2022-03-04, 17:39
Medlem
Haha! Jag räknade med svengelska men det här är ju ett skämt. Kul svar från Messmer:

”Itt hass binn samm tricki tajms får de kampani diis past manths. Wått is yår kamment?”
- That’s putting it mildly… uhm…

Jag tyckte förra Aegirfilmen med Patriks fnoskler var riktigt illa. Hela idén och hur bolaget valde att bedriva damage control luktafe mer skubk och panikhandling än något annat .

Trots att det här också ser amatörigt ut (den pålagda vinjetteringen hjälper inte och överlag verkar det klippt av en mellanstadieelev)

… så gör Messmer ett seriöst och tryggt intryck.

Problemet är att det inte spelar roll. inget av det han vill göra nu är inkomstbringande och kassan sinar. Dessutom har han suttit med och startat Aegir med Ingvarsson och Linde, frågan är hur avskiljd de menar att han varit fram tills nu?

Undrar fortfarande var Linde fick tag i Nowmed och gänget. Möjligt att kontakten var någon annan på Aeg, och även Linde blev blåst. Jag menar, Ingvarsson är ju den som skrev PM om Messmers påhittade ”influensrika” utmärkelse, ett inte helt seriöst drag.

Min poäng där är att även utan Linde är bolaget mer intresserade av att ge sken av kompetens än att faktiskt ha den, och sådana bolag ska man ge fan i att investera i. Eller anpassat för Aegirs aktieägare: ”Här ligger en hund begraven”.

Just det. En till översättning. Det vi ser nu, från bytet av Messmer som VD till den här filmen och patentansökan, är förberedelser för finansieringsrunda. Aegir försöker visa upp tillräckligt stora förändringar för att trots historiken locka in kapital i bolaget.
Senast redigerad av strudelborg 2022-03-04 kl. 17:48.
Citera
2022-03-04, 18:05
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Haha! Jag räknade med svengelska men det här är ju ett skämt. Kul svar från Messmer:

”Itt hass binn samm tricki tajms får de kampani diis past manths. Wått is yår kamment?”
- That’s putting it mildly… uhm…

Jag tyckte förra Aegirfilmen med Patriks fnoskler var riktigt illa. Hela idén och hur bolaget valde att bedriva damage control luktafe mer skubk och panikhandling än något annat .

Trots att det här också ser amatörigt ut (den pålagda vinjetteringen hjälper inte och överlag verkar det klippt av en mellanstadieelev)

… så gör Messmer ett seriöst och tryggt intryck.

Problemet är att det inte spelar roll. inget av det han vill göra nu är inkomstbringande och kassan sinar. Dessutom har han suttit med och startat Aegir med Ingvarsson och Linde, frågan är hur avskiljd de menar att han varit fram tills nu?

Undrar fortfarande var Linde fick tag i Nowmed och gänget. Möjligt att kontakten var någon annan på Aeg, och även Linde blev blåst. Jag menar, Ingvarsson är ju den som skrev PM om Messmers påhittade ”influensrika” utmärkelse, ett inte helt seriöst drag.

Min poäng där är att även utan Linde är bolaget mer intresserade av att ge sken av kompetens än att faktiskt ha den, och sådana bolag ska man ge fan i att investera i. Eller anpassat för Aegirs aktieägare: ”Här ligger en hund begraven”.

Just det. En till översättning. Det vi ser nu, från bytet av Messmer som VD till den här filmen och patentansökan, är förberedelser för finansieringsrunda. Aegir försöker visa upp tillräckligt stora förändringar för att trots historiken locka in kapital i bolaget.

Den sista delen om finansieringsrundan, där verkar det som att det är något nytt på ingång," i am really excited about som stuff that are going to come out shortly "- typ det Messmer sa fritt från minnet. Så det ska bli intressant om det faktiskt är ett test eller ett hypemeddelande av något slag. Eller båda delarna. Det är lite svårt att veta vad, då "stuff" kan betyda mycket.

För att finansieringen inte ska späda ut aktiemängden med 50% så behöver det hända något positivt i bolaget så kursen lyfter. Aegir behöver ta in en bit över 100 miljoner bara för att överleva 12 månader till, så goda råd börjar bli dyra. Räcker godkännande från NB nu, tveksamt, men jag har haft fel förr, särskilt vad gäller kursrörelser i Aegirbio.
Vi får se om Brad är bra på att sälja drömmar och visioner, det kommer behövas
Citera
2022-03-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Den sista delen om finansieringsrundan, där verkar det som att det är något nytt på ingång," i am really excited about som stuff that are going to come out shortly "- typ det Messmer sa fritt från minnet. Så det ska bli intressant om det faktiskt är ett test eller ett hypemeddelande av något slag. Eller båda delarna. Det är lite svårt att veta vad, då "stuff" kan betyda mycket.

