2021-10-27, 20:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Ja, jag har förstått att han har det. Men i strategifrågan gör han fel om han är tyst. Om EBM riskerar att knacka på ska man ha förekommit.
Nåja, inom en inte alltför avlägsen framtid kommer dom brutna avtalen få skulden för att orderstocken plötsligt krympt med åtskilliga hundra miljoner. Och nån gång under nästa år dimper en NE ner i knät på kvarvarande hejarklack. Snipp snapp...
Citera
2021-10-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nåja, inom en inte alltför avlägsen framtid kommer dom brutna avtalen få skulden för att orderstocken plötsligt krympt med åtskilliga hundra miljoner.

Ja, och ingen kommer heller ifrågasätta det otroliga antalet lösa trådar från tidigare PM som aldrig infriades eftersom minnet är kort och det är viktigare med empati än sanning. Stackars Aegir, buhu.

Det är ju redan så, förresten. Förseningarna som uppstått hittills (intäkter som saknas som skall vara bokförda nu, enligt PM) är ”bara pga godkännande hos diverse myndigheter dragit ut på tiden och inget konstigt”

Så länge man kan sätta småspararnas fokus på något annat än det verkliga nuläget verkar Aegir nöjda. Småspararna också.

De sitter och bildsöker på thailändska facebooksidor med 182 likes som börjat pumpa ut Viraspecbilder för en månad sedan, och chattar med dessa stackars Thailändare med frågor om ”how many units did you recieve”. JA, DETTA PÅGÅR JUST NU I SHAREHOLDER-GRUPPEN på fejan. En livets hårda skola-svennebanan försöker få grepp om aegirs distributionsled över messenger och får tag i en thai med 28.8-modem på vischan som inte kan skilja på sverige och schweiz och som framförallt skiter i vilket. Normalt

Det lättaste tricket du kan göra är att påskina en stor omfattning produkter i rullning i sociala medier i ett avlägset land inget kan kontrollera. Om kinserna kan göra det och blåsa halva USA på miljarder med t om anlitade skådespelare i fabriker som är tomma så kan Jacky Ong.

Att det florerar några tusen eller hundratusen tester på diverse platser i thailand säger noll om faktiska intäkter. Eller leveransstorlek.

Möjligt att aegir inte får betalt förrän varor sålts (”avrop” i senaste PM?). Hela skiten luktar unket och det är fan anmärknignsvärt att ingen ser det.

Häromdan hittade jag ett konto som försökte sälja viraspec i ett öppet inlägg i någon thaigrupp. Texten löd något om kvantitet, pris och ”in harbor, must unload all before restock” (fejan-översatt) eller liknande följt av telefonnummer osv. Glömde printscreena :/ men det såg ju otroligt seriöst ut. ”Köp mina pallar av svenskt covidtest”
Senast redigerad av strudelborg 2021-10-28 kl. 00:07.
Citera
2021-10-28, 09:11
Medlem
För att klargöra: det är lätt att ge sken av att saker är bättre än de egentöigen är, och det är den röda tråden i precis allt med Aegir.
Citera
2021-10-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Hur är en otypiskt flashbackare? vilken konstig förolämpning från en annan flashbackare, finns det två sorter av oss alltså, coolt

Du verkar vara en smart tjej.
Citera
2021-10-28, 20:35
Medlem
Fattar inte hur avanzafolket tänker. Fortfarande.

Nowmed får ansvar över typ hela asien. Nowmed tecknar ALLA avtal, bl a ser de till att Jacki Ong får exklusivitet i 15 länder. Och de tecknar inte med Aegir. De tecknar med Nowmed. Exklusivitet. Utan att Aegir vet om det.

I avanzafolkets värld är detta bara att föra över till Aegir. Nu pratar man inte ens om Nowmed längre, i deras värld har Aegir redan ökat i värde utan dem. Man verkar ha missat eller glömt att der är Nowmed som har tecknat avtalen under överenskommelse att få hela 50%. Detta har Aegir själva sagt i PM, att ett sådant avtal existerar mellan Aegir och Nowmed.

Avanzafolket säger ”En mellanhand mindre, vad bra”. Men så fungerar det inte i verkligheten. Man har avtal. Avtal låser in parter i rättigheter och skyldigheter.

Detta är dessurom enorma avtal om ensamrätt av global distribution med miljardvärde (enligt PM) som premierar en enda aktör och de tecknas av ett bolag som är frånskiljt Aegirbio (Nowmed) med värde om hundratals miljoner. Det är ingen jävla välgörenhet.

Dessutom verkar folk tappat betydelsen av ”distributör”. Hur många andra distributörer kan ni nämna som helt fritt tecknar avtal utan insyn av verksamheten vars varor du har i uppdrag att distribuera? Nämn ett! Dessutom ett sådant med möjlighet att binda upp tredje part i exklusivitet över 15 asiatiska länder, som sedan bara kan ”flyttas”.

Som vi vet av PM’en har Aegir inte kontrollerat dessa kontrakt, Nowmed har haft fria tyglar. Först när SVT granskar börjar Aegir titta på avtalen (säger de iaf).
Senast redigerad av strudelborg 2021-10-28 kl. 20:57.
Citera
2021-10-28, 20:58
Medlem
Fattar väl en tvååring att enda anledningen att Pär på Nowmed slätar över uppbrottet som han gör är för att det inte är 900 msek i den verkliga potten.
Citera
2021-10-28, 21:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Ja, och ingen kommer heller ifrågasätta det otroliga antalet lösa trådar från tidigare PM som aldrig infriades eftersom minnet är kort och det är viktigare med empati än sanning. Stackars Aegir, buhu.

