2022-03-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag hade valt att inte vara fullt så kaxig och barnslig som det du är, om min klubb befann sig i samma position som Liverpool. Och kom ihåg, innan ”fighten” mellan Arteta och Klopp i sista mötet på Anfield, så var det 50/50 mellan de två lagen, och den här ggn så vill inte Liverpool ha fördel av att spela på deras hemmaplan.
Glömt att vi piskade till er ganska hårt på Emirates sen och slog ut er?
Sen påtal om kaxig så skriver du i varenda inlägg att Arsenal har säkrat 4e platsen och att City vunnit ligan. Komigen det är över 10 omgångar kvar!
Ligan avgörs på Etihad. Arsenals öde är däremot svårare att förutspå, men att ni kommer tappa en del poäng är glasklart.
Citera
2022-03-07, 23:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Du är så tröttsam i dina "argument"... Det är ju som att säga att innan Lfc gjorde tre mål och stängde matchen så var det 50/50... Du är enbart pinsam.
Om arsenal inte klarar av att deras manager gnabbas lite utan att bryta ihop så borde du vara än mer orolig... Haha
Varför är det ”tröttsamt” att höra sanningen? Fakta är att vi var fullt på höjd med Liverpool i sista mötet, fram tills incidenten mellan Klopp och Arteta. Efter detta så ändrades matchbilden totalt, till Liverpools fördel, men jag är helt övertygad om att den matchen hade aldrig slutat 4-0 till Liverpool om det inte vore för dispyten mellan Arteta och Klopp. Och som jag poängterade ovanför, så vill inte Liverpool dra nytta av fördelen av att spela på hemmaplan i den kommande matchen på Emirates.
Citera
2022-03-08, 00:04
Medlem
Kulan levererar fint i Spurs, får Conte in några mittfältare och backar i sommar så kan dem kanske bli farliga
Citera
2022-03-08, 00:05
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Varför är det ”tröttsamt” att höra sanningen? Fakta är att vi var fullt på höjd med Liverpool i sista mötet, fram tills incidenten mellan Klopp och Arteta. Efter detta så ändrades matchbilden totalt, till Liverpools fördel, men jag är helt övertygad om att den matchen hade aldrig slutat 4-0 till Liverpool om det inte vore för dispyten mellan Arteta och Klopp. Och som jag poängterade ovanför, så vill inte Liverpool dra nytta av fördelen av att spela på hemmaplan i den kommande matchen på Emirates.
FAKTA
Ni har vunnit 10 av senaste 28 hemmamatcherna!!
Citera
2022-03-08, 00:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Tyst nu och sitt ner i båten. Här inne gäller det att vara ödmjuk med en klubb i Liverpools position.

Här inne ska supportrar till alla lag vara ödmjuka utom de som håller på Arsenal, som ju redan är 100% klara för Champions League. Vet du inte det vid det här laget?

Jag vet att du försöker att vara ironisk här, men alltså, ett sämre försök på att vara rolig har jag knappt upplevt i mitt 47 år gamla liv. Jösses...

Jag har väl aldrig påstått att fans ska inte vara/har ingen anledning till att vara kaxig? Men om det var Arsenal som var i samma läge som Liverpool nu befinner sig i, så hade jag valt att liga lågt vid det här skedet fram tills det ev blir ngt att fira över, istället för att snacka om att Liverpool kommer krossa Arsenal på Emirates och/eller att Liverpool kommer vinna ligatiteln.

Vad jag är 100% säker på, är att topp 4 för EPL 21/22 blir: 1.Man City, 2.Liverpool, 3.Chelsea, 4.Arsenal. Så ja, jag är 100% säker på att Arsenal tar 4:e platsen.

Men jag fattar att det är viktigt för dig att vara hög i hatten efter att din klubb vann över helmäktiga Everton (Som ju dessutom har den bästa managern i EPL..).
Citera
2022-03-08, 00:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu får du ursäkta mig om jag har fel, men syftar du på att Arsenal är i en bättre situation än Liverpool?

Om jag får säga det själv så tkr jag att supportrar till City och Liverpool är dem med mest anledning att vara kaxiga, sen tycker jag inte att man ska vara det för det.

