2022-03-08, 19:19
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Rysk youtubekanal 1420
Are Russians scared to discuss the government?
https://www.youtube.com/watch?v=KoXem8VtgPA

I det här klippet så påstår en ryss att folk i som demonstrerar mot kriget skickas till fronten. Ligger det nån sanning i det? Har inte hört om det från något annat ställe
Skrämmande isf

Jag har också hört det nämnas någonstans men jag har svårt att tänka mig att det stämmer. Ryssarna kan väl ändå inte tänkas ha ännu sämre stridsvilja i sina förband än de redan lider av, så att beväpna demonstranter och skicka dem till Ukraina låter som en riktigt usel idé.

Det skulle i så fall vara att man transporterar oönskade personer till Ukraina och sedan bara skjuter dem där, då finns det kanske någon poäng i att man kan beskylla ukrainarna för detta eller något i den stilen. Men nja, det där får beläggas med betydligt bättre bevis. Fruktansvärt om det skulle stämma så klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland ska inte hålla på med fallskärmsjägare, det blir inte bra. Jag så att man under de första 3 dagarna av invasionen försökt på 17 operationer med fallskärmsjägare vara 16 hade slutat i totalt nederlag för ryssen.

Fallskärmsjägare, helikoptrar, pansarfordon, stridsvagnar, underhållskolonner. Listan blir ju bara längre.

Vad ska ryssen hålla på med?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland ska inte hålla på med fallskärmsjägare, det blir inte bra. Jag så att man under de första 3 dagarna av invasionen försökt på 17 operationer med fallskärmsjägare vara 16 hade slutat i totalt nederlag för ryssen.
De försökte sig på en gammal klassisk attack som man gjorde i Kabul 1979.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej vi räddar världen ifrån putler.

Nej, ni sänker ekonomin för att försöka rädda ett korrupt skithål (Vilket ni inte kommer lyckas med btw). Putin försöker inte ta över världen, ditt jävla psykfall.
Citera
2022-03-08, 19:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jaha du klarade inte av att googla….

https://www.hrw.org/legacy/press/2003/03/pow032403.htm

” Prisoners of war (POWs) are combatants in an international armed conflict who have fallen into the hands of the enemy. Persons entitled to POW status include: members of the armed forces, members of militia or similar forces who meet certain conditions, persons accompanying the armed forces without belonging to them, civilians taking up arms “en masse” and others. Captured journalists are also entitled to the protections of POW status.”
Carolus Andersson
@fri_skytt
As for international law, theres nothing illegal about it (though different countries have different laws). There was however never an option to get captured alive, and I would assume the same rules still applies today.
https://twitter.com/fri_skytt/status/1499389288999444487?s=20&t=wHkK91QOFf1lIgJkLyob6w
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Folk är så besatta av Putin att de inte inser vad som händer på hemmaplan. Hetsa för att den ryska ekonomin ska gå dåligt, men i slutändan drabbar det Europa och USA mest. Ni inser inte ens vilken jäkla inflation vi har framför oss som antagligen kommer att fälla dollarn. Vidare står vi framför en energikris och brist på mat.

Men bara om ryssen faller så är allt värt det? För vad? "Vi räddade Ukraina!". Vem fan bryr sig om Ukraina till att börja med?

Jag vet inte i vilket land du lever i men inte fan kommer vi lida brist på vare sig kött, spannmål eller basvaror.
Visst, kanske kommer bli lite mindre med frukt och grönsaker men det skiter jag i.

Vem fan bryr sig om ryssen, han har varit hatad i Norden de senaste 1000 åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Rysshatarna som förstod så mycket och refererade till alla experter kommer allt eftersom nu att droppa ur denna tråd, det blev inte så roligt som dom trodde, det hjälpte inte att hoppas och ljuga.

Det senaste halmstrået var att Kina skulle överge Ryssland, men gör dom det
https://www.youtube.com/watch?v=Q3tpZfOh7Ss
Den "goda" sidan kan aldrig ljuga eller ha fel.

Ska kika länken. 👍
Citera
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej vi räddar världen ifrån putler.
Genom att Ukraina hånar Ryssland med att sätta våra pansarskott i händerna på nynazister.

Vi räddar ingenting. Vi riskerar mycket.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du är rolig du och jag anar att det blev lite känsligt för dig när dina trosfränden kom på tal...
Men jag skall göra ett försök med dig. vad skall man benämna följande illdåd med?

Statskuppen 2014 där man beskjuter sina egna demonstranter med hjälp av georgiska krypskyttar...

Odessa där man gör majbrasa av fackföreningshuset med folk i och dessutom våldtar, skjuter, mördar...

Man beskjuter i 8år civilbefolkningen i Donbass med tusentals döda som följd...

I min värld är detta ren ondska och i din värld är det väl det goda...

Ligger det då så långt borta att beteckna dessa svin för satanister, som du vurmar om?...

Vidare hur är man funtad som människa om väljer att vara president i ett sådant land, god eller ond?

Vidare passar jag på att fråga mig vad du är en som förvarar detta svineri?

Citat:
Har jag inte ens nämnt döda ukrainare. Vad fick du det ifrån? Du sitter väl inte och fabulerar nu?

Nej, det är du som gör det i ditt inlägg 67958.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Du skriver,

Citat:
Man beskjuter i 8år civilbefolkningen i Donbass med tusentals döda som följd...

Men ingenting sådant har hänt.

Sedan 2016 har det dött ungefär 350 personer och det är inte bara ryssar eller folk i ockuperade områden, så glöm det.

Det här är allmänna fakta för alla utom PK-folk.

Ni har upprepat dessa lögner nu ett tjogtal gånger, men det är fortfarande inte rätt.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
BREAKING: McDonalds "pausar" sin verksamhet i Ryssland, stänger alla matställen.
Citera
2022-03-08, 19:21
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Det tror du rätt i och när det väl faller, kommer det att falla fort...
https://twitter.com/Militarylandnet/status/1501230862553460738
Citera
2022-03-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det stämmer inte. Även om det skulle stämma, är det värt att sänka hela jäkla ekonomin för detta?

"Haha, där fick du ryssen, jag har två kronor du har bara en, HAHA, där fick du!"

Jadu.

Det tycker jag faktiskt. Jag betalar gärna för att barbarin i öst hålls borta från Europa. Precis som förr i tiden, innan man fick för sig att den eviga fredens tid hade kommit.

På sätt och vis är detta straffet för att väst var naiva nog att försöka släppa in Ryssland i värmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in