Citat:
Ursprungligen postat av
dLn_sthlm
Några hundra man som strider mot de ryska seperatisterna i utbrytarregionerna. I ett land med drygt 40.000.000 invånare. Gillar de att döda mongoler får de väl hålla på med det där nere, det var ju trots allt seperatisterna som började konflikten så vad grinar de över. Är du själv jude? Eller kommunist?
Inte fan är jag nazist iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Det vedervärdiga hade varit att inte hjälpa ett land som blir våldtaget av en galning med kärnvapen.
Ja självklart ska vi hjälpa civila ukrainare. Däremot hade jag en dålig känsla av Zelensky från början och att Putin dragit till med absurda påståenden.
Jag misstänkte att det stämmer att Zelensky döljer övergrepp på befolkningen och har provocerat Ryssland. Inte för att det legitimerar (provocera Ryssland dvs) att folkrättsbrott och krigsförbrytelser sker mot och inom ett land.
Men nej till all fortsatt vapenexport. Han har öppet visat att det roar honom att ingen tror på Putin gällande nynazism och förföljelser i landet och delar ut våra vapen till nazister. Det skulle jag inte ens tro om Åkesson trots att jag inte delar politiska åsikter med SD.