2022-03-08, 16:56
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag fick lite lägesrapport om en av de uthängde som bodde i området där Sveriges största skidlopp går i mål.

Personen satt i många styrelser för stora bolag.

Det fick han slutat med.

Branschen där den den uthängde jobbade är mansdominerad och många kollegor hatar pedofiler. Kollegor och släktingar är chockade och tar avstånd. Den uthängde är utfryst.

Det ryktas om att den uthängde inte längre bor kvar med sin familj. I familjen fanns barn som var endast något år äldre än den fiktiva person den uthängde bestämde träff med.

Det senaste snacket är att allt rasat efter konfrontationen och uthängningen för det falska äcklet.

Därav ryktet att hen tagit sitt liv.

Ej bekräftat. Personen kan ha dragit sig undan för att slippa drevet.

Livet har rasat helt för äcklet.

Mer detaljer kan jag ej ge då jag inte vill bryta mot regel 0.10.

Fråga om en annan uthängning på Dumpen.

Är det bekräftat att ”incest-kepsen” INTE hade egna barn?

Underbart! Supertack för uppdateringen! 🙏
Mer sånt här önskas! 😁🙏
Citera
2022-03-08, 17:07
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tror inte FSB tar in fylletrattar med rundad egg som dig...

Intressant debatt-teknik. Du håller inte med mig, men du bekräftar vad jag precis sagt... *ler*

Faktumet kvarstår ju. Putin skulle inte vara i fara i något av fallen. Det enda som skiljer argumenten åt är att FSB så klart skulle avrätta vederbörande.

Lite skoj att du likställer Dumpen med FSB! En diktators säkerhetstjänst!

Edit.
Får väl redigera in förolämpningen också, den tillkom efter jag startat skriva mitt inlägg. Men den är ju faktiskt lite smickrande också.

Ja, jag ger dig rätt. Pedofilerna är lika skyldiga som den presumtiva presidentmördaren. Men du föll på eget rep för din tanke från början var ju att antyda att pedofilerna var oskyldiga. Du har inte fattat detta med "uppsåt", och vad det innebär samt varför luckor i lagen kräver att medborgarna skipar rättvisa. Och vad gäller pedofilerna som dyker upp till mötesplatserna finns uppsåt men ingen laglig väg att sätta dit dom på. Därför är skamstraff på sin plats.
Citera
2022-03-08, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Stämmer det att både mannen i bilen som "skulle handla på Ica" och han som satt med sin hund tagit livet av sig? De verkar inte finnas kvar på dumpen heller längre.

”Handla på Ica-mannen” finns kvar med video på dumpen iaf.
Citera
2022-03-08, 17:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja, jag ger dig rätt. Pedofilerna är lika skyldiga som den presumtiva presidentmördaren. Men du föll på eget rep för din tanke från början var ju att antyda att pedofilerna var oskyldiga. Du har inte fattat detta med "uppsåt", och vad det innebär samt varför luckor i lagen kräver att medborgarna skipar rättvisa. Och vad gäller pedofilerna som dyker upp till mötesplatserna finns uppsåt men ingen laglig väg att sätta dit dom på. Därför är skamstraff på sin plats.

Haha du har fel om min tanke. Va glad för det! Jag tror inte du skulle vilja dela min tankevärld!

Läs igen vad jag skrev.. Jag accepterar att uppsåtet är att träffa barn. Grejen är att dom inte lyckas...

Gäddans barn är verkliga, inte potentiella. Den enda skillnaden är egentligen bara att den som står för övergreppen mot gäddans barn är Patrik och Sara.

Förstår du? Eller ska vi rita bilder med färgpennor? Ta ett vitt papper. Lämna det blankt. Det är antalet barn som Gäddorna lyckats skada trots att dom försöker. Sen tar du ett papper och ritar hundra barn på det. Så många barn har Patrik och Sara skadat hittills. Undrar hur många som tar livet av sig? Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av fido1986 2022-03-08 kl. 17:33.
Citera
2022-03-08, 17:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Haha du har fel om min tanke. Va glad för det! Jag tror inte du skulle vilja dela min tankevärld!

Läs igen vad jag skrev.. Jag accepterar att uppsåtet är att träffa barn. Grejen är att dom inte lyckas...

Gäddans barn är verkliga, inte potentiella. Den enda skillnaden är egentligen bara att den som står för övergreppen mot gäddans barn är Patrik och Sara.

Förstår du? Eller ska vi rita bilder med färgpennor? Ta ett vitt papper. Lämna det blankt. Det är antalet barn som Gäddorna lyckats skada trots att dom försöker. Sen tar du ett papper och ritar hundra barn på det. Så många barn har Patrik och Sara skadat hittills. Undrar hur många som tar livet av sig? Förstår du skillnaden?