För att finansieringen inte ska späda ut aktiemängden med 50% så behöver det hända något positivt i bolaget så kursen lyfter. Aegir behöver ta in en bit över 100 miljoner bara för att överleva 12 månader till, så goda råd börjar bli dyra. Räcker godkännande från NB nu, tveksamt, men jag har haft fel förr, särskilt vad gäller kursrörelser i Aegirbio.
Vi får se om Brad är bra på att sälja drömmar och visioner, det kommer behövas

Jag tror energi och kapital sinat ganska rejält för de okunniga "aktie ägarna" i bolaget, krävs ju fler som inte begriper verkligheten som ska stoppa in sina pengar för att kursen ska komma upp. Finns det? Isåfall reagerar jag med bestörtning.

Hur många PM om patensansökning osv ska komma innan de aviserar en Nyemission? För den borde vara runt hörnet. Emissionskurs 8 kr och TO1, 2, 3, 4 eller First North vaknar till och avnoterar bolaget pga historiken med felaktig och bristfällig information till marknaden?

Med tanke på den ansträngda kassan i bolaget så undrar jag om det varit ytterligare en pengainsamling i Discord-gruppen? Hela avgiften till Bolagsverket är nämligen numera betald.
Citera
2022-03-05, 12:47
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
Jag tror energi och kapital sinat ganska rejält för de okunniga "aktie ägarna" i bolaget, krävs ju fler som inte begriper verkligheten som ska stoppa in sina pengar för att kursen ska komma upp. Finns det? Isåfall reagerar jag med bestörtning.

Hur många PM om patensansökning osv ska komma innan de aviserar en Nyemission? För den borde vara runt hörnet. Emissionskurs 8 kr och TO1, 2, 3, 4 eller First North vaknar till och avnoterar bolaget pga historiken med felaktig och bristfällig information till marknaden?

Med tanke på den ansträngda kassan i bolaget så undrar jag om det varit ytterligare en pengainsamling i Discord-gruppen? Hela avgiften till Bolagsverket är nämligen numera betald.

Skönt att höra att de fick ihop summan till bolagsverket Jag var nästan beredd att donera en slant för att inte mista underhållningen, när jag ändå ska skänka till Ukrainas offer.

Något att hålla koll på i samband med att Aegir ynglar av sig en hög med TO är om Aktiepionjären gör comeback i aktien. Han gillar att blåsa sina följare genom TO då dessa ofta får rejäla tuppjuck när någon obetydlig händelse får den döda patienten att sprattla till

Jag tror nog ditt tålamod om Aegirs patent kommer att prövas minst en gång till, förmodligen fler under året. Från den ljusa sidan så kommer uppdateringar om intäkter däremot inte stå för några störningsmoment kommande året. Jag hoppas den balansen kan vara till hjälp för tålamodet.

Ditt tålamod borde inte riskera att prövas under så lång tid, då jag är rädd för att Aegirbio har mindre pengar i kassan än de flesta skribenter här och långt högre utgifter. Det enda vi väntar på är en kursdrivande event, så att de därefter kan berätta de goda nyheterna: Alla AÄ ska få köpa fler billiga aktier i en emission, på nivåer vi aldrig ser igen
Citera
2022-03-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Alla AÄ ska få köpa fler billiga aktier i en emission, på nivåer vi aldrig ser igen

"Nivåer vi aldrig ser igen" fick de verkligen rätt i när de skrev det resan ner från 280 kronor med upprepade inlägg. Men tyvärr så måste de menat åt andra hållet, även om de är rätt tappade så tror jag inte de medvetet köper aktier med tron att den ska gå ner även om de är glada över att få köpa i "rean".
Citera
2022-03-07, 03:05
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Haha, älskar hur eran bitterhet lyser igenom på avbytarbänken, själv gjorde man sig en 40% hacka på en dag, inte fy skam. Nu blir det att ta helg och fira att man fick några månadslöner igen. Jag har inte ens sett Patriks intervju ännu, men ska bli intressant att objektivt gå igenom vad som sägs.

Knappast många avanzianer som sålt av sitt innehav, säga vad man vill, med den enorma nedgången växer ägarkåren till sig rejäla ballar, går man vidare uppåt kommer man vara immun mot framtida dippar

Hur gick det sen... han du ut, eller köper du fortfarande dippen?
Citera
2022-03-08, 11:48
Medlem
Snart är aktiekursen lägre än introduktionskurs för några år sedan. Så går det när man kör med lögner och presterar sämre än små barn som knackar dörr & säljer majblommor.

Börsvärdet är dock hela 200 miljoner till kurs 12 kr. Ett rimligare börsvärde är 25-50 mkr, dvs. 1,5-3kr.
Senast redigerad av charlie80 2022-03-08 kl. 11:50.
Citera
2022-03-08, 13:30
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Snart är aktiekursen lägre än introduktionskurs för några år sedan. Så går det när man kör med lögner och presterar sämre än små barn som knackar dörr & säljer majblommor.

