2022-03-12, 15:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Kommer såklart dröja innan vi får svar på det. Om det nu någonsin blir 100% klarlagt. Men det hör ju till sakens natur.

Att dom forskar på farliga patogener, och Pentagon helt uppenbart är inblandat vet vi dock. Att Pentagon skulle vara inblandat utan att det finns något militärt syfte med forskningen faller lite på sin egen orimlighet.

Kanske är det bara nån slags defensiv forskning, typ att de forskar på hur de ska skydda sig militärt vid bio-angrepp. Det vore ju skönt i så fall. Ifall dom inte sysslar med att göra virus farligare än de redan är. Vi har ju haft nog med läskiga lab-läckor på ett tag tycker man.

I värsta fall så forskar de även på hur de kan använda patogener för att slå ut en militär motståndare. Av det skälet så kan man ju förstå att ryssarna är lite lätt missnöjda med att ha sådana USA-backade lab på sin bakgård. Amerikanska militärforskare med diplomatpass som springer runt och har sig.

På samma sätt som USA självklart skulle gå i taket om Ryssland skulle visa sig ha ett sånt avtal med typ Brasilien, eller Cuba. Jag tror nog inte att vår verklighetsuppfattning skiljer sig åt på just den punkten. Eller hur?

Men om du vill ha färdigtuggade svar så får du väl återkomma till tråden typ i sommar. Bilden lär klarna efterhand.
Så kan du bara lapa i dig, slippa tänka och dra egna slutsatser.

Dra slutsatser på för vag grund är dumt. Det är därför jag efterfrågar mer substans.
Citera
2022-03-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ryssarnas och Putlers så kallade oro är ännu ett svepskäl för att försöka berättiga invasionen. Det jag direkt kan konstatera är att det saknas belägg för biologisk vapen utveckling i Ukraina och att det verkar vara en stor samling virrpannor, nyttiga idioter eller ryska troll som huserar på det här forumet. Jag skäms å dessas vägnar.

Men hur kan du veta det? Ryssen har alltid varit och är fortfarande långt mer paranoid än vad många tror och man har haft skäl till sin paranoia. Avsaknaden av bevis är i sig ett falskt påstående. Vi har USA som säger "ja vi har haft "research" vilket är en lek med ord. Biovapen är nämligen olagliga att tillverka/forska på så länge det inte är för "försvar" Varför man har labb i ett land som Ukraina är direkt extremt obekvämt för mig. Jätteintressant ställe som f.ö skiljer sig enormt mycket från te.x Wuhan.

Ukraina är ett laglöst skithål där du kan komma undan med vad du vill, vilket troligtvis är exakt därför dessa labb finns där.
Citera
2022-03-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ryssarnas och Putlers så kallade oro är ännu ett svepskäl för att försöka berättiga invasionen. Det jag direkt kan konstatera är att det saknas belägg för biologisk vapen utveckling i Ukraina och att det verkar vara en stor samling virrpannor, nyttiga idioter eller ryska troll som huserar på det här forumet. Jag skäms å dessas vägnar.

Du framstår ju som en sansad person som drar slutsatser efter fakta och inte alls någon med en förutbestämd mening om hur världen ser ut och att all statlig info är 100% sanning och alla med någon som helst skepticism är ryska troll.
Citera
2022-03-12, 15:49
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du framstår ju som en sansad person som drar slutsatser efter fakta och inte alls någon med en förutbestämd mening om hur världen ser ut och att all statlig info är 100% sanning och alla med någon som helst skepticism är ryska troll.
Faktumet kvarstår att Rubio säger att där finns en anläggning för patogener. Men han säger inte att USA har en anläggning i landet, på samma vis har vi i Sverige också anläggningar för patogener. Vi har också den högsta klassningen av labb i sverige för att kunna laborera med ex Covid, Svininfluensa etc etc. Det finns liksom i alla länder med högre utbildning labb som forskar på patogener.

Men att gå på ryssarnas snack om att de gjorde ett virus i labbet som de tänkte släppa ut och som bara skulle ge sig på den slaviska rasen... när ukrainare själv är av slavisk härkomst, är väl det dummaste ett land kan komma med.

Ryssarna är ju kända för att ljuga om allt, invasionen är inte en invasion, men de vill samtidigt att ukrainarna "slutar försvara sig och lägger ner vapnen". Försvar gör man väl bara när man blir attackerd?
Citera
2022-03-12, 15:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Hur vet du att man inte utvecklar rosa elefanter eller enhörningar där? Negativ bevisföring är något som foliehattar och förvillare sysslar med. Gissar är ju precis det som personer som du håller på med då det inte finns något som styrker era fantasier om biovapen. Det står heller inte det i texten som presenteras i inlägget.
Poängen är väl att om man inte vet får man utgå från just det och att man bara kan gissa. Så man inte drar förhastade slutsatser. Istället för att låtsas som man vet när man inte gör det.
Citera
2022-03-12, 15:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dra slutsatser på för vag grund är dumt. Det är därför jag efterfrågar mer substans.

