2022-03-08, 11:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja? Men det kan ju sägas om ganska många spelare. I all ärlighet så behöver ju samtliga spelare i United, Arsenal, Tottenham och ett gäng till lämna resp. klubb om de har siktet inställt på flertal stora trofér (PL och CL) - så långt efter är de klubbarna vad City&Pool levererar inhemskt och andra lag (Bayern för att nämna ett) ute i Europa. Det är inte ett års byggnad för att brygga den skillnaden utan vi pratar kanske om en 4-5 års period.

Ja tycker med att det är ruggigt imponerande. Hade det varit ett United under dess storhetstid med Fergie, ett Arsenal under Henry där de var väldigt väldigt bra, ett City som ångar på eller Klopps Liverpool så hade siffrorna FORTFARANDE varit imponerande men Tottenham har en bit till den nivån så därför blir det ännu mer imponerande (no offence alla Spurs-fans).

Dock har han bara 10 gjorda mål i år i PL så frågan är väl lite var Spurs tar vägen under Conte eller om han lämnar - lite det som gör att man tvekar på att han faktiskt når Shearer..
Sant. Tyckte bara att det var «lite» ironiskt att en sp*rs-legendar som Sheringham säga detta, även om det stämmer 100%.

Tror knappast att tex Gary Neville hade sagt att Marcus Rashford måste lämna Man Utd tillfördel för Man City eller Liverpool om han önskar att vinna några titlar, tror inte heller att en Gunners-legend som tex Tony Adams hade uttalat att ESR och/eller Saka måste lämna Arsenal om de har ambitioner om att vinna några titlar.
Citat:
Inte för att hälla bensin på en redan brinnande eld men ni säger exakt samma saker om varandra. Be the greater och släpp diskussionen helt enkelt (för jag tror även du inser att ni kommer inte komma någonstans)
Fair enough. Men ibland så är det bara ett tålamodsprov att ”diskutera” med den lilla frysen & co.
Citera
2022-03-08, 11:54
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Igen, jag försöker absolut inte att bråka med ngn. Däremot så försöker jag här att föra en ”diskussion” med div användare som bastant avvisar saker som ej passar in med deras syn.

Hursomhelst, jag hade som sagt valt att inte vara så högt uppe i fjällen vid det här skedet av säsongen om det var Arsenal som var i samma position som det Liverpool befinner sig i just nu. Men givetvis så ska fansen ha tro och hoppas på sitt lag (Ngt som du uppenbarligen har).

Men du är ju högst upp i fjällen, som du så fint utrycker det, även fast Arsenal är där de är i dag. Det är lika märkligt som du är. Väldigt
Citera
2022-03-08, 11:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Sant. Tyckte bara att det var «lite» ironiskt att en sp*rs-legendar som Sheringham säga detta, även om det stämmer 100%.

Tror knappast att tex Gary Neville hade sagt att Marcus Rashford måste lämna Man Utd tillfördel för Man City eller Liverpool om han önskar att vinna några titlar, tror inte heller att en Gunners-legend som tex Tony Adams hade uttalat att ESR och/eller Saka måste lämna Arsenal om de har ambitioner om att vinna några titlar.

Fair enough. Men ibland så är det bara ett tålamodsprov att ”diskutera” med den lilla frysen & co.

Man säger nog bara så om spelare som är "för bra" för sitt icke titel-vinnande lag. Något som knappast varken Junajtid eller Ersanal har.
Citera
2022-03-08, 12:15
Medlem
Citat:
Du har en poäng i det och där tror jag en del kan ligga i att varken Gaz/Tony behövde lämna klubben de spelade i för att vinna titlar (vilket Teddy gjorde) men samtidigt så får man ta i betanke att varken Rashford/Saka/ESR är speciellt gamla och därför om klubbarna tar rätt beslut så finns chanserna kvar.

Kane blir väl 29 i sommar, han har inte 2-3 år till för att komma ikapp och sedan kanske någon säsong innan det går vägen. Skall han vinna titlar behöver han byta klubb innan nästa säsong är över.

