2022-03-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Du har uppenbarligen inte läst dokumentet. Eller hur?

Jag vet inget om alla andra dokument som postats men just det dokumentet är ju ett avtal om samarbete för att förhindra spridning. Fantisera inte ihop något annat.

Jag har läst det. Här är ett citat från sida 4. Orkade du inte skumma mer än omslaget? Och ändå har du så starka åsikter om det. Bra jobbat sojapojken.

” Central Sanitary Epidemiological Station (Kyiv), and other facilities in Ukraine identified by the Ministry of Health of Ukraine, and that could be used in the development of biological weapons, the U.S. Department of Defence shall provide assistance to the Ministry of Health of Ukraine at no cost, subject to the availability of funds appropriated for this purpose, in accordance with the terms of this Agreement.”
Citera
2022-03-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Jag har läst det. Här är ett citat från sida 4. Orkade du inte skumma mer än omslaget? Och ändå har du så starka åsikter om det. Bra jobbat sojapojken.

” Central Sanitary Epidemiological Station (Kyiv), and other facilities in Ukraine identified by the Ministry of Health of Ukraine, and that could be used in the development of biological weapons, the U.S. Department of Defence shall provide assistance to the Ministry of Health of Ukraine at no cost, subject to the availability of funds appropriated for this purpose, in accordance with the terms of this Agreement.”

Med andra ord har USA full kontroll över alla biolab som de har betalat för och sedan skänkt till Ukraina -eftersom de ALLA har tillstånd för att jobba med patogener (se långa listan med länkar för info på varje lab)
Citera
2022-03-11, 01:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Startade en tråd här på samma ämne för några dagar sedan.
Tyvärr blev den senare flyttad till "konspirationsteorier" efter att diskussionen tydligen blev lite för yvig.
(FB) USA / Pentagon bio-lab i Ukraina. Skäl till Rysslands invasion?

Enligt den här artikeln så forskas det bla på "bio-defence", med lokala soldater som "frivilliga" försökskaniner.
https://dilyana.bg/documents-expose-us-biological-experiments-on-allied-soldiers-in-ukraine-and-georgia/

Vidare så kan man också med fördel läsa "fact checks" på ämnet, och lägga märket till vilka detaljer de undviker att "debunka". Det brukar vara en ledtråd.

Ett tips, om man vill undvika att tråden flyttas, är att inte nämna den där "pandemin" som börjar på "C".

Biologiskt försvar är vagt. Vad mer specifikt är det som det forskas på?
Citera
2022-03-11, 01:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Covid-19 har säkert tagita fram där

Trodde foliehatten.
Citera
2022-03-11, 01:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Skulle kunna köpa ditt resonemang om det rörde sig om kemiska vapen, och inte biovapen.
Det fina med biovapen är att det inte behövs någon fabrik. Eller snarare så kan "fabriken" vara en fladdermus, eller du och jag.
NVidia behöver en fysisk fabrik för sina grafikkort. Men Microsoft behöver ingen fabrik för sitt värdelösa operativsystem. Bio-vapen är ju dessutom "shareware".

Men just fallet Anthrax kanske är ett undantag? Att man behöver en viss mängd pulver eller nåt sånt? Det var väl en naturlig patogen från början, som sen blev "weaponized"? Inte så insatt.

Alla biologiska vapen som finns är utvecklingar av redan existerande virus, bakterier och gifter, och jo, det krävs omfattande produktionskapacitet, för att inte tala om en ännu större kapacitet för att omvandla produkten tilö användbara vapensystem (d.v.s. spridningsutrustning, robotstridsspetsar, granater o.s.v.

All biologisk vapenforskning och produktions som hittills existerat säger just precis det.

Citat:
Att bio-lab existerar i Ukraina råder det nog ingen diskussion om. Inte heller att USA har militär inblandning och finansierar. Dock kan syftet och graden av inblandning diskuteras. Det som DARPA håller på med kallas ju för "bio-defence" nuförtiden. Kanske är helt oskyldigt. Vad vet jag?

Kolla TS. Nuland gör ett officiellt uttalande om att Ukraina har bio-lab.
Sen kan du också läsa den "fact-check" från politifact som jag diskuterar i detta inlägg: https://www.flashback.org/sp79437868
Där bekräftas att bio-lab definitivt finns i Ukraina. Och att "US defence department" är inblandade. De har ett "partnership".
Dock säger rubriken att "There are no US run biolabs in Ukraine". Men det låter mer som en administrationsteknisk detalj.
Det antyds även mellan raderna att USA står för finansiering.

Om du vill ha mer rakt på sak så rekommenderar jag denna artikel från en bulgarisk gräv-journalist:
https://dilyana.bg/documents-expose-us-biological-experiments-on-allied-soldiers-in-ukraine-and-georgia/

Artikeln går in lite mer i detalj på graden av USA / Pentagons inblandning.

Det existerar lab för biologisk forskning av olika slag i alla vita och asiatiska länder som finns i världen.

Vad jag menade var alltså att jag sett noll och ingen opartisk och vettig information som säger att Ukraina har en forsknings och produktionskapacitet för biologiska vapen, med eller utan stöd av USA.
Citera
2022-03-11, 01:50
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Tucker Carlson: Someone needs to explain why there are dangerous biological weapons in Ukraine. The Pentagon is lying about this - why?
https://www.foxnews.com/opinion/tucker-we-have-right-know-this
Tucker Carlson gräver sin egen grav precis som alla andra högerextremister.

