• 1
  • 2
2021-11-05, 14:08
Medlem
brolinlevers avatar
PM-Fonden

Tänkte starta en ny tråd med inriktning på det placera-användare älskar mest av allt PM. Jag vill ha förslag på 5-10 bolag som skickar ut PM med samma frekvens som en kärlekskrank stalker skickar kärleksbrev till Lasse Berghagen.

Bolag som släpper ordsallads-PM som i bästa fall innehåller LOI och ramavtal, eller PM med nyheter om lyckade studier från Långtbortistan är den typ av företag jag söker. Jag vill alltså inte ha förslag på värdebolag som redan levererar på sista raden utan de bolag som släpper PM någon vecka innan rapport eller nyemission

Mitt förslag är Intellego där jag själv är aktieägare och har fått se mitt innehav öka med 100 % samtidigt som omsättningen minskat till 2 miljoner senaste kvartalet.
Fyll på med förslag, motivering och delta gärna själva. Portföljen kommer att delas via shareville så småningom
Citera
2021-11-08, 17:51
Medlem
bajssprutans avatar
Bajsis to the rescue!

Ett av dagens aktietips i soptippstråden var:
Citat:
Dltx upp 15% idag med så det får gå som denna veckas tips också

Nu 13 kr, själv köpte jag på ca 50 så inte så fint på mitt konto

Men nu har de anställt en svensk firma för att få lite marknadsmassage. Så vi ser nog 100 kr strax
Anställt en svensk firma säger du ? Undrar vilka då ?
Står inget på wt-avanza. Men vi kollar nordnet...
Citat:
(Oslo, 4 November 2021) DLT ASA (DLTx, OSE: DLTX) have entered an agreement with
Mangold Fondkommission AB in Sweden to attract more attention from the Swedish capital markets.

Nu är den ju nypumpad, men det är krypto och Mangold på samma gång. Här kommer det att spruta peämm och betalda analyser.

Kanske man bör invänta ras för att ta position.
Citera
2021-11-08, 18:19
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Bajsis to the rescue!

Nu är den ju nypumpad, men det är krypto och Mangold på samma gång. Här kommer det att spruta peämm och betalda analyser.

Men tack för tipset och inlägget, det började bli riktigt tragiskt med den här trådstarten.
Jag hade tänkt flytta mitt innehav av Intellego till ett nytt ISK-konto, men det går tydligen inte, eller så kan jag inte. Så jag får köpa nya för 500 kr, men jag väntar till efter rapporten då det går upp för idioterna på placera att LOI är inte samma som ordrar. Får kolla om det är någon rapport runt hörnet på ditt förslag också, annars är det bara till att köpa skiten,
Citera
2021-11-25, 09:26
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Bajsis to the rescue!

Idag var det meningen att pm-fonden skulle ta position i Intellego, men av någon outgrundlig anledning tycker idioterna på placera att 3 miljoner i omsättning, res minus 1 miljon på kvartalet, var en superrapport. Samma omsättning som ifjol detta kvartal.

De har 93% i marginal vilket det fokuseras på, samt att de ökade oms från föreg kvartal . De ser ut landa på en årsomsättning under 10 miljoner när Pareto prognosticerat 15 milj för en riktkurs på 9 kr. kursen på 15 kr nu upp 9%. Vad är det för fel på folk?

Ps. Pareto är inget att lita på såklart, men när man inte ens kan nå deras mål för att värderas till 9 kr så är det illa. Man får dock ge VD att han kan skriva PM på rätt sätt
Citera
2021-11-25, 10:07
Medlem
Skit I det här och köp baba för pengarna istället.

Mvh
Citera
2021-11-25, 13:03
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Skit I det här och köp baba för pengarna istället.

Mvh

PM-fonden är en memegrej. Är det alibaba du menar? Och i så fall uppfyller de kriteriet med att släppa massor av tvivelaktiga pm?
Citera
2021-11-25, 13:53
Medlem
smoerreboms avatar
First majestic är ett bra kärninnehav. Bra utväxling i förhållande till silverpriset. Man ska inte krångla till saker och det finns hur mycket som helst att handla med
Citera
2021-11-25, 14:36
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
First majestic är ett bra kärninnehav. Bra utväxling i förhållande till silverpriset. Man ska inte krångla till saker och det finns hur mycket som helst att handla med

Jag tackar för tipset och ska kolla upp det då jag tycker om gruvor.

Men för att platsa i PM-fonden ska bolagen gödsla med PM, i form av ordsallad, loi,ramavtal, mm allt möjligt som sällan ger en spänn på sista raden.

Uppfyller ditt tips det kriteriet så åker dom in direkt??

Gjorde själv en snabbkoll, och de släpper knappt något utöver rapporterna. Den är det bakläxa på.
Jag letar inte värdebolag, utan bolag som strösslar med PM
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-25 kl. 14:40.
Citera
2021-11-25, 14:44
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Bajsis to the rescue!

Fan att jag inte köpte den här på en gång. Det hade varit en flygande start för PM-fonden. upp 25% sedan ditt inlägg
Citera
2021-11-25, 15:07
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag tackar för tipset och ska kolla upp det då jag tycker om gruvor.

Men för att platsa i PM-fonden ska bolagen gödsla med PM, i form av ordsallad, loi,ramavtal, mm allt möjligt som sällan ger en spänn på sista raden.

Uppfyller ditt tips det kriteriet så åker dom in direkt??

Gjorde själv en snabbkoll, och de släpper knappt något utöver rapporterna. Den är det bakläxa på.
Jag letar inte värdebolag, utan bolag som strösslar med PM
Trodde det var Precious metals, då får jag be om ursäkt!
Citera
2021-11-25, 15:12
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Trodde det var Precious metals, då får jag be om ursäkt!

Ingen fara, tänkte inte ens på att det var samma två första förrän nu. Nej, här är det bolag som placera-mobben gillar som gäller och vad älskar dessa mer än ett saftigt PM!?
Citera
2021-11-25, 15:19
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
PM-Fonden

Tänkte starta en ny tråd med inriktning på det placera-användare älskar mest av allt PM. Jag vill ha förslag på 5-10 bolag som skickar ut PM med samma frekvens som en kärlekskrank stalker skickar kärleksbrev till Lasse Berghagen.

Bolag som släpper ordsallads-PM som i bästa fall innehåller LOI och ramavtal, eller PM med nyheter om lyckade studier från Långtbortistan är den typ av företag jag söker. Jag vill alltså inte ha förslag på värdebolag som redan levererar på sista raden utan de bolag som släpper PM någon vecka innan rapport eller nyemission

Mitt förslag är Intellego där jag själv är aktieägare och har fått se mitt innehav öka med 100 % samtidigt som omsättningen minskat till 2 miljoner senaste kvartalet.
Fyll på med förslag, motivering och delta gärna själva.

Länk till shareville, https://www.shareville.se/profiles/b...tfolios/575538

då jag inte orkar vänta längre på den oundvikliga dumpen i DLTX, så kliver jag på. DLTX blir därmed första månbiljetten. Så snart avanzianerna begriper att Intellegos rapport i själva verket var under prognos och rätt så pissig överlag så ska jag in i den också. Classe gillar att strössla PM över marknaden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in