Hade samma fråga ställts om Ronaldo till Gary tror jag faktiskt han sagt samma sak i nuvarande läge.
Citera
2022-03-08, 16:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Men du är ju högst upp i fjällen, som du så fint utrycker det, även fast Arsenal är där de är i dag. Det är lika märkligt som du är. Väldigt
OK.
Citera
2022-03-08, 16:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Man säger nog bara så om spelare som är "för bra" för sitt icke titel-vinnande lag. Något som knappast varken Junajtid eller Ersanal har.
Spelare som bl.a Saka, ESR samt en Rashford i toppform hade lätt glidit in i startelvan till ett titel-vinnande lag, som du så noga påpekar.
Citat:
Du har en poäng i det och där tror jag en del kan ligga i att varken Gaz/Tony behövde lämna klubben de spelade i för att vinna titlar (vilket Teddy gjorde) men samtidigt så får man ta i betanke att varken Rashford/Saka/ESR är speciellt gamla och därför om klubbarna tar rätt beslut så finns chanserna kvar.

Kane blir väl 29 i sommar, han har inte 2-3 år till för att komma ikapp och sedan kanske någon säsong innan det går vägen. Skall han vinna titlar behöver han byta klubb innan nästa säsong är över.

Hade samma fråga ställts om Ronaldo till Gary tror jag faktiskt han sagt samma sak i nuvarande läge.
Möjligt. Men det blir ju ändå svårt att inte se ironin i kommentaren till Sheringham (även om han har helt rätt).

På tal av Ronaldo, så tror jag knappast att han hade fått välja o vraka bland Europas elitklubbar vid det här skedet eller ngt senare i hans karriär. Man Utd passar honom som hand i handske nu som karriären går mot slutet.
Citera
2022-03-08, 16:43
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spurs demolering av Everton igår gör att de blå verkligen ligger brunt till inför avslutningen. Man har 1-2 matcher mindre spelade än konkurrenterna, men kan verkligen Everton åka ur PL? Vore första gången de åker ur högsta divisionen sen 1954-55 om så vore fallet. 1p ovanför strecket just nu, Burnley känns klart hetare än dem.

Ser man till Evertons spelschema så ser det riktigt mörkt ut, kan mycket väl åka ur pga spelschemat.
Citera
2022-03-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ha. Syftar du på semifinal av ligacupen, där vi hade en spelare utvisad i stora delar matchen?

Jag är lika säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen som jag är på att Man City tar 1:a, Liverpool 2:a och Chelsea 3:a, jag är 100% säker på detta - och jag skrev detta redan i juli mnd. Spelar noll roll om det är 10 eller 2 omgångar kvar.

Även jag tror att Arsenal kommer att gå miste om poäng i de kommande omgångarna, fast inte i den grad att vi inte kommer att knipa 4:e platsen.

Aha, och? History is history.

Good Night 🌍🌛
Om du kallar en utvisning i 90e minuten för halva matchen så visst. Ni hade en frispark i ribban eller vad det va thats it

Ni är absolut favoriter till 4e platsen och tror också ni kommer ta den om inte Spurs gasar på men samtidigt har ni många matcher kvar med tufft motstånd och flera andra lag som jagar er så allt kan egentligen hända.
Kör vi över er t.ex så kan moralen i laget skifta ganska hårt
Vi får se om din expert tippning om tabellplaceringarna sitter eller inte när ligan är slut.
Senast redigerad av Bombaclap 2022-03-08 kl. 16:56.
Citera
2022-03-08, 18:33
Medlem
Citat:
Jag vet att du försöker att vara ironisk här, men alltså, ett sämre försök på att vara rolig har jag knappt upplevt i mitt 47 år gamla liv. Jösses...

