Citat:
Nej. Definitivt inte då det inte handlar om invandring utan om att ta särskilt utsatta kvinnor och barn hem till sig trots att de har rätt att få hjälp via migrationsverket och denna människa istället tigger via Facebook
Krig är inte en dejtingmarknad. Utöver det handlar det inte om Peter har rätt att dejta ukrainska kvinnor, det har han men inte såhär. Det är moraliskt förkastligt.
Dessa kvinnor vill leva, inte knulla med svenska män för att inte svälta ihjäl eller dö under under krig i Ukraina.
Problemet är att "se sin chans". Precis som jag jämförde om vi ofrivilligt barnlösa skulle sticka ner och ta ett barn. Det är människor, inte snuttefiltar för rikare, privilegierade människor. Och rikare är inte Peter som tigger om de simplaste sakerna. Då har jag själv akut varit jourhem en gång i tiden fått ihop allt som behövdes. Räcker inte pengarna till något alls, då kanske man inte ska fylla hemmet med människor som behöver allt.
Extremt fräckt av er att försvara det vidrigaste beteendet han dessutom för bokföring över, gällande hur mycket minus han ligger jämfört mot folks allmosor och ber om mer.
Krig är inte en dejtingmarknad. Utöver det handlar det inte om Peter har rätt att dejta ukrainska kvinnor, det har han men inte såhär. Det är moraliskt förkastligt.
Dessa kvinnor vill leva, inte knulla med svenska män för att inte svälta ihjäl eller dö under under krig i Ukraina.
Problemet är att "se sin chans". Precis som jag jämförde om vi ofrivilligt barnlösa skulle sticka ner och ta ett barn. Det är människor, inte snuttefiltar för rikare, privilegierade människor. Och rikare är inte Peter som tigger om de simplaste sakerna. Då har jag själv akut varit jourhem en gång i tiden fått ihop allt som behövdes. Räcker inte pengarna till något alls, då kanske man inte ska fylla hemmet med människor som behöver allt.
Extremt fräckt av er att försvara det vidrigaste beteendet han dessutom för bokföring över, gällande hur mycket minus han ligger jämfört mot folks allmosor och ber om mer.
Mig veterligen har du inga bevis för att han knullar ukrainskorna. I trådstarten skriver du att det är "underförstått". Men om du ändå är oförmögen att se det moraliska hyckleriet i kritikstormen mot "Peter" och det hav av stöd och värdegrundspoäng som sköljde över 2015 års batikhäxor som tog in män i sina bostäder och inledde sexuella relationer med dem, då kan jag nog inte hjälpa dig. Det faktum att arabmännen importerades under förevändningen att de, också, var "flyktingar", gör jämförelsen relevant.
Jag är för övrigt helt emot exploatering av påstådda flyktingar, men ensamstående mödrar eller singlar som gör en permanent flytt till Sverige gör det naturligtvis med vetskapen att svenska män kommer att överösa dem med uppmärksamhet och romantiska inviter. Så ser verkligheten ut, och det är helt enkelt ett faktum att många ukrainskor medvetet kommer att utnyttja sin kvinnlighet för att vinna fördelar i flyktingkrisen.
Skulle ju kunna vara att han är lite socialt off bara och inte är så bra på närkontakt