2022-03-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja jag vet.
Azov-bataljonens existens har blivit helt skev i denna tråd, lyft iväg till något den i själva verket inte är.

Aha, du har nog stött på våra serbiska/ProPutin vänner. Dom gillar att trycka på den knappen nämligen.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ja, det finns ytterligare saker som EU kan göra. EU kan stoppa importen av Rysk olja och gas, vilket blir jobbigt för EU själva, men det går.
Det här tror jag tyvärr är en oturlig ofrånkomlighet: Öststaterna, men i synnerhet Tyskland(!), borde ha gjort sig av med sitt beroende av en uppenbart opålitlig skurkstat och dess KGB-Mugabe för över ett decennium sedan, men det är ju alltid gött att bara rulla på som vanligt och skita i att göra vettiga investeringar i energi... Sådant får nästa regeringsperiod fixa!

Huvudsaken är att man nu sätter åt Putin med hårdast möjliga embargon i fråga om all annan handel och isolerar skitlandet!
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När man nu ser Rysslands löjligt eftersatta armé försöka ta över ett enda fattigt land blir i alla fall jag lite orolig över underhållet av deras kärnvapen. De ska ju ha flera tusen kärnspetsar. Står de och rostar sönder? Hur farligt är det?

Jo det är frågan. Komponenter i dom är ju också från Sovjet tiden och över 30 år gamla minst. Det ska dock behövas bytas ut själva laddningen vart 10:e år men om de slarvat med underhåll till allt annat så kan det ju vara lika med kärnvapen.

Av deras totala 6000 vapen ska 1500 vara klara att använda men den siffran kanske är betydligt lägte om många inte kommer funka.
Citera
2022-03-10, 23:30
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dina exempel är mediokra, och som medborgare har man faktiskt ett ansvar att själv granska och fundera på både det ena och andra.
Samt dra slutsatser, eller helt enkelt ge fan i att dra slutsatser om det ser tunt ut.
Men det är ju inget att bajsa ner sig för?

Tex - Den tidigare videon med BMPn som kör över en personbil - Min första tanke var faktiskt att ukrainsk militär personal tappar kontrollen över fordonet.
Det hela sker nämligen i ett läge där man konfronterat och är i färd att med eldstrid bekämpa ett ryskt sabotage-förband i en ukrainsk militär-lastbil.

Exakt, min också, de där asen är svåra nog att köra när det är "lugnt", och är man ovan och stressad så är det lätt att ställa till det.

Jo, det är värt att "bajsa på sig för" för övertro på ena sidan leder til felaktiga slutsatser om fienden, och önsketänkande, vilket gör att man underskattar fienden. MYCKET dåligt.

Jag har mina insikter och erfarenheter om Afrikaner och Araber, men jag utgår alltid från att de har minst lika mycket koll som jag. Det är ett bra sätt att hålla sig vid liv.
Citera
2022-03-10, 23:31
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
4 olika bilder på samma människa:

https://postimg.cc/cgMq7JRQ

Hon har ju till och med en fejkmage!

Hennes instagram: https://www.instagram.com/krevvetochka/

Hon är inte så gravid 20 januari: https://postimg.cc/YvkW8DBY

LoL!

Men detta är väl fejk eftersom att det är samnytt som tar upp atr det är fejk

Då stämmer med stor sannolikhet uppgifterna om att det var en bas/högkvarter för Azov nazisterna.

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Finns en del positiva saker med detta krig

Mest positivt är att alla högerextremister spricker som troll i solsken.

Samnytt. SD. LePen. Orban
Trump. Salvini. osv osv

Ni är rökta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
"Ultranationalister och nazister" Källa?
Läs på lite först https://drive.google.com/file/d/1mPax3Usdah2Ozesu0HbcYr6GZgsdaoks/view

Jag har läst på till skillnad från dig. Det är därför jag skriver som jag gör.
Efterforska lite själv om du ska kommentera ämnet.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Att du tror din sarkasm skulle nå ut när du beter dig som du gör visar att du helt saknar självinsikt.
Bevisar mer att du inte har några riktiga argument.
Att använda Mordor som namn på ett land tror jag dom flesta uppfattar som sarkasm
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Tänk om
Finns inget att försvara om du tänker efter.
Jag får vara den jag är och du får vara den du är, du får till och med skriva här på flashback utan att spetznats slår in din dörr.

Demokratin är det bästa människan uppfunnit allt annat har misslyckats just därför står jag upp för Demokratin men blir förbannad ibland när pro ukrainska männsikor här inne skriver att fascism inte existerar i Ukraina det gör den även här i Sverige tyvärr.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Berätta hur just du är övertygad att Lavrov inte har rätt.

Beträffade krig, jag tror inte att USA har varit i krig med något land sedan 2:a världskriget, rätta mig gärna men jag tror att jag har rätt.

Lavrov ljuger alltid. Rysstroll drar alltid in USA i sina ursäkter för ryska krigsförbrytelser.
Citera
2022-03-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ju mer man läser om Ukraina desto mer inser man att det faktiskt finns ett reellt neo-nazistiskt problem där. Och situationen för ryssar i östra Ukraina verkar inte ha varit vacker sedan 2014. Av allt att döma känns det här som en "naturlig" fortsättning av den konflikten. Rättfärdigar det en invasion? Nej
Men, som med det mesta är det inte svart eller vitt.

Du förstår väl att om Ryssland skulle anfalla Sverige, och vi skulle försvara vårt land, så skulle dom kalla oss för nationalister och neo-nazister också?
Citera
2022-03-10, 23:32
Medlem
DroidBishops avatar
Tyvärr får jag White Helmet vibbar av mycket som kommer från Ukraina. Jag litar inte på nått
Citera
2022-03-10, 23:33
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag har läst på till skillnad från dig. Det är därför jag skriver som jag gör.
Efterforska lite själv om du ska kommentera ämnet.
Ge mig en länk till din "forskning"? Jag skulle tro att du för 2 veckor sedan inte visste ett skit att det har pågått en väpnad konflikt i UA sedan 2014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in