Äh, sluta muppa dig.

Vad vill du ha? Ett officiellt erkännande från Pentagon om att de utvecklar biovapen i strid mot internationella avtal?
Säger sig självt att det aldrig kommer hända.

Du sitter som en mallig liten pasha och kräver att få bli skedmatad med "substans". Men bidrar själv med noll och intet av substans i någon enda tråd jag sett dig skriva i.

Jag efterfrågar att du använder din egen slutledningsförmåga en liten smula. Hör av dig när du kommit fram till nåt.
Citera
2022-03-12, 16:05
Medlem
Citat:

En journalist från Bulgarien skrev om detta innan kriget.

http://dilyana.bg/documents-expose-us-biological-experiments-on-allied-soldiers-in-ukraine-and-georgia/
Citera
2022-03-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Äh, sluta muppa dig.

Vad vill du ha? Ett officiellt erkännande från Pentagon om att de utvecklar biovapen i strid mot internationella avtal?
Säger sig självt att det aldrig kommer hända.

Du sitter som en mallig liten pasha och kräver att få bli skedmatad med "substans". Men bidrar själv med noll och intet av substans i någon enda tråd jag sett dig skriva i.

Jag efterfrågar att du använder din egen slutledningsförmåga en liten smula. Hör av dig när du kommit fram till nåt.

Vill du ha substans ?
Men kära vännen, det finns ju överallt,, bara att läsa !
Vem tror du är vem i allt detta,, det dom visar på Rapport 19:30 ??

Man får en väldigt bra bild av vad som pågår om man orkar bemöda sig att
lägga ett pussel som sträcker sig 70 år bakåt.

Börja här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Civilian_casualties_during_Operation_Allied_Force
Citera
2022-03-12, 16:59
Medlem
Citat:

Jag utesluter inte att det är sofistikerad rysk propaganda, men de uppgifter som hitintills kommit ut från USA gör inte att jag känner mig övertygad.

Fox News verkar vara den enda större västerländska media som söker täcka historien.

https://www.youtube.com/watch?v=g2cwGscanAg

De pekar dock endast på oklarheter och olika versioner samt bristen på svar.
Citera
2022-03-12, 17:14
Medlem
Varför tillåter inte USA en internationell inspektion?
Ryssarna har enligt Kineserna dokumentation från laboratoriepersonal.
Den ska laddas upp på nätet tydligen.

Eftersom amerikaner själva undrar över alla motsägelser och börjar tvivla på sin regering är det helt ologiskt att bara sitta med armarna i kors och hävda att detta bara är desinformation som ryssarna och kineserna sprider.

Om ryssarna nu skulle ha ett äss i ärmen och nå wikileaks så drar det ned brallorna helt på USA, FN:s säkerhetsråd och Pentagon som då skulle visa sig vara en terroristorganisation.
Citera
2022-03-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Faktumet kvarstår att Rubio säger att där finns en anläggning för patogener. Men han säger inte att USA har en anläggning i landet, på samma vis har vi i Sverige också anläggningar för patogener. Vi har också den högsta klassningen av labb i sverige för att kunna laborera med ex Covid, Svininfluensa etc etc. Det finns liksom i alla länder med högre utbildning labb som forskar på patogener.

Men att gå på ryssarnas snack om att de gjorde ett virus i labbet som de tänkte släppa ut och som bara skulle ge sig på den slaviska rasen... när ukrainare själv är av slavisk härkomst, är väl det dummaste ett land kan komma med.

Ryssarna är ju kända för att ljuga om allt, invasionen är inte en invasion, men de vill samtidigt att ukrainarna "slutar försvara sig och lägger ner vapnen". Försvar gör man väl bara när man blir attackerd?
Diskuterade ryssarna det här kände oro och tog kontakt med berörda internationella organisationer innan man anföll Ukraina.
Om inte så är det ju bara bullshit om man i efterhand kommer med anklagelser och ursäkt efter ursäkt för att starta kriget mot Ukraina. Från början var väl förresten ursäkten för att starta kriget att Ukraina tänkte anfalla det av separatisterna ockuperade områdena, sedan var det väl att Ukraina nog snart hade kärnvapen.
En civiliserad nation agerar ju inte som Ryssland som nu i efterhand konstruerar vaga ursäkter på löpande band för att försöka legitimera invasionen av Ukraina.

Finns ju faktiskt inga ursäkter i världen som kan legitimera att Lille putin och hans maffia invaderade Ukraina. Däremot så finns nu alla ursäkter i världen för att starta sanktioner mot Ryssland.
Citera
2022-03-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag utesluter inte att det är sofistikerad rysk propaganda, men de uppgifter som hitintills kommit ut från USA gör inte att jag känner mig övertygad.

Fox News verkar vara den enda större västerländska media som söker täcka historien.

De pekar dock endast på oklarheter och olika versioner samt bristen på svar.

En media med minsta lilla intresse att utföra sitt uppdrag att granska makten hade skickat sin grävavdelning på detta omedelbart.
Nu agerar man istället som megafon för staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in