Jag har väl aldrig påstått att fans ska inte vara/har ingen anledning till att vara kaxig? Men om det var Arsenal som var i samma läge som Liverpool nu befinner sig i, så hade jag valt att liga lågt vid det här skedet fram tills det ev blir ngt att fira över, istället för att snacka om att Liverpool kommer krossa Arsenal på Emirates och/eller att Liverpool kommer vinna ligatiteln.

Vad jag är 100% säker på, är att topp 4 för EPL 21/22 blir: 1.Man City, 2.Liverpool, 3.Chelsea, 4.Arsenal. Så ja, jag är 100% säker på att Arsenal tar 4:e platsen.

Men jag fattar att det är viktigt för dig att vara hög i hatten efter att din klubb vann över helmäktiga Everton (Som ju dessutom har den bästa managern i EPL..).
100% säker är man på något som är ställt utom rimligt tvivel och när det är över tio omgångar kvar av en säsong och ingenting är avgjort än så är sådana påståenden bara skrattretande. Vad är det, enligt dig, som gör att man som Liverpool-supporter ska vara ödmjuk just nu? De går som tåget i ligan med 7 raka vinster och har förlorat två matcher på hela säsongen. Utveckla gärna för din ståndpunkt är fan ta mig obegriplig.

Everton är verkligen övermäktiga - där är vi för en gång skull helt eniga, Tennsoldat Andersson. Deras största bedrift den här säsongen måste vara när de slog Arsenal, Londons bästa lag och en gigant inom europeisk fotboll, med 2-1 i december.
Citera
2022-03-08, 18:34
Moderator
zanteras avatar
Att Kane skulle behöva lämna Spurs för att ha större chans till titlar stämmer ju, lika mycket som samma uttalande hade stämt angående ESR/Saka i Arsenal eller Rashford/Bruno i Man Utd t.ex. Sanningen är att City/Liverpool/Chelsea i dagsläget har bättre förutsättningar och är närmare de stora titlarna, och för att t.ex. Spurs/Arsenal/Man Utd skulle ha chans så så skulle det krävas en perfekt utvecklingskurva över 2-3 år där allt klaffar 100% med tränare, taktik, spelarvärvningar, spelare som tar nästa steg och presterar bättre osv. Sen finns alltid den där 1% chansen att Spurs eller Arsenal gör en Leicester-säsong och vinner ligan helt överraskande när andra lag går bort sig, men det är ju inte realistiskt att räkna med heller.

Sen kommer ju City och Liverpool få möta morgondagen efter Pep och Klopp där de troligtvis fortfarande kommer vara att räkna med, men gapet mellan klubbarna kommer minska. Chelsea blir intressant under ny ägare, kan ju bli något helt annat där. Dock vill väl en ny ägare också vinna titlar och ha samma framgång som Roman haft, så det lär ju satsas något.
Citera
2022-03-08, 19:42
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ser man till Evertons spelschema så ser det riktigt mörkt ut, kan mycket väl åka ur pga spelschemat.

Oroväckande för Everton är att Lambard har väldigt svårt att sätta ett fungerande försvarsspel, tiden i Everton påminner hittills mycket om tiden i Chelsea där det var öppna spjäll bakåt. Man såg direkt vilken skillnad det blev bakåt när Tuchel kom in och styrde upp Chelsea.

Frågan är vad som händer med Lampards tränarkarriär om det skulle sluta så olyckligt om klubben åker ur? Över innan den knappt har börjat? Klart att det inte är några problem för Frank att få träna nån klubb i League ett eller två med den historien han har men det är knappast där han vill vara.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2022-03-08 kl. 19:46.
Citera
2022-03-08, 20:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Vem har bråkat om hur nära Arsenal var på att sluta tvåa i 2012?🤔🙈

Salah får kanske inte så många frisparkar, men däremot så får han j.... många straffsparkar (som han filmar till sig). Har ju sagt detta förr, men säger det igen. Salah och Mane är utan tvivel de två största skådisarna i EPL, är ju nästan Neymar-nivå över dessa två när det kommer till skådespel.

Ja man vet knappt vad man ska säga, är du ett konstfackprojekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in