2022-03-08, 19:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej någon grupp som heter AZOV.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Azovbataljonen

Och där, försvann möjlighet för Zelensky att någonsin mer dra judekort. Fullständigt vedervärdig gärning att svenskar som var neutrala under andra världskriget, när vi omedelbart tar ställning hånas det med att våra vapen lämnas över till nazister.

Ta det lite lugnt med hejdlösa trådsanningar nu.
Pansarskotten och annat materiel är skänkt och förfogas över av Ukrainska armén, inte en särskild bataljon tex Azov.

Azov-bataljonen är en paramilitär gruppering med nöd godkänd av staten, samt utgörs av ca 300 soldater med lojalitet svuren åt staten Ukraina (OBS inte nazister)
Av Ukrainas 240.000 pers starka armé, är denna lilla bataljon en droppe i havet och som bär oförtjänt stort medialt intresse.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Gäsp. "Globalisterna har något planerat".
Pruttin har ju inte ens varit särskilt hemlig med att han vill återupprätta Sovjet. Han är narcissist och vill gå till historien. Det finns ingen anledning att hålla på och skylla Pruttins invasion på någon annan.

Gäsp. Du är helt ute och cyklar som vanligt igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Bild på de som fick våra P-Skott: https://twitter.com/search?q=azov&src=typed_query

Nu är det ju iofs brittiska pansarskott men vem bryr sig om sanningen..
Citera
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur länge skall det pågå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
BREAKING: McDonalds "pausar" sin verksamhet i Ryssland, stänger alla matställen.

YES.

skulle blivit donken idag (varit sugen länge), blev hemlagat istället. men imorgon tar jag igen det.

fint att de fortsätter betala ut de anstäldadas löner under nedstägningen....

vad är rubelkursen mot dollarna nuförtiden?
Citera
2022-03-08, 19:42
Medlem
serbisknegers avatar
Detta kriget Putinha drog igång kan bli hans undergång. Fler och fler företag stoppar sin verksamhet i landet.

Lycka till din ballongmongol!
Citera
2022-03-08, 19:43
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Uppenbarligen så är det bara du och några rysstroll som tror på ditt uttalande. Har du aldrig funderat på att israel skänker vapen till nazister som du påstår? Hur går det ihop? Nazisterna ville utrotada judarna under WWII men nu skickar dom vapen till nazister..... Ni kan inte ha många hjärnceller kvar. Titta på Wagnergrupper. Där har du en tvättäkta nazist dmitri utkin. https://pbs.twimg.com/media/FMv8sDpWUAEjtZ2.jpg:large

Man måste skilja på "judar" och sionister. Sionisterna samarbetade med Nazisterna i Tyskland.
Nu samarbetar de ju igen. Inget konstigt med det.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Förutom att vara centrum för ransomware tänker Putler även göra Ryssland centrum för mjukvarupirater :-)

"It sounds like Russia may be getting a little desperate to stave off economic collapse in the wake of Ukraine-related Western sanctions. The new plan? Legalize certain forms of software piracy as a potential workaround for products whose companies’ have recently cut off distribution in Russia."
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag är fortfarande chockad över hur negativt mot nazism Flashback har blivit så plötsligt. Var och varannan skribent här brukade ju prata nonsens om judar och autarki och grejer tidigare.

Kommer man plötsligt börja stå för en restriktiv narkotikapolitik ifall ryssarna slutar upp med krokodil också?

Knark har också blivit negativt behäftat nu i och med att Zelensky utmålas som knarkare.

Knark, nazism och väpnat motstånd. Putin ritar om flashback-kartan totalt.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
YES.

skulle blivit donken idag (varit sugen länge), blev hemlagat istället. men imorgon tar jag igen det.

fint att de fortsätter betala ut de anstäldadas löner under nedstägningen....

vad är rubelkursen mot dollarna nuförtiden?

0,0078 United States Dollar per rubel. Gått ned 22% sedan igår tydligen, då den låg på 0,010

24%, 29%. Fuck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Lite konstigt att ni blir hårda i byxorna av att straffa ryssar, som antagligen inte gjort er ett skit.

....

"Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU"

Du kanske skulle hit? (FB) Egna texter: noveller och lyrik
Citera
2022-03-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Inte fan är jag nazist iallafall.

Ja självklart ska vi hjälpa civila ukrainare. Däremot hade jag en dålig känsla av Zelensky från början och att Putin dragit till med absurda påståenden.

Jag misstänkte att det stämmer att Zelensky döljer övergrepp på befolkningen och har provocerat Ryssland. Inte för att det legitimerar (provocera Ryssland dvs) att folkrättsbrott och krigsförbrytelser sker mot och inom ett land.

Men nej till all fortsatt vapenexport. Han har öppet visat att det roar honom att ingen tror på Putin gällande nynazism och förföljelser i landet och delar ut våra vapen till nazister. Det skulle jag inte ens tro om Åkesson trots att jag inte delar politiska åsikter med SD.

Jag tror helt ärligt att det är realpolitik som händer här. Man vet i Sverige att man riskerar att dras in i en konflikt om Baltikum ifall Ryssland får fortsätta på det nuvarande spåret, och man vill inte riskera att ignoreras i det fallet - då hela grejen bygger på hjälp utifrån.

Så dessa pansarskott är tänkta som en investering för framtiden, att folkopinionen i Europa inte ska undra varför de ska hjälpa ett Sverige som själva valde att inte göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in