Det är ju redan så, förresten. Förseningarna som uppstått hittills (intäkter som saknas som skall vara bokförda nu, enligt PM) är ”bara pga godkännande hos diverse myndigheter dragit ut på tiden och inget konstigt”

Så länge man kan sätta småspararnas fokus på något annat än det verkliga nuläget verkar Aegir nöjda. Småspararna också.

De sitter och bildsöker på thailändska facebooksidor med 182 likes som börjat pumpa ut Viraspecbilder för en månad sedan, och chattar med dessa stackars Thailändare med frågor om ”how many units did you recieve”. JA, DETTA PÅGÅR JUST NU I SHAREHOLDER-GRUPPEN på fejan. En livets hårda skola-svennebanan försöker få grepp om aegirs distributionsled över messenger och får tag i en thai med 28.8-modem på vischan som inte kan skilja på sverige och schweiz och som framförallt skiter i vilket. Normalt

Det lättaste tricket du kan göra är att påskina en stor omfattning produkter i rullning i sociala medier i ett avlägset land inget kan kontrollera. Om kinserna kan göra det och blåsa halva USA på miljarder med t om anlitade skådespelare i fabriker som är tomma så kan Jacky Ong.

Att det florerar några tusen eller hundratusen tester på diverse platser i thailand säger noll om faktiska intäkter. Eller leveransstorlek.

Möjligt att aegir inte får betalt förrän varor sålts (”avrop” i senaste PM?). Hela skiten luktar unket och det är fan anmärknignsvärt att ingen ser det.

Häromdan hittade jag ett konto som försökte sälja viraspec i ett öppet inlägg i någon thaigrupp. Texten löd något om kvantitet, pris och ”in harbor, must unload all before restock” (fejan-översatt) eller liknande följt av telefonnummer osv. Glömde printscreena :/ men det såg ju otroligt seriöst ut. ”Köp mina pallar av svenskt covidtest”
Får hoppas att råttorna får slut på osten snart. Otäckt hur lätt det är att fejka vad man vill på nätet. Bygga luftslott och tjäna pengar på förhoppningar. Nää... en gryningsräd eller fem. Vad hindrar lixom..

Härligt att läsa dina inlägg. Dom förgyller tråden. 😃👍
Citera
2021-10-28, 21:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocksaver
Fattar väl en tvååring att enda anledningen att Pär på Nowmed slätar över uppbrottet som han gör är för att det inte är 900 msek i den verkliga potten.
Tvååringarna på avanza har räknat ut att dom får 100 % av vinsten nu. 😃
Citera
2021-10-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tvååringarna på avanza har räknat ut att dom får 100 % av vinsten nu. 😃

😂👍
Citera
2021-10-28, 21:51
Medlem
Från Aegir Shareholders-gruppen på fejan, en av de mer aktiva medlemmarna som garanterat återfinns på Placera/avanzaforumet. Häng med här nu…

”hur jag vrider och vänder så har jag så svårt att see framför mig att något skulle ha ändrat sig. Covid är här, testet finns och alla länder satsar på snabb testning, det som förra året var ett bekymmer blir framöver en möjlighet och covid är inte borta över natten, kommer hela tiden nya mutationer.

Varför skulle inte Aegir kunna ta del med några % av den totala marknaden när andra gör det. Tyckte mig det nämndes även Mellanöstern och Afrika som ska bearbetas och vi har även sett att detta virus sprider sig även dit där vi minst anade.

En vacker dag tunnas det ut och covid hamnar i hyllan som resterande befintliga sjukdomar där vi får ett piller eller liknande och så kommer det något nytt igen, men nu är vi där vi är. Sedan byter alla bolag då och då udnerleverantörer, samarbetspartners med mera. Inte ens det är udda.

Trygg affär. Fin logik.
Citera
2021-10-28, 22:05
Medlem
450 , innan jul.
Citera
2021-10-28, 22:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Från Aegir Shareholders-gruppen på fejan, en av de mer aktiva medlemmarna som garanterat återfinns på Placera/avanzaforumet. Häng med här nu…

”hur jag vrider och vänder så har jag så svårt att see framför mig att något skulle ha ändrat sig. Covid är här, testet finns och alla länder satsar på snabb testning, det som förra året var ett bekymmer blir framöver en möjlighet och covid är inte borta över natten, kommer hela tiden nya mutationer.

Varför skulle inte Aegir kunna ta del med några % av den totala marknaden när andra gör det. Tyckte mig det nämndes även Mellanöstern och Afrika som ska bearbetas och vi har även sett att detta virus sprider sig även dit där vi minst anade.

En vacker dag tunnas det ut och covid hamnar i hyllan som resterande befintliga sjukdomar där vi får ett piller eller liknande och så kommer det något nytt igen, men nu är vi där vi är. Sedan byter alla bolag då och då udnerleverantörer, samarbetspartners med mera. Inte ens det är udda.

Trygg affär. Fin logik.
Pillret befinner sig i slutfasen och snart är sprutorna ett minne blott.

Dom vet ju inte nånting. Noll koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in