Börsvärdet är dock hela 200 miljoner till kurs 12 kr. Ett rimligare börsvärde är 25-50 mkr, dvs. 1,5-3kr.

Lugn, det kommer, eventuellt blir det ännu lägre, emissionen/lånen drar ut väldigt på tiden. Tur att finanschefen slutade förra veckan, annars hade han nog haft blödande magsår nu.

Det luktar....
Citera
2022-03-08, 18:48
Medlem
Vad är det för mirakel aktieägarna förväntar sig ska ske med kursen? Bolaget har i senaste rapporten aviserar att de ekonomin är ansträngd (dock inte "akut", men i normal Aegirbio-anda ska man nog ta det mesta som meddelas med en nypa salt.)

Börsvärdet som avspeglas i kursen är alldeles för högt och går inte att motivera.

Tror ni att det ska komma något som får upp nuvarande kursen till högre nivåer än efter en eventuell nyemission? Om kapitaltillskottet sker via en nyemission kommer den med största sannolikhet ha en rejäl ”kursrabatt”.

Bolaget gjorde ett försök att köpa upp DC och den affären misslyckades fullständigt och tur var det för de aktieägarna. Sannolikt kommer det inte vara aktuellt igen med något annat bolag då det skeppet är bränt och Aegirbio lär inte få så lätt att ta in kapital i form av lån med någon hyfsad ränta, lyckas de med ett lån så ska det betalas tillbaka och då är det sannolikt aktieägarna som får skjuta till den slanten i slutändan för de klarar inte ens av att sälja covidtester i någon större utsträckning trots att andra kinesiska skittester sålt slut. Hur dessa bolag lyckades med godkända beskrivningar måste vara en gåta.

Bolaget har visat gång på gång sin oförmåga att leverera korrekta pm och komma med information som visar sig stämma gällande försäljning och det är märkligt att de inte slängts ut från börsen eller ens fått någon varning.

Kan någon av dessa 20.000+ aktieägare förklara för mig vad jag missat sedan 300 kronorsnivån och resan nedåt och varför man behåller aktier i bolaget?

Ser fram emot en diskussion. Vad är det ni ser?
Citera
2022-03-08, 22:58
Medlem
Gå vidare med era liv.
Citera
2022-03-09, 07:00
Medlem
Snart kommer ordrarna smattra. Det tar tid att ompaketera miljarder tester och är övertygad att Schenker är på väg med hela sin flotta nu och hämta alla ordrar till Jackie och Asien med omnejd.
Citera
2022-03-09, 10:17
Medlem
2021-12-12, 19:44
Ursprungligen postat av BezNazwy

"Jag vet och har läst på, du kanske inte sett att det är Aegirbio som diskuteras här och därför verkar frågande om innehållet. Jag har hjälpt dig med nedanstående länkar och citerat så du kan uppdatera dig om aktuellt bolag och vad som diskuteras.
Problemet är att de kommunicerat olika och att det ändrats längs med vägen. De hade möjlighet att informera till marknaden att de inte omsatt 40 miljoner innan de släppte rapporten. Vad har du för åsikt kring att bolaget undanhållit den informationen?

2021-11-23
"Omsättningen uppgick till 5,3 miljoner kronor."

2021-11-17
"Aegirbio meddelar att tidigare kommunicerade volymer och leveranstidpunkter från den tidigare distributören Nowmed inte kommer att infrias under innevarande räkenskapsår."
https://www.avanza.se/placera/telegr...rias-i-ar.html

2021-10-07
"omsatte drygt 40 miljoner kronor i tredje kvartalet"

2021-08-24
Efter leverans kommer bolaget vara kassaflödespositiva för året och dessutom ha ett positivt resultat.
https://www.avanza.se/placera/pressm...rsrapport.html

Ser fram emot att kunna föra en saklig diskussion, du har inte tillfört något hittills gällande bolaget, aktien eller det som diskuteras i tråden.

Mvh Bez

P.s. Ett mer passande namn till dig skulle vara om du bytte ut "stor" mot "liten", och börjar bete dig.
"

Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Fy fan alltså jag orkar inte med dig. Läs på ordentligt och återkom igen! Allt är kommunicerad och du fastnar på gammal kebab hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Gå vidare med era liv.

Jag har fortfarande inte sett ett svar på det jag riktade till dig i mitten av december, nu med Q4-rapporten avklarad och med den information man kan läsa ut ifrån den samt PM som kommit efter mitt inlägg så får du gärna berätta för oss vad det är du ser som positivt och som en god investering i Aegirbio-aktien. Du har ju uppenbarligen ett intresse av att lägga kommentarer här.

Aktien har gått ner med cirka 80% sedan jag ställde frågorna i ovanstående inlägg riktat till dig.

Vad ser du som flera andra inte ser? Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in