2022-03-08, 15:44
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det finns ju inget som helst som styrker dina vidriga påhopp på en peson som bara vill väl,

Skit i hur hans hår ser ut. Du har inte ett skit med det att göra. Tycker han ser ut som Kjell Bergkvists
brorsa.

Inte ger rätt vibbar ?
Lita aldrig på en långhårig man, nä jag vet inte hur han är men om man inte uppfattar han som en kuf vem är då att uppfatta som en kuf?

Det kan va då som Enoch skrev tidigare att han faktiskt haft kontakt med en av kvinnorna tidigare och nu tar chansen till en snabbimport.
Då gratulerar jag honom för det är helt rätt och bra att slippa vänta övergett år på att migverket skall ta hand om ansökan.

Är det som han själv har uppgivit att han bara tog två kvinnor på måfå så är det ju jävligt suspekt.
Citera
2022-03-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar som att han och hustrun har ett gemensamt bolag som bl.a. "skall bedriva personaluthyrning" på den adressen.

Fattas väl bara att godhjärtade Peter via firman börjar "hjälpa" kvinnorna genom att hyra ut dom billigt för div enklare jobb.
Citera
2022-03-08, 15:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Lita aldrig på en långhårig man, nä jag vet inte hur han är men om man inte uppfattar han som en kuf vem är då att uppfatta som en kuf?

Det kan va då som Enoch skrev tidigare att han faktiskt haft kontakt med en av kvinnorna tidigare och nu tar chansen till en snabbimport.
Då gratulerar jag honom för det är helt rätt och bra att slippa vänta övergett år på att migverket skall ta hand om ansökan.

Är det som han själv har uppgivit att han bara tog två kvinnor på måfå så är det ju jävligt suspekt.

Äh, va fan han är en sån där Carpe Diem snubbe. Reagerar på vad han ser på TV
Citera
2022-03-08, 15:57
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Drar du inte lite långtgående slutsatser. Hur vet du att killen hatar kvinnor? Om han hatar kvinnor så borde han väl inte hämta hem dom till sig?
Jag syftar inte på Peter, givetvis inte. Utan det hat män som hatar kvinnor anser är legitimt i tråden och på Flashback. Det ganska givet att jag syftar på näthatarna här.
Citera
2022-03-08, 15:58
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Är det för att han har pengar du är sur? Du tänker att om Ukrainska kvinnor tar svenska män med bilar och hus då får svenska kvinnor färre välbärgade män att välja på?
Det är en självklarhet att jag syftar på hatiska budskap mot kvinnor i tråden och den användaren jag citerade.

Kan ni inte sluta förvränga för att gynna era egna åsikter?
Citera
2022-03-08, 16:01
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Drar du inte lite långtgående slutsatser. Hur vet du att killen hatar kvinnor? Om han hatar kvinnor så borde han väl inte hämta hem dom till sig?

Om du tänker efter lite så förstår du nog att det inte finns någon motsättning i fenomenen att "hata kvinnor" och att "hämta hem kvinnor till sig". Jag hämtar ofta hem kassettbandspelare till mig. Jag hatar inte kassettbandspelare. Tvärtom, jag älskar dom. Jag anser mig ha rätt att skruva isär dom, löda i dom, sälja dom eller till och med slänga dom i soprummet.

Mannen som den här tråden handlar om skulle säkert påstå att han älskar kvinnor. Han älskar att köra dom i sin bil, ha dom i sin lägenhet, klappa dom på huvet och suga på deras tuttar.

Att hantera en människa som om hon vore en vara låter som hat enligt mig. Om han inte hatar kvinnor så skulle han såklart ordna ett rum på ett vandrarhem eller något liknande åt henne. Om vi inte är överens om att det här är hat, kan vi väl åtminstone kalla det förakt?
Senast redigerad av John-Rocca 2022-03-08 kl. 16:03.
Citera
2022-03-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det är så här man kan förvänta sig att män som hatar kvinnor backar upp varandra.

Du är rädd för att ditt fittpris ska sjunka, försök istället att glädjas över att kvinnorna kommer bort ifrån kriget.
Citera
2022-03-08, 16:31
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du är rädd för att ditt fittpris ska sjunka, försök istället att glädjas över att kvinnorna kommer bort ifrån kriget.
1. Jag har inte något sådant.

2. Jag har i snart tjugo år försökt få fram diskussioner om barn som far ut för övergrepp och försvinner.

3. Jag har även i åratal sagt att jag främst vill se kvinnor och barn som mottagna flyktingar.

Du är bara upprörd över att ingen vill ligga med dig och att se kvinnor ta ställning för andra kvinnor vid misstanke om att de kan råka illa ut och försättas i särskilt maktlösa situationer.
Citera
2022-03-08, 16:32
Medlem
-Andreas-s avatar
Har följt hela trådens o det verkar som att somliga dömt ut honom o hans gärningar mest baserat på hur snubben ser ut, att han är gråtmild o att han är uppmärksamhetssökande.

Verkar inte framkommit några som helst oegentligheter öht mer än att folk spekulerat fritt.

Minns när tråd efter tråd om missförhållanden inom offentlig sektor avlöste varandra där det var kvinnor i olika åldrar i olika befattningar såsom anställda inom HVB-verksamhet, kommun/socialtjänsten o dylikt som hade plockat ut flyktingpojkar från sina arbeten o tagit dem åt sidan som 'personliga glädjepojkar'.

Även de kvinnorna var uppmärksamhetssökande o delade med sig av sina erfarenheter sinsemellan på tex Instagram, Facebook etc där de tex kunde klätt ut sjuttonårige Ali i förkläde o placerat honom vid pepparkaksbakbordet med kommentarer såsom 'Åh min Ali'.

Stora skillnaden var att de blev gråtmilda först efter att deras utnyttjade projekt skulle utvisas, innan dess var det rena rama glädjeyran att få umgås med dessa gossar på tu man hand, helt finansierat via skattsedeln.

Annars var det samma ramaskri o angrepp mot de kvinnorna i trådarna som med Peter som denna tråden avhandlar.

Skillnaden var att där fanns det information o material som bränsle till lynchmobben, med Peter här finns inget sådant komprometterande material, här finns blott en rad olika antaganden o tyckanden.
Citera
2022-03-08, 16:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc

Utan att veta mer…. vidrigt
Citera
2022-03-08, 16:34
Medlem
CassandraCs avatar
Varför blir det ett jävla liv på massa pk muppar nu när män vill se fina ukrainska kvinnor flyendes hit, de är ju defakto riktiga flyktingar, araberna som kom hit var 99.9% medelålders män, dessa stannar kvar i ukraina för att sloss för sitt land.

batikhäxor vill ligga med "baarnen" och det är väll ända anledningen till att araberna fick komma hit, hade det varit kvinnor som flydde från mellanöstern hade dessa avdankade alkolisttanter inte varit intresserade av att visa någon slags "solidaritet"
Citera
2022-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Varför blir det ett jävla liv på massa pk muppar nu när män vill se fina ukrainska kvinnor flyendes hit, de är ju defakto riktiga flyktingar, araberna som kom hit var 99.9% medelålders män, dessa stannar kvar i ukraina för att sloss för sitt land.

batikhäxor vill ligga med "baarnen" och det är väll ända anledningen till att araberna fick komma hit, hade det varit kvinnor som flydde från mellanöstern hade dessa avdankade alkolisttanter inte varit intresserade av att visa någon slags "solidaritet"

Kan bero på att ser att det är de misslyckade männen (incels och pedofiler) som suktar efter fattiga kvinnor och barn i nöden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in