2022-03-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag vill inte leva i ett U-land för att ni hatar Ryssland och försöker sänka deras ekonomi till ingen större nytta.

Priset på allt kommer att öka. Sjuk inflation är framför oss. Hoppas allt är värt det, du.
Nej det är Ryssland som är ett u land.

https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html
Citera
2022-03-08, 19:25
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Unilever skrotar ryska Mongoliet.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1501260691604271105

Inget mer vaselin till Ryssland alltså. Det måste slå ner som en bomb inom VDV.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
BREAKING: McDonalds "pausar" sin verksamhet i Ryssland, stänger alla matställen.

Coca Cola Company följer säkert snart på, då dryckesutbudet i rätt stor mån är synonymt med McDonalds.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vill inte leva i ett U-land för att ni hatar Ryssland och försöker sänka deras ekonomi till ingen större nytta.

Priset på allt kommer att öka. Sjuk inflation är framför oss. Hoppas allt är värt det, du.

Men flytta från Ryssland om du inte vill leva där när det nu blir ett U-land, eller får du inte lämna landet?
Endast 20% av ryssar har pass, stackars kretiner som är fast i den soppan.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och civila dör på kuppen.

Fräscht!

Representera för fan aldrig Sverige i något sådant, snälla!

Nej, det är faktiskt rätt svinigt vad Ryssland håller på med, mörda barn samtidigt som de pratar om fred.

Man påminns om general Sarris i Galaxy quest.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ett till nedan:

Att du inte begriper att man måste vara glasklar som ansvarig i denna situation.

Här har du lite mer. AFP som källa:

In nod to Russia, Ukraine says no longer insisting on NATO membership
President Volodymyr Zelensky said he is no longer pressing for NATO membership for Ukraine, a delicate issue that was one of Russia's stated reasons for invading its pro-Western neighbor.

In another apparent nod aimed at placating Moscow, Zelensky said he is open to "compromise" on the status of two breakaway pro-Russian territories that President Vladimir Putin recognized as independent just before unleashing the invasion on February 24.

"I have cooled down regarding this question a long time ago after we understood that ... NATO is not prepared to accept Ukraine," Zelensky said in an interview aired Monday night on ABC News.

"The alliance is afraid of controversial things, and confrontation with Russia," the president added.

Referring to NATO membership, Zelensky said through an interpreter that he does not want to be president of a "country which is begging something on its knees."
https://www.france24.com/en/live-news/20220308-in-nod-to-russia-ukraine-says-no-longer-insisting-on-nato-membership

Jag förstår fortfarande inte varför du angrep mig. Jag har inte motsagt att Zelensky sagt vad du påstod. Tvärtemot så angav jag också källan ABC News till en annan användare.

Att Zelensky öppnar för samtal är bra, att Ryssland kan tänka sig backa och lämna Ukraina är just på grund av att Ukraina inte vikit ner sig. Att Ukraina kämpar vidare är en förutsättning för bra villkor, sett från deras sida.
Citera
2022-03-08, 19:26
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Nej, ni sänker ekonomin för att försöka rädda ett korrupt skithål (Vilket ni inte kommer lyckas med btw). Putin försöker inte ta över världen, ditt jävla psykfall.

Det korrupta skithålet är Putin antar jag eftersom det är Ryssland som sänkt sin ekonomi de kommande decennierna.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Källa? Det visade sig vara Fake news, varför måste ni sprida falska nyheter? Desperation? Sluta skäm ut dig nu.
Förnekar du att den ryska mordor-armén har mobila krematorium?
Det är ju ett faktum.
Och varför skulle inte dom följa med in i Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Mycket bra!

https://twitter.com/free_esports/status/1501250933707137024

Döda mongolerna!

Tog man några fångar också tror du eller en del smet undan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland ska inte hålla på med fallskärmsjägare, det blir inte bra. Jag så att man under de första 3 dagarna av invasionen försökt på 17 operationer med fallskärmsjägare vara 16 hade slutat i totalt nederlag för ryssen.

Hur kan man lägga in trupper där du har fiende infanteri som mejar ner dem direkt. Har Putin sett för mkt filmer
Citera
2022-03-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag hoppas du läste att jag skrev "OM "
Ryssland omringar

Ryssen kommer på två fronter , kniptångs manöver eller dubbel omfattning ( beror vad man föredrar för benämning ) ser det ut att de strävar efter om man ser på kartan.
Sen kan varken du eller jag säga vad de kan och inte kan göra. Allt hänger ihop om ena parten slarvar, eller får en öppning etc etc vad som helst kan hända...krigslycka kan vändas snabbt oavsett sida
Tiden får utvisa vad som kommer ske

Jag förstår vad du menar. Du ser kanske att underhållslinjerna blir för långa för Ryssarna. Största möjligheten har dom att komma från norr men det verkar köra fast.

Men jag är ingen expert.
Citera
2022-03-08, 19:28
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Va??
Har vi skänkt pansarskott till wagnergrupoen?
Nej någon grupp som heter AZOV.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Azovbataljonen

Och där, försvann möjlighet för Zelensky att någonsin mer dra judekort. Fullständigt vedervärdig gärning att svenskar som var neutrala under andra världskriget, när vi omedelbart tar ställning hånas det med att våra vapen lämnas över till nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in