hndelse fr den dda patienten att sprattla till

Jag tror nog ditt tlamod om Aegirs patent kommer att prvas minst en gng till, frmodligen fler under ret. Frn den ljusa sidan s kommer uppdateringar om intkter dremot inte st fr ngra strningsmoment kommande ret. Jag hoppas den balansen kan vara till hjlp fr tlamodet.

Ditt tlamod borde inte riskera att prvas under s lng tid, d jag r rdd fr att Aegirbio har mindre pengar i kassan n de flesta skribenter hr och lngt hgre utgifter. Det enda vi vntar p r en kursdrivande event, s att de drefter kan bertta de goda nyheterna: Alla A ska f kpa fler billiga aktier i en emission, p niver vi aldrig ser igen
Citera
2022-03-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Alla A ska f kpa fler billiga aktier i en emission, p niver vi aldrig ser igen

"Niver vi aldrig ser igen" fick de verkligen rtt i nr de skrev det resan ner frn 280 kronor med upprepade inlgg. Men tyvrr s mste de menat t andra hllet, ven om de r rtt tappade s tror jag inte de medvetet kper aktier med tron att den ska g ner ven om de r glada ver att f kpa i "rean".
Citera
2022-03-07, 03:05
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Haha, lskar hur eran bitterhet lyser igenom p avbytarbnken, sjlv gjorde man sig en 40% hacka p en dag, inte fy skam. Nu blir det att ta helg och fira att man fick ngra mnadslner igen. Jag har inte ens sett Patriks intervju nnu, men ska bli intressant att objektivt g igenom vad som sgs.

Knappast mnga avanzianer som slt av sitt innehav, sga vad man vill, med den enorma nedgngen vxer garkren till sig rejla ballar, gr man vidare uppt kommer man vara immun mot framtida dippar

Hur gick det sen... han du ut, eller kper du fortfarande dippen?
Citera
2022-03-08, 11:48
Medlem
Snart r aktiekursen lgre n introduktionskurs fr ngra r sedan. S gr det nr man kr med lgner och presterar smre n sm barn som knackar drr & sljer majblommor.

Brsvrdet r dock hela 200 miljoner till kurs 12 kr. Ett rimligare brsvrde r 25-50 mkr, dvs. 1,5-3kr.
Senast redigerad av charlie80 2022-03-08 kl. 11:50.
Citera
2022-03-08, 13:30
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Snart r aktiekursen lgre n introduktionskurs fr ngra r sedan. S gr det nr man kr med lgner och presterar smre n sm barn som knackar drr & sljer majblommor.

Brsvrdet r dock hela 200 miljoner till kurs 12 kr. Ett rimligare brsvrde r 25-50 mkr, dvs. 1,5-3kr.

Lugn, det kommer, eventuellt blir det nnu lgre, emissionen/lnen drar ut vldigt p tiden. Tur att finanschefen slutade frra veckan, annars hade han nog haft bldande magsr nu.

Det luktar....
Citera
2022-03-08, 18:48
Medlem
Vad r det fr mirakel aktiegarna frvntar sig ska ske med kursen? Bolaget har i senaste rapporten aviserar att de ekonomin r anstrngd (dock inte "akut", men i normal Aegirbio-anda ska man nog ta det mesta som meddelas med en nypa salt.)

Brsvrdet som avspeglas i kursen r alldeles fr hgt och gr inte att motivera.

Tror ni att det ska komma ngot som fr upp nuvarande kursen till hgre niver n efter en eventuell nyemission? Om kapitaltillskottet sker via en nyemission kommer den med strsta sannolikhet ha en rejl kursrabatt.

Bolaget gjorde ett frsk att kpa upp DC och den affren misslyckades fullstndigt och tur var det fr de aktiegarna. Sannolikt kommer det inte vara aktuellt igen med ngot annat bolag d det skeppet r brnt och Aegirbio lr inte f s ltt att ta in kapital i form av ln med ngon hyfsad rnta, lyckas de med ett ln s ska det betalas tillbaka och d r det sannolikt aktiegarna som fr skjuta till den slanten i slutndan fr de klarar inte ens av att slja covidtester i ngon strre utstrckning trots att andra kinesiska skittester slt slut. Hur dessa bolag lyckades med godknda beskrivningar mste vara en gta.

Bolaget har visat gng p gng sin ofrmga att leverera korrekta pm och komma med information som visar sig stmma gllande frsljning och det r mrkligt att de inte slngts ut frn brsen eller ens ftt ngon varning.

Kan ngon av dessa 20.000+ aktiegare frklara fr mig vad jag missat sedan 300 kronorsnivn och resan nedt och varfr man behller aktier i bolaget?

Ser fram emot en diskussion. Vad r det ni ser?
Citera
2022-03-08, 22:58
Medlem
G vidare med era liv.
Citera
2022-03-09, 07:00
Medlem
Snart kommer ordrarna smattra. Det tar tid att ompaketera miljarder tester och r vertygad att Schenker r p vg med hela sin flotta nu och hmta alla ordrar till Jackie och Asien med omnejd.
Citera
2022-03-09, 10:17
Medlem
2021-12-12, 19:44
Ursprungligen postat av BezNazwy

"Jag vet och har lst p, du kanske inte sett att det r Aegirbio som diskuteras hr och drfr verkar frgande om innehllet. Jag har hjlpt dig med nedanstende lnkar och citerat s du kan uppdatera dig om aktuellt bolag och vad som diskuteras.
Problemet r att de kommunicerat olika och att det ndrats lngs med vgen. De hade mjlighet att informera till marknaden att de inte omsatt 40 miljoner innan de slppte rapporten. Vad har du fr sikt kring att bolaget undanhllit den informationen?

2021-11-23
"Omsttningen uppgick till 5,3 miljoner kronor."

2021-11-17
"Aegirbio meddelar att tidigare kommunicerade volymer och leveranstidpunkter frn den tidigare distributren Nowmed inte kommer att infrias under innevarande rkenskapsr."
https://www.avanza.se/placera/telegr...rias-i-ar.html

2021-10-07
"omsatte drygt 40 miljoner kronor i tredje kvartalet"

2021-08-24
Efter leverans kommer bolaget vara kassafldespositiva fr ret och dessutom ha ett positivt resultat.
https://www.avanza.se/placera/pressm...rsrapport.html

Ser fram emot att kunna fra en saklig diskussion, du har inte tillfrt ngot hittills gllande bolaget, aktien eller det som diskuteras i trden.

Mvh Bez

P.s. Ett mer passande namn till dig skulle vara om du bytte ut "stor" mot "liten", och brjar bete dig.
"

Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Fy fan allts jag orkar inte med dig. Ls p ordentligt och terkom igen! Allt r kommunicerad och du fastnar p gammal kebab hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
G vidare med era liv.

Jag har fortfarande inte sett ett svar p det jag riktade till dig i mitten av december, nu med Q4-rapporten avklarad och med den information man kan lsa ut ifrn den samt PM som kommit efter mitt inlgg s fr du grna bertta fr oss vad det r du ser som positivt och som en god investering i Aegirbio-aktien. Du har ju uppenbarligen ett intresse av att lgga kommentarer hr.

Aktien har gtt ner med cirka 80% sedan jag stllde frgorna i ovanstende inlgg riktat till dig.

Vad ser du som flera andra inte ser? Tacksam fr svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in