Risken att Gäddan begår övergrepp på och skadar sina egna barn är nog förhöjd.
Det kanske är en lättnad för deras barn att allt uppdagas.
Citera
2022-03-08, 17:48
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Oj, fortfarande lite sirap i systemet...

Risken? Än så länge är antalet funna sådana fall noll.

Däremot har det kommit vittnesmål om trakaserier, hot och skadegörelse mot familjerna till Gäddorna.

Hade pappan hanterats diskret så hade alla vunnit på det. Inga potentiella offer för sexövergrepp, och eventuella offer bland gäddornas barn hade kunnat räddats.

Men... Dumpen behöver pengar. Alltså kan de slänga in 100st oskyldiga barn i elden.
Citera
2022-03-08, 17:48
Medlem
Citat:
Vad skulle männen annars till mötesplatserna att göra, förutom att begå övergrepp?
Det är något varje individ får svara på, det blir bara spekulation från min sida. Poängen är - övergrepp eller uppsåtet att begå övergrepp är och förblir en spekulation. Absolut inte ovanligt att människor avstår från brottsliga eller omoraliska handlingar när de faktiskt står i skarpt läge.
Men oväsentligt för de här individerna - skulle de få några mån i finkan så är det en välsignelse jämfört med att få absolut hela livet raserat. Både för de själva, för familjer, barn, syskon, föräldrar.
"Borde inte vara så", eller "Låt bli deras familjer" duger inte. Bara att inse fakta.
Citera
2022-03-08, 17:50
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Säkert i somliga fall. Men inte alla. En sak som med enkel säkerhet går att påstå är att väldigt många kommer spekulera om dessa herrar förgripit sig på de egna barnen. Detta i samtliga fall oavsett det stämmer eller ej.
Citera
2022-03-08, 18:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är något varje individ får svara på, det blir bara spekulation från min sida. Poängen är - övergrepp eller uppsåtet att begå övergrepp är och förblir en spekulation. Absolut inte ovanligt att människor avstår från brottsliga eller omoraliska handlingar när de faktiskt står i skarpt läge.
Men oväsentligt för de här individerna - skulle de få några mån i finkan så är det en välsignelse jämfört med att få absolut hela livet raserat. Både för de själva, för familjer, barn, syskon, föräldrar.
"Borde inte vara så", eller "Låt bli deras familjer" duger inte. Bara att inse fakta.

Några månader i finkan? Problemet är väl att det inte blir några straff för de flesta som begår övergrepp på barn. Det är en anledning till att Dumpen har dragits i gång. Förhoppningsvis kan detta problem komma upp till ytan nu efter att media har uppmärksammat Dumpen.
Citera
2022-03-08, 18:12
Medlem
Citat:
Några månader i finkan? Problemet är väl att det inte blir några straff för de flesta som begår övergrepp på barn. Det är en anledning till att Dumpen har dragits i gång. Förhoppningsvis kan detta problem komma upp till ytan nu efter att media har uppmärksammat Dumpen.
Du har helt rätt i att frågan måste på bordet! Ingen tvekan om att övergrepp mot barn är fruktansvärt!
Det jag vill belysa - de 60-ish, med anhöriga osv, är de jätteglada för tillvägagångsättet tror du? Är det värt att plocka 60 individer och låta de betala den uppmärksamheten frågan fått med sina liv?
Kommer Sara och Patrik och målar om hus som utsatts för skadegörelse? Hjälper de kvinnor och barn som måste gå från hus och hem? Hjälper de anhöriga som inte törs gå ut pga hot?
Citera
2022-03-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Underbart! Supertack för uppdateringen! 🙏
Mer sånt här önskas! 😁🙏
Är det fortfarande oklart om han lever?
Citera
2022-03-08, 18:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har helt rätt i att frågan måste på bordet! Ingen tvekan om att övergrepp mot barn är fruktansvärt!
Det jag vill belysa - de 60-ish, med anhöriga osv, är de jätteglada för tillvägagångsättet tror du? Är det värt att plocka 60 individer och låta de betala den uppmärksamheten frågan fått med sina liv?
Kommer Sara och Patrik och målar om hus som utsatts för skadegörelse? Hjälper de kvinnor och barn som måste gå från hus och hem? Hjälper de anhöriga som inte törs gå ut pga hot?
Jag tror det är mycket bättre för barn och offer att det lyfts upp rejält så inte omgivningen kan blunda än att det sköts diskret så att personen kan fortsätta - då med outtalade ryggdunkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in