2022-02-24, 12:03
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ah, ska du söka till HHS, eller? Kom isf ihåg att de kräver C i Svenska 3 för att du ska bli behörig, det räcker inte med E eller D.

(Den enda skolan jag vet om som kräver mer än E för behörighet.)

Tack för tipset. Gäller att visa framfötterna då
Citera
2022-03-07, 20:49
Medlem
Undrar om någon här har haft muntlig examination hos Hermods för Fysik 2 och som minns i runda svängar vad som frågades. Självklart behöver det ej vara samma som det jag kommer bli frågad men tänkte så man får ett hum om vad det kan vara. Jag satsar på att få ett E.
Citera
2022-03-08, 15:03
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedenminstaaning
Undrar om någon här har haft muntlig examination hos Hermods för Fysik 2 och som minns i runda svängar vad som frågades. Självklart behöver det ej vara samma som det jag kommer bli frågad men tänkte så man får ett hum om vad det kan vara. Jag satsar på att få ett E.
Med Andreas Josefsson, en trevlig finlandssvensk gubbe.

Först frågade han om man fortfarande siktade på den betygsnivå man angett i början.

Jag kommer inte ihåg de exakta frågorna, men först var det frågor om koncept, där man inte fick ha någon form av hjälpmedel utan skulle svara bara med den kunskap man redan hade.

Därefter gav han några uppgifter som man fick lösa med vilka hjälpmedel man ville: lärobok, Internet, miniräknare, etc.
Citera
2022-03-08, 16:04
Medlem
Citat:
Med Andreas Josefsson, en trevlig finlandssvensk gubbe.

Först frågade han om man fortfarande siktade på den betygsnivå man angett i början.

Jag kommer inte ihåg de exakta frågorna, men först var det frågor om koncept, där man inte fick ha någon form av hjälpmedel utan skulle svara bara med den kunskap man redan hade.

Därefter gav han några uppgifter som man fick lösa med vilka hjälpmedel man ville: lärobok, Internet, miniräknare, etc.
Han har jag haft i andra kurser, trevlig gubbe, bara lite frånvarande

Låter ju bra! Nu är kanske detta något jag borde veta, när du säger "koncept" är det typ fysikregler eller har du exempel på vad som menas med det? Tack för svar!
Citera
2022-03-08, 16:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Han har jag haft i andra kurser, trevlig gubbe, bara lite frånvarande

Låter ju bra! Nu är kanske detta något jag borde veta, när du säger "koncept" är det typ fysikregler eller har du exempel på vad som menas med det? Tack för svar!
Inga problem. Ja, precis, frågor om reglerna i boken som var ren teori (d.v.s. inga uträkningar).
Citera
2022-03-08, 16:10
Medlem
Citat:
Inga problem. Ja, precis, frågor om reglerna i boken som var ren teori (d.v.s. inga uträkningar).

Skönt att höra, för dom har jag pluggat in en del! Tusen tack!
Citera
2022-03-08, 17:20
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Skönt att höra, för dom har jag pluggat in en del! Tusen tack!
Det är lugnt. Lycka till!
Citera
2022-03-08, 23:28
Medlem
Någon som haft muntlig examination i Redovisning 2 och kan i runda slängar komma ihåg vad som togs upp?

Definitivt det svåraste ämnet jag pluggat på hermods hittils, förresten.
Citera
2022-03-11, 13:19
Medlem
Bonnatorps avatar
Jag skulle väldigt tacksamt ta emot material från Programmering 2 (C#). Åtminstone de första 2 inlämningsmomenten eller så, men om hela kursen skulle vara möjligt skulle det vara guld värt.

Börjar kursen om bara någon vecka och vill förlänga tiden jag har på mig att göra det så mycket som möjligt då jag hört att den kursen är mycket svårare än programmering 1.
Citera
2022-03-13, 21:16
Medlem
Någon här som har gjort Logistik 2 på Hermods? Har lite problem med en fråga gällande JIT i uppdrag 2.
Citera
2022-03-13, 21:48
Medlem
Hej!

Har någon gjort muntlig examination i Tyska 2 och kan berätta vad den innehöll och vad man behövde göra och kunna under den? Pluspoäng om du har gjort den med Carina Cassten nyligen.

Tämligen nervös så all hjälp och information uppskattas!
Citera
2022-03-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Hade muntliga examinationer i Tyska 2, 3 och 4. De innefattade en del grammatik, att läraren efterfrågar ett verb och dess böjning i en mening. Sedan läser man även någon sida från läroboken som läraren sidhänvisar till på tyska.

Hej, har du möjligtvis någon mer information du kan ge om examinationen i Tyska 2? Min examinator är Carina Cassten, hade du henne också?

Information som jag har fått om examinationen:
"Inför examinationen i TY2 kan du förbereda dig på att berätta lite mer om dig själv. Vidare kommer jag att ta upp det jag kommenterat i uppdragen och en del grammatik som perfekt och kasus. Var beredd att visa legitimation och ha läroboken till hands"

Stämmer detta bra? Kommer du ihåg några specifika detaljer om vad som gicks igenom? All hjälp uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in