2022-03-08, 17:32
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Nu meddelar SvT på Facebook att de klippt om videon (tagit bort smekningen) som "föranlett" till "spekulationer".

Där ser man. Den fungerar fortfarande i en flik jag hade uppe men är helt borta om jag öppnar länken på nytt
Citera
2022-03-08, 17:33
Medlem
Ser inget fel alls i att låta kvinnor och barn få bo hemma om de behöver.
Varför skulle man vara tvungen sätta på dem för? En klar minoritet som är våldtäktsmän.
En feg manlig arab som lämnat kvinnor och barn i kriget vill jag däremot inte hjälpa en sekund av mitt liv.
Klart att blattar och feminister sätter igång och gnäller nu.
De förnekar sig aldrig och hatet mot dem blir större för varje gång de öppnar käften.
Citera
2022-03-08, 17:44
Medlem
Citat:
Nu meddelar SvT på Facebook att de klippt om videon (tagit bort smekningen) som "föranlett" till "spekulationer".

Skulle inte förvånat mig ifall SVT ligger bakom smekningen, "Peter stryk hennes hår lite ömt så att du inte framstår som kall inför TVtittarna".
Citera
2022-03-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc

Sluta lägg dina egna sjuka fantasier på andra.
Detta säger ju mer om dig och dina fördomar än vad det gör om Peter.
Citera
2022-03-08, 17:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har inga synpunkter på parbildning under udda omständigheter, sånt händer hela tiden, man möts och ljuv musik uppstår. Lajf. Reagerar dock på det utstuderade i att vilja fylla sitt hem med kvinnor och barn under frenetiskt godhetsflaggande om det är en partner han eftersöker primärt. Skumt, sa Bull.
Håller med till fullo. Har absolut inte problem med att han är intresserad av att kanske dejta en kvinna från Ukraina. Däremot att han saknar resurser och tigger pengar på Facebook, hänger ut dem där liksom är med i radio och SVT och ursprungligen främst ville hämta barn. Där kan jag tycka att en medmänsklig reaktion är fullt normalt. Många människor, och män däribland har hjälpt barn och ungdomar genom hela mänsklighetens historia. Så att åka för att man vill hämta barn man har anknytning till, eller rädda barn och förs till landet. Absolut. Däremot inte utan att lämna dem till myndigheterna eller meddela dem om att man ämnar komma med flyktingar.

Krigsbarn har inte mindre rätt än andra till att leva under skyddet av myndigheterna. Det är även med dem bästa intentionerna jämfört med att jag skulle åka ner som ofrivilligt barnlös och bara ta ett barn. Vem som helst begriper att så kan det inte gå till.

Sedan skiftar han från barn till kvinnor med barn. Och trots att han inte verkar ha fullt utrymme och helt saknar ekonomiska resurser ska han fylla hemmet med dem.

Det känns som om folk anser honom (medvetet) jämförbar med människor som gömt undan flyktingar eller förföljda grupper från att arresteras. Dessa barn och kvinnor lever absolut inte under risk att skickas tillbaka in i Ukraina. Inte heller är vi Gestapo. De har inte begått något brott och de har rätt att få hjälp av Sverige och EU precis som andra flyktingar fått genom ersättning, boende, asyl etc. Och icke-svenska barn är inte mindre värda med mindre rätt till skydd från människor av sämre intentioner. Det första man gör är att ringa myndigheterna och meddela att det behövs ordnas med möten etc. De ska exempelvis ha skolplatser (förskoleplatser när det gäller mindre barn) osv.

Krig tar inte bort lagar och regler.
Citera
2022-03-08, 17:51
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Sluta lägg dina egna sjuka fantasier på andra.
Detta säger ju mer om dig och dina fördomar än vad det gör om Peter.
Jag anmäler alla dessa inlägg då de redan är besvarade i början och helt saknar funktion.

Det säger mer om min kunskapsnivå än din.
Citera
2022-03-08, 17:52
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
I sann Flashbackanda fixade jag så att ni fortfarande kan se smekningen nu när den är borttagen från SVT: https://anonfiles.com/N9k1LaMfxf/Untitled2_mp4

Citera
Medlem
Core.s avatar
Jag har inte info som ger mig rätt att döma vad han har för syfte. Men däremot är det viktigt att alla kvinnor och barn på flykt blir informerad om rättigheter och att annan hjälp finns att få, att de inte står i beroendeställning till någon.
Citera
Medlem
Citat:
Jag anmäler alla dessa inlägg då de redan är besvarade i början och helt saknar funktion.

Det säger mer om min kunskapsnivå än din.

Du tror att flyktingarna helt sonika i såna fall låter han utnyttja dom?
Tror du en pedofil ställer upp i tidningen?
Jösses.
Citera
2022-03-08, 17:54
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
1. Jag har inte något sådant.

2. Jag har i snart tjugo år försökt få fram diskussioner om barn som far ut för övergrepp och försvinner.

3. Jag har även i åratal sagt att jag främst vill se kvinnor och barn som mottagna flyktingar.

Du är bara upprörd över att ingen vill ligga med dig och att se kvinnor ta ställning för andra kvinnor vid misstanke om att de kan råka illa ut och försättas i särskilt maktlösa situationer.

Ska man använda sista stycket som någon sorts måttstock på "empati" ska man alltså tolka din punkt 2 bokstavligt - och då blir det bara "baaaaaarn" 25 år gamla och lovlig kuk som du anser är flykting.

De flesta anser att de horder av gamla, kvinnor och barn som nu flyr är riktiga flyktingar, du och batikhäxor för ragga annorstädes, och inte i den "flyktingindustri" ni byggt upp, med dunkla och ganska unkna sexuella över- och undertoner.

Förstår att det känns jobbigt!
Citera
2022-03-08, 17:55
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
I sann Flashbackanda fixade jag så att ni fortfarande kan se smekningen nu när den är borttagen från SVT: https://anonfiles.com/N9k1LaMfxf/Untitled2_mp4

Åh fy fan, håller han på så framför kameran till och med!
Citera
2022-03-08, 17:58
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Tror han är självuppoffrande. Han är nog medveten om att fel sorts kvinnor skapar mer lidande än spel och alkohol

Men vi kan alla följa hans exempel och göra världen till en bättre plats för våra barn och lämna ett mindre kännbart klimatavtryck.

Den som först klippte inslaget borde däremot sparkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in