Men mtp hur lite ödmjukhet du besitter när ni inte ens spelar Europa eller utmanar om titlar, så vill jag inte veta hur vidrig du skulle vara vid eventuell framgång.
Va? Jag skrev ju att om det hade varit Arsenal som befann sig i samma position som Liverpool nu befinner sig i (2:a plats i ligan med chans på titeln osv..), så hade jag valt att inte vara fullt så kaxig vid det här skedet som det vissa (Läs: inte alla) Liverpool fans har varit den sista tiden.
Citera
2022-03-08, 00:36
Medlem
Drickbacks avatar
Enda som påstås från Liverpool håll är att vi fortfarande är med i matchen och att det troligen blir City som drar längsta strået sett till dagsform men med 1-2 skador och nåt tidigt rött för city kan ändra om guldjakten.
Citera
2022-03-08, 00:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Glömt att vi piskade till er ganska hårt på Emirates sen och slog ut er?
Sen påtal om kaxig så skriver du i varenda inlägg att Arsenal har säkrat 4e platsen och att City vunnit ligan. Komigen det är över 10 omgångar kvar!
Ligan avgörs på Etihad. Arsenals öde är däremot svårare att förutspå, men att ni kommer tappa en del poäng är glasklart.
Ha. Syftar du på semifinal av ligacupen, där vi hade en spelare utvisad i stora delar matchen?

Jag är lika säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen som jag är på att Man City tar 1:a, Liverpool 2:a och Chelsea 3:a, jag är 100% säker på detta - och jag skrev detta redan i juli mnd. Spelar noll roll om det är 10 eller 2 omgångar kvar.

Även jag tror att Arsenal kommer att gå miste om poäng i de kommande omgångarna, fast inte i den grad att vi inte kommer att knipa 4:e platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
FAKTA
Ni har vunnit 10 av senaste 28 hemmamatcherna!!
Aha, och? History is history.

Good Night 🌍🌛
Citera
2022-03-08, 01:32
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ha. Syftar du på semifinal av ligacupen, där vi hade en spelare utvisad i stora delar matchen?

Jag är lika säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen som jag är på att Man City tar 1:a, Liverpool 2:a och Chelsea 3:a, jag är 100% säker på detta - och jag skrev detta redan i juli mnd. Spelar noll roll om det är 10 eller 2 omgångar kvar.

Även jag tror att Arsenal kommer att gå miste om poäng i de kommande omgångarna, fast inte i den grad att vi inte kommer att knipa 4:e platsen.

Aha, och? History is history.

Good Night 🌍🌛

Vaaaaaaa 😳😳😳😳 du hänvisar ju i princip dagligen till historia……. Som felfria året med hopplöst många kryss!
Citera
2022-03-08, 06:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag vet att du försöker att vara ironisk här, men alltså, ett sämre försök på att vara rolig har jag knappt upplevt i mitt 47 år gamla liv. Jösses...

Jag har väl aldrig påstått att fans ska inte vara/har ingen anledning till att vara kaxig? Men om det var Arsenal som var i samma läge som Liverpool nu befinner sig i, så hade jag valt att liga lågt vid det här skedet fram tills det ev blir ngt att fira över, istället för att snacka om att Liverpool kommer krossa Arsenal på Emirates och/eller att Liverpool kommer vinna ligatiteln.

Vad jag är 100% säker på, är att topp 4 för EPL 21/22 blir: 1.Man City, 2.Liverpool, 3.Chelsea, 4.Arsenal. Så ja, jag är 100% säker på att Arsenal tar 4:e platsen.

Men jag fattar att det är viktigt för dig att vara hög i hatten efter att din klubb vann över helmäktiga Everton (Som ju dessutom har den bästa managern i EPL..).

Detta är om båda lagen vinner sin hängmatch.

Liverpool är eventuellt 3p bakom City.
Arsenal är eventuellt 6p före tottenham.

Hur kan du vara så 100 på att Liverpool inte tar ikapp 3p när du är 100 på att Arsenal inte tappar 6p?

Försöker bara förstå din tankegång här, jag tror iof att du har rätt (tror City tar titeln och Arsenal 4e platsen) men har lärt mig att allt kan hända i fotboll nu.
Citera
2022-03-08, 07:01
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Jag är dock helt övertygad om att om Lfc inte gjort fyra mål och hållit nollan så hade matchen inte slutat 4-0. Men nu gjorde vi det och då gjorde den det. Det är så det funkar lika vän.
Citera
2022-03-08, 07:21
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:

Innan matchen så var du helt säker på att en utskåpning i stil med tre bollars skillnad var uteslutet. Ni blev nollade och fick fyra i baken. Ändå står du på dig och svamlar om att det var en 50/50 match samt att du hade rätt i din read när du som vanligt är ute och dansar tango med Ty.
Lärdom, ligor avgörs inte runt nyår och matcher pågår i 90min+.

Och nej, ni nådde inte vår höjd. Snarare som så att Liverpool trampade på er nivå inledningsvis, 2ans växel. Sen växlade vi upp till 3an/4an, så var de över! Klasskillnad. Igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in