Det lilla goda med putlers invasion av Ukraina är att alla trollen nu spricker i solljuset.
Tucker. Trump. LePen. Salvini.
Citera
2022-03-11, 02:25
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Biologiskt försvar är vagt. Vad mer specifikt är det som det forskas på?

För vagt?
Inte jag som hittade på termen, så skyll inte på mig. Det är en sk eufemism.
Som "försvarsindustri". Det är också lite av en eufemism.

Vad forskas det på?
Läs artikeln som länkas i inlägget du svarade på.

You're welcome.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Alla biologiska vapen som finns är utvecklingar av redan existerande virus, bakterier och gifter, och jo, det krävs omfattande produktionskapacitet, för att inte tala om en ännu större kapacitet för att omvandla produkten tilö användbara vapensystem (d.v.s. spridningsutrustning, robotstridsspetsar, granater o.s.v.

All biologisk vapenforskning och produktions som hittills existerat säger just precis det.

Hmm. Låter fortfarande som om du pratar om kemiska vapen. När du pratar om robotstridspetsar och granater och sånt. Ska man stoppa in lite blödarfebervirus i en stridsspets och hoppas att den som blir träffad blir sjuk?
Hur ser "spridningsutrustning" för biovapen ut? Ett munskydd perforerat med små hål?

Men ok. Om du säger det så. Jag är ingen vapenexpert, så jag tänker inte tjafsa med en avatar iförd "mopp suit".

Citat:
Det existerar lab för biologisk forskning av olika slag i alla vita och asiatiska länder som finns i världen.

Vad jag menade var alltså att jag sett noll och ingen opartisk och vettig information som säger att Ukraina har en forsknings och produktionskapacitet för biologiska vapen, med eller utan stöd av USA.

Problemet nuförtiden är väl att få är överens om vad som är att betrakta som en opartisk källa. Säker på att du läst igenom de källor som länkats i tråden hittills? Om du gjort det så får jag anta att du anser att dessa är partiska. Vad räknar du själv som opartiska källor? I ett krig?

Jag vidhåller att det bästa i såna här situationer faktiskt är att läsa "fact-checks" från typ Snopes eller Politifact. (Nej, jag skojar inte.)

De brukar aldrig medvetet blåljuga om fakta. Så om man lägger märket till vad de INTE nämner så vet man på ett ungefär var det osar katt. Särskilt när det finns allvarliga specifika anklagelser som ignoreras helt i "fact checks" så kan man vara rätt säker på att det finns en del sanning i dessa. Lägg också märket till exakt vilket påstående som "debunkas". Om påståendet är väldigt grammatiskt tillkrånglat så betyder det att dom har fått anstränga sig.

Brukar funka rätt bra som tumregel.
Citera
2022-03-11, 02:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
För vagt?
Inte jag som hittade på termen, så skyll inte på mig. Det är en sk eufemism.
Som "försvarsindustri". Det är också lite av en eufemism.

Vad forskas det på?
Läs artikeln som länkas i inlägget du svarade på.

You're welcome.

Eller så lägger du fram det relevanta istället för att köra med vaga termer som inte säger något. Det är troligen en icke-grej som vanligt.
Citera
2022-03-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide

Det lilla goda med putlers invasion av Ukraina är att alla trollen nu spricker i solljuset.
Hur är man högerextremist för att man undrar varför USA stöttar/äger suspekta labb i Ukraina? Hur hade USA reagerat om Ryssland haft liknande i Mexiko precis vid södra gränsen?

Förstår att det är svårt att förstå för Nato-troll att bägge sidorna är lika illa, men ni svagsinta måste vara hysteriska över något precis som Aftonbladet vill att ni globalister ska vara, rädda och ynkliga

När det gäller mer on-topic så är pedo-Joe och USA skyldiga att förklara sig? När fördöms detta av msm och västvärlden tro? Inte är vi väl hycklare?
Citera
2022-03-11, 02:41
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide

Hehe jasså det är snarare Biden, Obama och demokraterna som svettas nu, de har ju gjort en hel del affärer med Ukraina. Det är popcorntime för Tucker och Trump nu när leftisarna ska förklara varför amerikanska skattepengar går till biolabs i Ukraina.
Citera
2022-03-11, 02:41
Medlem
Citat:
Eller så lägger du fram det relevanta istället för att köra med vaga termer som inte säger något. Det är troligen en icke-grej som vanligt.
Antar du var lika naiv och lättlurad när ni kallade folk foliehattar för att dom sa att flera doser vaccin skulle krävas inom snar framtid, tröttnar du/ni lättlurade på att alltid ha fel?

Det är nu ute och bekräftat att dessa labb existerar och nu borde media)om dom fortfarande vart neutrala samt journalister) börja gräva fram sanningen vad den är? Håller du med? Om det nu är ett vanligt labb borde väl vi få veta detta?
Citera
2022-03-11, 02:43
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Att du avstår att läsa en artikel man lägger fram under näsan på dig föranleder mig att tro att du är föga intresserad av ämnet, och mest vill tjafsa. Din historik motsäger inte det antagandet.

Eftersom jag redan inkluderade en kort sammanfattning av artikeln i TS till denna tråd, så länkar jag här:
https://www.flashback.org/t3398309

Nu tror jag inte att du kommer läsa den heller, eller säga nåt vettigt om saken. Men om någon annan är intresserad så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in